Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision συνεχίζει να αναπτύσσεται ως το μεγαλύτερο και πιο διάσημο ψυχαγωγικό σόου στον κόσμο, προσελκύοντας εκατοντάδες εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως. Στο πλαίσιο της συνεχούς δέσμευσής της για τη δημιουργία της καλύτερης δυνατής εμπειρίας για όλους τους εμπλεκόμενους, η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (EBU) ανακοίνωσε, την Τρίτη (10/12), μια σειρά βελτιώσεων με στόχο τη διασφάλιση της ευημερίας των συμμετεχόντων, την εξασφάλιση θετικών εμπειριών για τους καλλιτέχνες και τις αντιπροσωπείες και την προώθηση των βασικών αξιών της κοινότητας, του σεβασμού και της ενσωμάτωσης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την EBU, οι στρατηγικές αλλαγές εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της διοργάνωσης, την Ομάδα Αναφοράς του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, ύστερα από μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση του διαγωνισμού που έγινε στο Μάλμε τον περασμένο Μάιο και έπειτα από διαβουλεύσεις με τους 37 συμμετέχοντες ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και άλλους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνεχής επιτυχία και ανάπτυξη του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision.
Έμφαση στην ευημερία και στην υποστήριξη
Η EBU προβαίνει σε βελτιώσεις όσον αφορά στην επικοινωνία, στην ευημερία και στη θετική εμπειρία όλων όσοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η εισαγωγή ενός νέου Κώδικα Δεοντολογίας και Πρωτοκόλλου Καθήκοντος Φροντίδας, βασισμένου στους υφιστάμενους κανόνες και στις υφιστάμενες συμβάσεις, που θα διασφαλίζουν σαφείς ρόλους και ευθύνες για όλους όσοι εμπλέκονται στη διοργάνωση. Για πρώτη φορά, η αποδοχή του Κώδικα Δεοντολογίας θα αποτελεί προϋπόθεση για τη διαπίστευση στη διοργάνωση, σηματοδοτώντας τη δέσμευση της EBU να καλλιεργήσει ένα περιβάλλον σεβασμού και υποστήριξης για όλους. Μάλιστα, και τα δύο έγγραφα θα δημοσιευθούν την Τετάρτη (11/12) στην επίσημη ιστοσελίδα του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision (κάνετε κλικ εδώ).
Ο Κώδικας Δεοντολογίας επιβάλλει την τήρηση των τοπικών νόμων, απαγορεύει την εργαλειοποίηση του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision και περιγράφει τις προσδοκίες για επαγγελματική συμπεριφορά, δίκαιο ανταγωνισμό και υπεύθυνη επικοινωνία.
Το Πρωτόκολλο Καθήκοντος Φροντίδας επικεντρώνεται στη διασφάλιση της ασφάλειας, της ευημερίας και της επιτυχίας όλων των συμμετεχόντων καλλιτεχνών. Τονίζει την κοινή ευθύνη της EBU, του ραδιοτηλεοπτικού φορέα που διοργανώνει τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, καθώς και των συμμετεχόντων ραδιοτηλεοπτικών φορέων για την προστασία των καλλιτεχνών από περιττή σωματική ή συναισθηματική καταπόνηση. Ακόμα, το εν λόγω Πρωτόκολλο παρέχει κατευθυντήριες γραμμές στους επικεφαλής των αντιπροσωπειών για την αποτελεσματική υποστήριξη των καλλιτεχνών, την ελαχιστοποίηση των κινδύνων και την προώθηση μιας θετικής εμπειρίας καθ' όλη τη διάρκεια της συμμετοχής τους στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.
Αλλαγές στην παραγωγή και στην εμπειρία των συμμετεχόντων
Σε μια περαιτέρω προσπάθεια για την καλύτερη υποστήριξη των συμμετεχόντων, η EBU εφαρμόζει νέα μέτρα στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2025, που θα γίνει τον επόμενο Μάιο, στη Βασιλεία της Ελβετίας.
Χαρακτηριστικά, αυτά τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν ζώνες απαγόρευσης κινηματογράφησης σε βασικούς χώρους ώστε να παρέχονται στους συμμετέχοντες ιδιωτικοί χώροι για την προετοιμασία των εμφανίσεών τους, περισσότερες πρόβες κεκλεισμένων των θυρών ώστε να βοηθούν τους καλλιτέχνες να επικεντρώνονται στις εμφανίσεις τους χωρίς περισπασμούς, βελτιστοποιημένα χρονοδιαγράμματα προβών ώστε να διασφαλίζεται ότι οι καλλιτέχνες έχουν αρκετό χρόνο για να ξεκουραστούν και να απολαύσουν τη διοργανώτρια πόλη, εισαγωγή ενός παραγωγού πρόνοιας ο οποίος θα αποτελεί βασικό σημείο επαφής για τους καλλιτέχνες και το συνεργείο, ώστε να διασφαλίζεται ένα ασφαλές, με σεβασμό και υποστήριξη περιβάλλον.
Οι αλλαγές αυτές έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίζουν ότι οι καλλιτέχνες θα έχουν αυτοπεποίθηση επί σκηνής πριν εμφανιστούν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στο κοινό.
Δέσμευση στην ενότητα, στη διαφορετικότητα και στην ενσωμάτωση
Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision ήταν πάντα μια γιορτή της διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης, φέρνοντας κοντά ανθρώπους από όλες τις γωνιές του κόσμου. Το 2025, η EBU θα συνεχίσει να υποστηρίζει αυτές τις αξίες, προωθώντας την υπόσχεση της Eurovision για δέσμευση για κοινότητα, σεβασμό και ισότητα.
«Το 2024, 163 εκατομμύρια θεατές είδαν τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision στην τηλεόραση», ανέφερε ο Martin Green, ο νέος διευθυντής του μουσικού θεσμού, προσθέτοντας: «Οι ψηφιακές μας πλατφόρμες γνώρισαν, επίσης, εκθετική ανάπτυξη. Αυτές οι επιτυχίες ενισχύουν την ανάγκη για συνεχή προσαρμογή της δομής του σόου ώστε να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις τόσο των συμμετεχόντων όσο και του κοινού».
Από την πλευρά του, ο Bakel Walden, πρόεδρος της Ομάδας Αναφοράς του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, δηλαδή του Διοικητικού Συμβουλίου του μουσικού θεσμού είπε: «Πιστεύουμε ότι οι αλλαγές που κάνουμε για τη Βασιλεία, το 2025, κάνουν τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision την καλύτερη εμπειρία που μπορεί να είναι για τους συμμετέχοντες, το προσωπικό και το κοινό μας. Αυτά τα νέα μέτρα, τα οποία θα εφαρμοστούν για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2025 στη Βασιλεία, αποτελούν ένα πρώτο, σημαντικό βήμα για τη διασφάλιση της επιτυχημένης και υπεύθυνης ανάπτυξης αυτού του εμβληματικού μουσικού γεγονότος. Εκ μέρους όλων των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, των αντιπροσωπειών και των μελών του προσωπικού, η Ομάδα Αναφοράς παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην υπεράσπιση ενός θετικού, δημιουργικού και ασφαλούς διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο».