Κόσμος

«Χρυσωρυχείο» οι κούκλες Labubu: «Έκρηξη» 350% στα κέρδη – Τι κρύβεται πίσω από τη νέα παγκόσμια εμμονή

Οι κούκλες Labubu γίνονται παγκόσμιο φαινόμενο. Ουρές και φρενίτιδα σε σημεία πώλησης ανά τον κόσμο.
«Χρυσωρυχείο» οι κούκλες Labubu: «Έκρηξη» 350% στα κέρδη - Τι κρύβεται πίσω από τη νέα παγκόσμια εμμονή
Shutterstock

Αδιανόητα κέρδη αναμένει για το πρώτο εξάμηνο του 2025 η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία παιχνιδιών που βρίσκεται πίσω από τις εξαιρετικά δημοφιλείς κούκλες Labubu.

Συγκεκριμένα, η κινεζική εταιρεία εκτιμά ότι τα κέρδη της εν λόγω περιόδου θα εκτοξευθούν κατά τουλάχιστον 350%, καθώς τα συνολικά έσοδα υπερτριπλασιάστηκαν.

Σύμφωνα με την Pop Mart, η οποία έχει χρηματιστηριακή αξία άνω των 40 δισ. δολαρίων, η κερδοφορία της ενισχύθηκε λόγω της παγκοσμίως αυξημένης αναγνωσιμότητας της μάρκας και του αποτελεσματικού ελέγχου του κόστους.

Οι συλλέκτες σε όλο τον κόσμο έχουν αναπτύξει εμμονή με τις κούκλες Labubu -φανταστικά πλάσματα με μορφή ξωτικού και χαρακτηριστικά οδοντωτά δόντια- οι οποίες εξαφανίζονται άμεσα από τα ράφια των καταστημάτων, προκαλώντας ουρές και φρενίτιδα σε σημεία πώλησης ανά τον κόσμο.

@kiyanaparisa The 3,5hrs hunt for LABUBU V3 > big into energy < 25 april ‘25 @popmartnl 🌈 #tiktok#foryoupage#goodmorning#sunday#tiktok#labubu#kasinglung#blindbox#excitingmacaron#amsterdam#popmart#trending#2025#kids#sisters#babygirl#daughter#family#friends#love##cute#fun#happy#set ♬ La bu bu Shopping – Labubu

Όπως αναφέρει το BBC, η Pop Mart είναι ευρύτερα γνωστή για την πώληση παιχνιδιών σε «τυφλά κουτιά» – μια μορφή συσκευασίας που δεν αποκαλύπτει το περιεχόμενο πριν ανοιχτεί. Η πρακτική αυτή έχει δεχθεί επικρίσεις, καθώς θεωρείται ότι ενθαρρύνει συμπεριφορές τύπου τζόγου και ψυχαναγκαστικής κατανάλωσης.

Οι κούκλες Labubu, που λανσαρίστηκαν το 2019, συνέβαλαν καθοριστικά στην άνοδο της Pop Mart ως ισχυρού παίκτη στο λιανεμπόριο παιχνιδιών, με την εταιρεία να διαχειρίζεται πλέον πάνω από 2.000 αυτόματα μηχανήματα πώλησης και φυσικά καταστήματα παγκοσμίως. Η Pop Mart εισήλθε στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 2020. Έκτοτε, η χρηματιστηριακή της αξία έχει σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο, καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 600% τον τελευταίο χρόνο. Η κεφαλαιοποίησή της ξεπερνά πλέον τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια (31,6 δισ. λίρες).

Το 2024, οι πωλήσεις εκτός ηπειρωτικής Κίνας αντιστοιχούσαν σχεδόν στο 40% των συνολικών της εσόδων. Πολλά καταστήματα ανά τον κόσμο έχουν αναγκαστεί να διακόψουν τις πωλήσεις Labubu λόγω της ασύμμετρης ζήτησης.

Η Labubu γνώρισε εκρηκτική άνοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες, χάρη και στη στήριξη διασημοτήτων όπως η Κιμ Καρντάσιαν και η Lisa από το συγκρότημα K-pop Blackpink. Επιπλέον, οι συνεργασίες της Pop Mart με ισχυρά brands, όπως η Coca-Cola και το manga franchise One Piece, έχουν ενισχύσει περαιτέρω το παγκόσμιο προφίλ της Labubu.

Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις Labubu στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5.000% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την εταιρεία χρηματιστηριακής ανάλυσης M Science.

«Δεν έχω δει κάτι ανάλογο από άλλη εταιρεία παιχνιδιών», δήλωσε στο BBC ο ανώτερος αναλυτής της M Science, Βίντσι Ζανγκ. Όπως σημείωσε, η Pop Mart διαθέτει τεράστιες προοπτικές στις ΗΠΑ, όπου λειτουργεί λιγότερα από 40 καταστήματα – σε αντίθεση με περίπου 400 στην Κίνα.

Η καταναλωτική φρενίτιδα γύρω από τις Labubu έχει δώσει ώθηση και στην αγορά μεταπώλησης, όπου οι κούκλες, που αρχικά πωλούνται περίπου στα 10 δολάρια, μπορούν να φτάσουν ακόμη και σε τιμές εκατοντάδων δολαρίων.

Τον Ιούνιο, μια Labubu σε φυσικό μέγεθος πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Πεκίνο έναντι 150.000 δολαρίων.

Η δημοφιλία της Labubu έχει οδηγήσει παράλληλα σε έξαρση πλαστογραφήσεων, με τις απομιμήσεις να κυκλοφορούν με την ονομασία «Lafufu». Οι κινεζικές αρχές εντείνουν τους ελέγχους: μόνο τον Ιούνιο κατασχέθηκαν περισσότερα από 46.000 πλαστά παιχνίδια Labubu, στο πλαίσιο της προσπάθειας περιορισμού της παράνομης αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Δάφνη Καραβοκύρη Chevron Left
Δάφνη Καραβοκύρη: «Ένα μεγάλο restart στη ζωή μου ήταν ο τρίτος καρκίνος της μαμάς»
Είναι κακό στην άμμο να χτίζεις (ακροδεξιά) παλάτια
Βασίλης Στίγκας Φίλιππος Καμπούρης Chevron Right