Κόσμος

«Γιατί έκλεισες τον διακόπτη για τα καύσιμα;» – Ο διάλογος-σοκ ανάμεσα στους πιλότους της Air India λίγο πριν τη συντριβή

Όλα δείχνουν τον κυβερνήτη του μοιραίου αεροπλάνου της Air India ως υπεύθυνο για τη συντριβή του αεροπλάνου.

Αποκάλυψη για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η τραγωδία με το Boeing 787 της Air India κάνει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journa.

Ένας ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing το οποίο συνετρίβη στην Αχμενταμπάντ, στην Ινδία, δείχνει πως ο κυβερνήτης του αεροπλάνου ήταν αυτός έκλεισε τον διακόπτη των καυσίμων με αποτέλεσμα τη συντριβή του αεροπλάνο και τον θάνατο 260 ανθρώπων.

Air India: Η σπαρακτική ιστορία πίσω από το θαύμα της 11Α – Ο μοναδικός επιζών έχασε τον αδερφό του στην ίδια πτήση

Ο εν λόγω κυβερνήτης, ο οποίος ήταν και ο πιο έμπειρος από τους δύο πιλότους, φέρεται ότι αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα.

Ο συγκυβερνήτης, στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο, κατά το δημοσίευμα.

Ο 32χρονος συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, με πτητική εμπειρία 3.403 ωρών, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με πτητική εμπειρία 15.638 ωρών.

Ο τελευταίος αρνήθηκε πως το έκανε.

Κατά το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.

Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ.

Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο τόνισε πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα — ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.

Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.

Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή, βοηθητική τουρμπίνα (η Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση.

Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.

Στα συντρίμμια που περισυνέγησαν μετά το δυστύχημα, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run). Τα δεδομένα από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης υποδεικνύουν πως οι μηχανές πήραν ξανά μπροστά λίγο πριν από τη συντριβή, πλην όμως ήταν πλέον πολύ αργά για να αποτραπεί.

Σε εσωτερικό έγγραφό του τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Κάμπελ Ουίλσον ανέφερε πως το πόρισμα δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, μηχανικό ή συντήρησης, του Boeing 787, αντίθετα ανέφερε πως κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε γίνει.

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν –μόλις ένας επέζησε– όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ. Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.

Ορισμένοι αξιωματούχοι των ΗΠΑ τους οποίους επικαλέστηκε η Τζέρναλ εκτίμησαν πως η διακοπή της τροφοδοσίας των κινητήρων με καύσιμα θα μπορούσε να είναι εσκεμμένη ενέργεια, κρίνοντας πως πιθανόν η έρευνα πρέπει πλέον να αποκτήσει εγκληματολογικό χαρακτήρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Χρήματα Ευρώ Chevron Left
Ο κύβος ερρίφθη: Αναδρομικά με δικαστική απόφαση - Οι δικαιούχοι συνταξιούχοι
Αγία Παρασκευή: Δεν ήταν η πρώτη φορά που προσπάθησε να σκοτώσει τον Πολωνό καθηγητή ο 35χρονος
Chevron Right