Η Διώρυγα του Σουέζ έχει τραβήξει το παγκόσμιο ενδιαφέρον, καθώς το πλοίο Ever Given έχει μπλοκάρει την διέλευση των πλοίων και καθιστά αδύνατη την διέλευση των πλοίων, με αποτέλεσμα να σημειώνονται απώλειες εκατομμυρίων κάθε ώρα.
Μέχρι στιγμής, το reuters.com αναφέρει ότι υπάρχει αποτέλεσμα στις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται για την αποκόλληση του πλοίου και σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ειδικοί εκτιμούν πως θα αποκατασταθεί σύντομα η κυκλοφορία στη Διώρυγα.
Σύμφωνα με τις αιγυπτιακές αρχές, το Ever Given με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος 400 μέτρων που έχει προσαράξει από την Τρίτη στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, έχει κολλήσει στην άμμο και στο σημείο σπεύδουν ειδικά μηχανήματα, που θα βοηθήσουν στη προσπάθεια αποκόλλησης.
Επιπλέον, παραπάνω από 369 πλοία περιμένουν να περάσουν από την Διώρυγα του Σουέζ, ενώ μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Δείτε φωτογραφία με τα πλοία που έχουν φρακάρει στη Διώρυγα του Σουέζ:
Παρόλα αυτά, αραβικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι το Ever Given επανήλθε στη θέση του, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων της περιοχές. Συγκεκριμένα, πληροφορίες οι οποίες δεν έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής, τονίζουν ότι οι άνεμοι παρέσυραν το πλοίο και το επανέφεραν στην αρχική του θέση, ενώ κόλλησε και στην άμμο.
Θα πρέπει να γίνουν έρευνες να δουν τη ζημιά έχει γίνει στο κανάλι, γιατί αν περάσουν τα πλοία που περιμένουν, μπορεί να γίνει ζημιά στο κανάλι, δήλωσε ο Κωνσταντίνος Αρλετής, πλοίαρχος σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο που είναι εγκλωβισμένο στην Διώρυγα του Σουέζ.
{https://twitter.com/DailyNewsEgypt/status/1376517108562071552}
«Το πλοίο άλλαξε το βάθος στη Διώρυγα»
Ο Έλληνας πλοίαρχος είπε στο MEGA:
«Σύμφωνα με τους κανονισμούς της διώρυγας, θα πρέπει να το βγάλουν το Ever Given. Θα αποφασίσουν αν θα το τραβήξουν προς τα πίσω, ή αν θα χρειαστεί να ανέβει βορειότερα που έχει τεχνητές λίμνες και να περιμένει εκεί. Απαγορεύεται να περάσει άλλο καράβι δίπλα του».
«Όταν το τράβηξαν, αρκετό μέρος της άμμου μπήκε στο κανάλι, το οποίο σημαίνει ότι άλλαξε το βάθος του καναλιού. Οπότε θα γίνει επιθεώρηση να δουν τι ζημιά έγινε» πρόσθεσε.
Τεράστιες απώλειες στην οικονομία
Κάθε ημέρα αποκλεισμού προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις και κόστος για τους παράγοντες του κλάδου, ενώ γίνονται αισθητές οι πρώτες απτές επιπτώσεις: η Συρία είπε χθες ότι ξεκίνησε να επιβάλει δελτίο στη διανομή καυσίμων, λόγω καθυστέρησης στην παράδοση ενός φορτίου πετρελαίου.
Οι αρχές της Διώρυγας από την πλευρά τους έχουν επισημάνει ότι η Αίγυπτος χάνει από 12 έως 14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd's List εκτιμά ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισεκ. ευρώ.