Media

Eurovision 2025: Η βάρκα της Αυστρίας και το συναίσθημα της Ελλάδας ξεχώρισαν στις πρόβες

Οκτώ χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, έκαναν την πρώτη τεχνική πρόβα τους στη σκηνή της Eurovision 2025.
Eurovision 2025 Λετονία Αυστρία Ελλάδα Klavdia
EBU | Eurovision Song Contest

Με την Ελλάδα και άλλες 7 χώρες που συμμετέχουν στον δεύτερο ημιτελικό της Eurovision 2025, που θα γίνει στις 15 Μαΐου, συνεχίστηκαν τη Δευτέρα (5/5) οι πρόβες των αποστολών στη Βασιλεία της Ελβετίας.

Ως εκ τούτου, την πρώτη τεχνική πρόβα τους στη σκηνή του «St. Jakobshalle», όπου θα πραγματοποιηθεί η Eurovision 2025, έκαναν – κατά σειρά – η Αυστραλία, το Μαυροβούνιο, η Ιρλανδία, η Λετονία, η Αρμενία, η Αυστρία, η Ελλάδα και η Λιθουανία.

Οι σημερινές πρόβες στη Eurovision 2025

🇦🇺 Αυστραλία

Ο Go-Jo είναι η δημιουργία του Αυστραλού καλλιτέχνη Marty Zambotto. Έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,4 εκατ. followers στο TikTok, στο YouTube και στο Instagram και το 2023 ήταν ο 9ος Αυστραλός καλλιτέχνης με τα περισσότερα streams στον κόσμο. Έχει περιοδεύσει σε όλη την Αυστραλία, την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τη νοτιοανατολική Ασία και έχει μοιραστεί τη σκηνή με μερικούς από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες του κόσμου.

Η Αυστραλία δεν είχε εθνικό τελικό φέτος. Ελπίζαμε, όμως, σε λίγη από την ενέργεια του ρετρό πάρτι που υπάρχει στο επίσημο βίντεο για το τραγούδι «Milkshake Man» μιας και η Αυστραλία γιορτάζει τη 10η χρονιά της Eurovision.

Οι Αυστραλοί, σύμφωνα με τους διοργανωτές της Eurovision 2025, περιγράφουν τη σκηνική παρουσία ως εξής: «Η εμφάνιση ανοίγει με ένα ρετρό διαφημιστικό σποτ, με τον Go-Jo ως ενθουσιώδη πωλητή. Η αστείρευτη ενέργεια του Go-Jo και το ταλέντο του για το στοιχείο της έκπληξης εμφανίζονται και στη σκηνοθεσία – αντλεί έμπνευση από το βίντεο κλιπ του “Milkshake Man” με τολμηρούς τόνους νέον, παιχνιδιάρικες ενδυματολογικές επιλογές και νοσταλγική γοητεία. Η εποχή κλίνει σε μεγάλο βαθμό προς τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 […] Και ναι, υπάρχει ακόμη και ένα σόλο με keytar. Στα μέσα της εμφάνισης, υπάρχει μια έκρηξη χρωμάτων που αποτυπώνει την ίδια άγρια, θρασύτατη ενέργεια με το μουσικό βίντεο».

Ουσιαστικά, λοιπόν, πρόκειται για πολλή διασκέδαση και μια οπτική πανδαισία με μερικά πολύ χαριτωμένα γραφικά που υποστηρίζουν τη ρετρό ατμόσφαιρα του infomercial. Σαφώς αυτά είναι ορατά μόνο στο τηλεοπτικό κοινό, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά για να απολαύσει το κοινό της αρένας. Ο Go-Jo επέλεξε ένα λευκό κοστούμι σε στυλ ’70s με κόκκινο ριγέ γιακά και κόκκινη γραβάτα, ενώ οι δύο χορεύτριες φορούν με κόκκινα και λευκά ριγέ φορέματα. Επίσης, στο φινάλε η σκηνή μετατρέπεται σε ροζ νέον λέιζερ ντίσκο πάρτθ.

Υπάρχει, επίσης, ένα σκηνικό που… δεν είναι το φορτηγό με τα παγωτά, αλλά είναι μεγάλο και έχει πλάκα. Αυτά είναι όλα όσα μπορούμε να πούμε προς το παρόν, αλλά μας είπαν ότι όλα θα αποκαλυφθούν σύντομα.

