Είκοσι δύο βουδιστές μοναχοί τέθηκαν υπό κράτηση στη Σρι Λάνκα, αφού οι τελωνειακοί υπάλληλοι ανακάλυψαν 110 κιλά κάνναβης υψηλής ποιότητας κρυμμένα στις αποσκευές τους, στη μεγαλύτερη κατάσχεση ναρκωτικών που έχει γίνει ποτέ στο κύριο διεθνές αεροδρόμιο του Κολόμπο.
Σύμφωνα με το BBC, οι τελωνειακοί υπάλληλοι δήλωσαν ότι κάθε μοναχός βρέθηκε με περίπου 5 κιλά Kush – μια ιδιαίτερα ισχυρή μορφή του ναρκωτικού – κρυμμένα μέσα σε κρύπτες στις αποσκευές του όταν έφτασε στην πρωτεύουσα Κολόμπο το Σάββατο.
Οι μοναχοί είχαν περάσει τέσσερις ημέρες σε διακοπές στην Μπανγκόκ και είχαν κρυμμένο στις αποσκευές τους το «kush», μια ισχυρή ποικιλία κάνναβης, όταν επέστρεφαν στο αεροδρόμιο Bandaranaike το Σάββατο, δήλωσε ο εκπρόσωπος. Βίντεο που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχνε μοναχούς στο αεροδρόμιο να κρύβουν τα πρόσωπά τους με τις ρόμπες τους.
Οι άνδρες παραδόθηκαν στην αστυνομία και οδηγήθηκαν ενώπιον δικαστή την Κυριακή.
Ήταν η μεγαλύτερη μεμονωμένη ανίχνευση kush στο κύριο διεθνές αεροδρόμιο της χώρας της Νότιας Ασίας, σύμφωνα με αξιωματούχους, με την αξία των κατασχεθέντων να ανέρχεται σε 1,1 δισεκατομμύριο ρουπίες (2,8 εκατομμύρια ευρώ).
Η τοπική εφημερίδα Daily News ανέφερε ότι το ταξίδι των μοναχών είχε χρηματοδοτηθεί και τα τηλέφωνά τους περιείχαν φωτογραφίες της παρέας να απολαμβάνει τις διακοπές με «κοσμικά ρούχα».
Ένας 23ος μοναχός, που πιστεύεται ότι οργάνωσε το ταξίδι, συνελήφθη σε ένα προάστιο του Κολόμπο, δήλωσε η αστυνομία στον σταθμό Sinhalese του BBC World Service.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της αστυνομίας, ο μοναχός, ο οποίος δεν ήταν στο ταξίδι, είπε στους άλλους μοναχούς «αυτά τα δέματα είναι δωρεά» και ότι ένα φορτηγό θα ερχόταν για να τα παραλάβει, ανέφερε το BBC.