🇲🇪 Μαυροβούνιο

Ώρα για το Μαυροβούνιο. Η Nina Žižić είναι τραγουδίστρια και τραγουδοποιός με καριέρα που εκτείνεται σε δύο δεκαετίες και αυτή είναι η δεύτερη εμφάνισή της στη σκηνή της Eurovision – συμμετείχε με τους Who See στη Eurovision 2013 με το τραγούδι «Igranka».

Το τραγούδι «Dobrodošli» έχει μια πολύ διαφορετική ατμόσφαιρα, καθώς είναι μια βαλκανική μπαλάντα και μια απογειωτική ορχηστρική ενορχήστρωση. Στο Montesong, δηλαδή στον εθνικό τελικό του Μαυροβουνίου για τη Eurovision 2025, η Nina Žižić το τραγούδησε με ένα λευκό φόρεμα και μια μάσκα, αλλά στο επίσημο βίντεο φορούσε ένα μαύρο φόρεμα χωρίς μάσκα. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το φόρεμά της σε αυτή την πρώτη πρόβα είναι παρόμοιο με εκείνο στο Montesong, αλλά και κάτι εντελώς διαφορετικό.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Η μάσκα παραμένει μέχρι την πρώτη γέφυρα στο ρεφρέν, αλλά το λευκό φόρεμα έχει τώρα μια τεράστια λευκή ουρά και ένα ενσωματωμένο πάνελ από ύφασμα που δημιουργεί ένα κυκλικό πλαίσιο από πάνω από το κεφάλι της μέχρι κάτω από τα γόνατά της. Φανταστείτε, λοιπόν, την κυκλική κατασκευή που φορούσε η Vladana το 2022, αλλά σε μεγαλύτερο μέγεθος και βς αναπόσπαστο μέρος ενός λευκού φορέματος, με το κόκκινο κραγιόν της Nina Žižić να είναι το μόνο χρώμα. Υπάρχουν μερικά πλάνα της κάμερας τραβηγμένα από το πλάι όπου μοιάζει σχεδόν με κύκνο.

Οι οθόνες LED προβάλλουν λευκά σωματίδια φωτός που ενώνονται για να σχηματίσουν στροβιλιζόμενα σχήματα και υπάρχει χρήση μπλε και λευκού φωτισμού που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια του τραγουδιού. Αυτή η εμφάνιση είναι, επίσης, λιγότερο στατική απ’ ό,τι είδαμε στο Montesong. Η Nina αρχίζει στο κέντρο και στη συνέχεια περπατάει προς το κομμάτι της σκηνής, όπου δεσπόζει το πλαίσιο, για το μεγάλο φινάλε. Η εμφάνιση συνοδεύεται από ομίχλη, που προσδίδει περισσότερη δραματικότητα.

🇮🇪 Ιρλανδία

Επόμενη που έκανε πρόβα, ήταν η Ιρλανδία που φέτος εκπροσωπείται από τη Νορβηγίδα τραγουδίστρια Emmy, η οποία τραγουδά για τη σκυλίτσα Λάικα. Ήταν το πρώτο σκυλί που τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη το 1957. Πρόκειται για ένα αισιόδοξο ταξίδι στον χρόνο και στο διάστημα, μεταφέροντας ένα μήνυμα ελπίδας και θετικότητας.

Αυτή η εμφάνιση έχει σίγουρα μια λάμψη μετά τη νικηφόρα εμφάνιση της Emmy στο «Late Late Show Eurosong Special», δηλαδή στην τηλεοπτική εκπομπή που λειτούργησε ως ο εθνικός της Ιρλανδίας για τη Eurovision 2025. Το ασημένιο playsuit της Emmy έχει αντικατασταθεί από ένα ασημένιο μεταλλικό φόρεμα με πλισέ φούστα, ασημένιες μπότες και μια κουκούλα που μοιάζει με κράνος.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Μάλιστα, η σκηνοθεσία του τραγουδιού «Laika Party» αρχίζει με προβολείς σε μια γυαλιστερή μεταλλική πλατφόρμα στο κέντρο της σκηνής που μοιάζει με διαστημικό σκάφος. Ο αδελφός της Emmy, ο Erland, είναι στα πλήκτρα, φορώντας ένα ασημένιο μεταλλικό πουκάμισο και τα χαρακτηριστικά του γυαλιά σε σχήμα αστεριού. Υπάρχουν τέσσερις χορεύτριες, όλες με ασημένια παντελόνια και μαύρα/ασημένια γιλέκα, οι οποίες αποδίδουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια κάθε ρεφρέν.

Έτσι, έχει την ίδια ατμόσφαιρα και ενέργεια που είδαμε στον εθνικό τελικό της Ιρλανδίας, αλλά η εμφάνιση είναι πολύ πιο ακριβής και και η σκηνοθεσία είναι σε κλίμακα Eurovision. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ο αντίκτυπος του φωτισμού νέον και των οθονών LED, καθώς σε αυτές προβάλλονται πλανήτες νέον και κινούμενες διαστημικοί σκύλοι που παρελαύνουν. Κατά τη διάρκεια του τραγουδιού, σχηματίζεται η Λάικα φτιαγμένη από αστέρια.

Πυροτεχνήματα εκτοξεύονται στο τελευταίο ρεφρέν, σαν ένα πάρτι στον ουρανό.

🇱🇻 Λετονία

Σειρά για τις Tautumeitas από τη Λετονία, ένα 6μελές ethno-pop συγκρότημα που συνδυάζει λετονικές λαϊκές μελωδίες με σύγχρονους ρυθμούς. Αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα τραγούδι πλήρως στα Λετονικά εδώ και μερικά χρόνια, και από την πρώτη νότα οι αρμονίες ακούγονται υπέροχα στον άδειο χώρο αυτής της αρένας.

Το τραγούδι «Bur Man Laimi» μεταφράζεται ως «ένα άσμα για την ευτυχία» – το όλο πράγμα έχει μια αίσθηση μυστικιστικού ξορκιού. Στη σκηνική εμφάνιση διατηρήθηκε η κουρτίνα, που είδαμε και στο Supernova, δηλαδή στον εθνικό τελικό της Λετονίας για τη Eurovision 2025, είναι ένας τόσο απλός τρόπος για να δημιουργήσεις ατμόσφαιρα και οικειότητα. Μάλιστα, ο φωτισμός δημιουργεί σκιές είναι πραγματικά καθηλωτικός και υπνωτιστικός.

Στην πραγματικότητα, ολόκληρη η εμφάνιση είναι λίγο-πολύ ακριβώς η ίδια με τον εθνικό τελικό της Λετονίας. Ο φωτισμός είναι σίγουρα πιο δραματικός και δυνατός, και σε ένα σημείο οι οθόνες LED συμμετέχουν με τον τρόπο τους στην παρουσίαση του τραγουδιού.

Τα ρούχα τους είναι επίσης διαφορετικά – πλέον φορούν όλες ασορτί χρυσές στολές με λεπτομέρειες που μοιάζουν με κλαδιά και πτερύγια, και εντυπωσιακές χρυσές καλύπτρες κεφαλής που φωτίζονται και αλλάζουν χρώμα κατά τη διάρκεια του τραγουδιού. Πρόσθετη μαγεία και μυστικισμό προσθέτει η ομίχλη.

🇦🇲 Αρμενία

Ο PARG από την Αρμενία ήταν ο επόμενος που έκανε πρόβα – το πλήρες όνομά του είναι Pargev Vardanian – και είναι ένας καλλιτέχνης indie-folk, RnB, ποπ και ροκ, γνωστός για την ανάμειξη της παραδοσιακής αρμενικής κουλτούρας με μοντέρνα στοιχεία. Θεωρείται πρωτοπόρος στην αρμενική μουσική.

Έφερε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό concept για το τραγούδι του με τίτλο «Survivor» σε σχέση με αυτό που είδαμε στο Depi Evratesil, δηλαδή στον εθνικό τελικό της Αρμενίας για τη Eurovision 2o25. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι η χρήση των φώτων, τα μισά από αυτά έχουν χαμηλώσει μόλις και μετά βίας πάνω από το ύψος του κεφαλιού του PARG, ενώ τα άλλα μισά ίσως βρίσκονται και 8 μέτρα πάνω. Αναβοσβήνουν συγχρονισμένα με τη γραμμή του μπάσου και δημιουργούν ένα δομικό εφέ στη σκηνή που μοιάζει πολύ σκοτεινό και βιομηχανικό.

Ο PARG άρχισε την εμφάνισή του στο κενό ανάμεσα στα δύο μισά της εξέδρας φωτισμού, σαν να βρίσκεται σε τούνελ. Στη συνέχεια, το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης γίνεται σε έναν διάδρομο στη μέση της σκηνής, όπου σπριντάρει κατά τη διάρκεια του ρεφρέν, και στη συνέχεια επιβραδύνει. Η χορογραφία είναι πολύπλοκη και η όλη ιδέα ευθυγραμμίζεται πολύ καλά με τον ρυθμό και την ενέργεια του τραγουδιού.

Η άλλη μεγάλη αλλαγή είναι το κοστούμι του PARG – η πανοπλία με τον έναν ώμο έχει εξαφανιστεί και αντικαταστάθηκε από ένα μαύρο γιλέκο και ένα μαύρο δερμάτινο παντελόνι με καρφιά. Μετά τη μεγάλη νότα στο τέλος, τα φώτα lego ανυψώνονται για να «ανοίξουν» τη σκηνή για το δραματικό τελευταίο ρεφρέν του τραγουδιού. Μεγάλοι πίδακες φλόγας στο ρεφρέν, αλλά και φωτιά στο φινάλε της παρουσίασης συμπληρώνουν την εμφάνιση της Αρμενίας.

🇦🇹 Αυστρία

Σειρά έχει η συμμετοχή της Αυστρίας με τον JJ, κατά κόσμον Johannes Pietsch από τη Βιέννη, με το τραγούδι «Wasted Love». Πρόκειται για ένα ακόμη τραγούδι που επιλέχθηκε χωρίς εθνικό τελικό, οπότε η μόνη εικόνα που έχουμε είναι το ατμοσφαιρικό και κάπως τρομακτικό δάσος από το επίσημο βίντεο κλιπ. Τη σκηνοθετική επιμέλεια υπογράφει ο Sergio Jaen, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για τη σκηνική παρουσία της Bambie Thug από την Ιρλανδία στον περσινό διαγωνισμό, αλλά και του Theo Evan που είδαμε την Κυριακή (4/5).

Πρώτα απ’ όλα, η σκηνοθεσία έχει σχεδιαστεί εξολοκλήρου για ασπρόμαυρη μετάδοση, κάτι που φανταζόμαστε πως αποτέλεσε τεράστια τεχνική πρόκληση. Αυτό σημαίνει ότι ο φωτισμός έχει δομηθεί γύρω από τη δημιουργία περιοχών φωτός και σκιάς, με την ένταση του φωτός να αυξομειώνεται ανάλογα με τον ρυθμό και το δραματουργικό στοιχείο του τραγουδιού.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Το βασικό σκηνικό είναι μια απλή βάρκα που μοιάζει φτιαγμένη από παλιά κιβώτια, με ξύλινο κατάρτι και λευκό πανί – ο JJ ερμηνεύει ολόκληρο το τραγούδι μέσα στη βάρκα, κρατώντας σφιχτά το κατάρτι καθώς ξεσπά μια καταιγίδα. Φαίνεται να τον παρασέρνει πάνω στη σκηνή, χάρη σε ευρηματική κάμερα και τις μηχανές αέρα. Ο JJ εκτελεί μια χορογραφία που μοιάζει με σύγχρονο χορό, καθώς τον μαστιγώνει ο αέρας, και καθώς η ένταση κορυφώνεται, το ίδιο κάνει και η καταιγίδα, με κύματα και σύννεφα καταιγίδας να προβάλλονται στις LED οθόνες, κάμερες που στριφογυρίζουν, φώτα και τον JJ να προσπαθεί να κρατηθεί στη βάρκα – χωρίς όμως να χάσει ούτε μία νότα.

Στο φινάλε, καθώς μια λήψη από πάνω κάνει τη βάρκα να μοιάζει πως ρουφιέται από μια δίνη στις οθόνες LED που βρίσκονται στο δάπεδο της σκηνής, ένας τεράστιος φάρος εμφανίζεται στις οθόνες LED στο πίσω μέρος της σκηνής – σαν φως ελπίδας στο σκοτάδι – και όλα γαληνεύουν. Για την ενδυμασία του, ο JJ έχει επιλέξει ένα μακρύ μαύρο δερμάτινο παλτό με μεταλλικές λεπτομέρειες.

🇬🇷 Ελλάδα

Το τραγούδι «Αστερομάτα» είναι μια παραδοσιακή ελληνική έκφραση που περιγράφει τις γυναίκες με λαμπερά, αστερόφωτα μάτια. Η σκηνική παρουσίαση του τραγουδιού είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που είδαμε στον εθνικό τελικό και η ελληνική αποστολή περιγράφει την εμφάνιση ως εξής: «Η Klavdia αρχίζει την εμφάνισή της στη σκηνή της Eurovision πάνω σε μια προβλήτα. Η πορεία της προς έναν βράχο συμβολίζει το φλογερό ταξίδι που κάνει κάθε άνθρωπος προς το Φως. Η παρουσία ενός δεύτερου ατόμου επί σκηνής, μαζί με την κίνηση του σκηνικού, αντικατοπτρίζει το θέμα του χωρισμού – το κεντρικό μήνυμα του τραγουδιού “Αστερομάτα”».

Έτσι, ο βράχος λειτουργεί ως βασικό σκηνικό στοιχείο. Μόλις η Klavdia διασχίσει την προβλήτα στην ήσυχη πρώτη στροφή του κομματιού, ερμηνεύει το υπόλοιπο τραγούδι πάνω στον βράχο. Στο δεύτερο κουπλέ την πλαισιώνει μία γυναίκα χορεύτρια, αλλά σταδιακά απομακρύνονται πάνω στην προβλήτα, αφήνοντας την Klavdia μόνη στον βράχο της, με ένα μακρύ, εφαρμοστό φόρεμα που λάμπει από μικροσκοπικά κοσμήματα. Ανάλογα με το φως, το φόρεμα φαίνεται είτε μαύρο είτε πολύ σκούρο μπλε – είναι δύσκολο να το διακρίνει κανείς.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Η κινηματογράφηση είναι υπέροχη, με λήψεις από ψηλά που κάνουν την προβλήτα να φαίνεται σαν να είναι μέσα στο νερό – και στη συνέχεια, το σκηνικό μεταμορφώνεται σε δραματικά τοπία με φλεγόμενα δέντρα και ηφαιστειογενή εδάφη που ξεδιπλώνονται στις LED οθόνες καθώς το τραγούδι κορυφώνεται.

Ο φωτισμός και τα γραφικά εφέ είναι εντυπωσιακά – σε κάποιο σημείο, όταν η Klavdia σηκώνει το χέρι της, μπλε φώτα διαχέονται πάνω στο σκηνικό. Η φωνή της γεμίζει τον χώρο, και στο τέλος κατεβαίνουν τα φώτα για να δημιουργήσουν πολυεπίπεδο εφέ. Νιώθουμε την αγάπη, την απώλεια και τον πόνο σε κάθε στίχο.

🇱🇹 Λιθουανία

Οι Λιθουανοί Katarsis ήταν οι τελευταίοι που έκαναν πρόβα και είναι ένα τετραμελές συγκρότημα, γνωστό για το μοναδικό μείγμα σκοτεινής εναλλακτικής και post-punk μουσικής.

Η σκηνοθεσία παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη σε σχέση με τον εθνικό τελικό της Λιθουανίας στη Eurovision 2025 – τα μπλε ρούχα, το ζοφερό τοπίο, το σπίτι που εκρήγνυται και οι ιπτάμενοι βράχοι στην παροσυίαση του τραγουδιού «Tavos Akys» είναι όλα σχεδόν τα ίδια, αν και τα γραφικά είναι μεγαλύτερη κλίμακα, συμπεριλαμβανομένου του δαπέδου με τις οθόνες LED, και φαίνονται πιο εντυπωσιακά.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Οι ερμηνευτές είναι λίγο πιο διασκορπισμένοι απ’ ό,τι στον εθνικό τελικό της Λιθουανίας, και στον δεύτερο στίχο ο Lukas πηγαίνει στο σημείο του πλαισίου της σκηνής, μαζί με τους κιθαρίστες, Alanas και Emilija.

Αυτό που έχει αλλάξει είναι η ατμόσφαιρα που προστίθεται από τον φωτισμό και τα επιπλέον εφέ – στη σκηνή της Βασιλείας μπορούν να προσθέσουν περισσότερο φως και σκιά, οπότε υπάρχει ένα πολύ ωραίο κοντινό πλάνο, στο οποίο το πρόσωπο του Lukas είναι κατά το ήμισυ στη σκιά.

Όταν βγαίνει μπροστά, μάχεται ενάντια σε μια μηχανή ανέμου σε διαδοχικά διαφορετικά πλάνα της κάμερας – το όλο πράγμα μοιάζει καλύτερο σε ορισμένα σημεία και πιο σκοτεινό και πιο ατμοσφαιρικό σε άλλα. Στο τέλος, τα φώτα κατεβαίνουν για να δημιουργήσουν ένα εφέ που μοιάζει με ένα ζευγάρι φτερά, καθώς αρχίζει η επανάληψη της λέξης «Tavos» και το τραγούδι τελειώνει με μια λάμψη λευκού φωτός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
«Άκυρο» από ΣτΕ σε ελεύθερους επαγγελματίες – Συνταγματικό το τεκμαρτό εισόδημα
Δήμος Αθήνας: Μπαίνουν κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια - Τι θα απαγορεύεται
Chevron Right