Media

Eurovision 2025: Ολοκληρώθηκαν οι πρόβες του πρώτου ημιτελικού – Πώς θα μεταδοθούν τα 15 τραγούδια (βίντεο)

Οι διοργανωτές της Eurovision 2025 έδωσαν στη δημοσιότητα ένα απόσπασμα 30 δευτερολέπτων από την τηλεοπτική μετάδοση του κάθε τραγουδιού.
Eurovision 2025 Σλοβενία Εσθονία Άγιος Μαρίνος Σαν Μαρίνο
EBU | Eurovision Song Contest

Όλες οι χώρες που διαγωνίζονται στις 13 Μαΐου στον πρώτο ημιτελικό της Eurovision 2025, την Τετάρτη (7/5) έκαναν τη δεύτερη τεχνική πρόβα τους στη σκηνή του «St. Jakobshalle».

Συγκεκριμένα, πρόβα στη σκηνή της Eurovision 2025 – κατά σειρά – έκαναν η Ισλανδία, η Πολωνία, η Σλοβενία, η Εσθονία, η Ουκρανία, η Σουηδία, η Πορτογαλία, η Νορβηγία, το Βέλγιο, το Αζερμπαϊτζάν, ο Άγιος Μαρίνος, η Αλβανία, η Ολλανδία, η Κροατία και η Κύπρος.

Μάλιστα, οι διοργανωτές της Eurovision 2025 έδωσαν στη δημοσιότητα και απόσπασμα διάρκειας περίπου 30 δευτερολέπτων, που αφορά στην τηλεοπτική μετάδοση του κάθε τραγουδιού.

Οι σημερινές πρόβες στη Eurovision 2025

🇮🇸 Ισλανδία

Οι VÆB, που εκπροσωπούν την Ισλανδία στη Eurovision 2025, είναι τα αδέλφια Matthías Davíð Matthíasson και Hálfdán Helgi Matthíasson. Είναι το πρώτο σχήμα του ημιτελικού που γεννήθηκε στο TikTok, αλλά σίγουρα όχι το τελευταίο. Το τραγούδι λέγεται «RÓA» και σημαίνει «κωπηλασία» και το κομμάτι φυσικά έχει να κάνει πολύ με τις βάρκες.

Η σκηνική εμφάνισή τους είναι κατά βάση ίδια με αυτή που είδαμε στον εθνικό τελικό της Ισλανδίας για τη Eurovision 2025, αλλά πιο ολοκληρωμένη. Η ξύλινη βάρκα που αποτελείται από δύο μέρη, είναι βαμμένη λευκή με μερικά κύματα στο επίπεδο της σκηνής, και οι τρεις χορευτές που συνοδεύουν το συγκρότημα, φορούν ασημένιες παντελόνες με χαριτωμένα ισλανδικά πουλόβερ και ασημένια καπέλα κουβάδες.

Τα δύο αγόρια των VÆB, σύμφωνα με τoυς διοργανωτές της Eurovision 2025, φορούν τα ίδια ρούχα με κουκούλες που έχουμε δει και στο παρελθόν, και φυσικά τα ασημένια γυαλιά τους, το σήμα κατατεθέν τους. Όλη η εμφάνισή τους έχει αναβαθμιστεί. Μάλιστα, θα έχουμε και mic drop στο τέλος.

Δύο ενδιαφέροντα πράγματα που θα δούμε να χρησιμοποιούνται με μεγάλη επιτυχία φέτος – οι οθόνες LED στο πίσω μέρος της σκηνής καλύπτουν όλο το πλάτος και το ύψος, οπότε αυτό επιτρέπει στους καλλιτέχνες να δημιουργούν εξαιρετικά εντυπωσιακά γραφικά σκηνικά. Οι VÆB τις χρησιμοποιούν για γεωμετρικά και θαλάσσια τοπία σε κόκκινο και μπλε νέον που μοιάζουν πολύ ισλανδικά, μαζί με τη λέξη «VÆB» με γιγαντιαία γράμματα που είδαμε στον εθνικό τελικό της Ισλανδίας για τη Eurovision 2025.

Επίσης, το μπροστινό μέρος της σκηνής έχει ένα τεράστιο ορθογώνιο πλαίσιο που στηρίζει την οροφή – αυτό είναι επίσης εξ ολοκλήρου επενδυμένο με οθόνες LED και στις τρεις πλευρές του, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται γραφικά και να δημιουργείται βάθος πεδίου. Είναι πραγματικά έξυπνο και φαίνεται καταπληκτικό τόσο στην οθόνη όσο και στο κοινό.

Πολλοί πίδακες καπνού ολοκληρώνουν την εμφάνιση της Ισλανδίας.

🇵🇱 Πολωνία

Η Πολωνία ήταν η επόμενη χώρα που έκανε πρόβα και η πρώτη επιστροφή στη Eurovision 2025. Η Justyna Steczkowska εκπροσώπησε για πρώτη φορά την Πολωνία στη Eurovision το 1995 με το τραγούδι «Sama» – είναι μια καθιερωμένη καλλιτέχνιδα στην Πολωνία, έχοντας κυκλοφορήσει 19 στούντιο άλμπουμ και έχει ηχογραφήσει πάνω από 200 τραγούδια και έχει δώσει περισσότερες από 3.000 συναυλίες.

Κάθε χρόνο υπάρχουν μερικά τραγούδια που έχουν ένα μπάσο τόσο δυνατό που το νιώθεις. Το τραγούδι «GAJA», λοιπόν, είναι σίγουρα ένα από αυτά. Η Justyna Steczkowska κατεβαίνει σε δύο σχοινιά από την οροφή στην αρχή του τραγουδιού, με ένα μαύρο catsuit που μοιάζει πολύ με αυτό που φορούσε στον εθνικό τελικό της Πολωνίας για τη Eurovision 2025, αλλά χωρίς τα κρόσσια στους ώμους. Οι τέσσερις χορευτές που την πλαισιώνουν (δύο άνδρες και δύο γυναίκες), έχουν επίσης διαφορετικά ρούχα, με φούστες με κρόσσια που μοιάζουν με μονομάχους και πολύ ψηλά τακούνια – η χορογραφία είναι πολύπλοκη.

Στον τοίχο με τις οθόνες LED προβάλλονται περιστρεφόμενοι πλανήτες και νερό και αστραπές και λάβα, σαν να πρόκειται για τη γέννηση του σύμπαντος. Στη συνέχεια, στο τέλος, η Justyna Steczkowska ανυψώνεται ξανά στους ουρανούς με φόντο δράκους που αναπνέουν φωτιά. Είναι σαν το «Game of Thrones» να συναντά τη Eurovision, και είναι ένα απόλυτο θέαμα από την αρχή μέχρι το τέλος.

Η εμφάνιση της Πολωνίας ολοκληρώνεται με καπνό χαμηλά στην κεντρική σκηνή από την αρχή και πίδακες φλόγας κατά τη διάρκεια κάθε ρεφρέν, αλλά και για την τελευταία μεγάλη νότα.

🇸🇮 Σλοβενία

Η πρώτη – χρονικά – μπαλάντα για τη Eurovision 2025 έρχεται από τη Σλοβενία και πρόκειται για ένα απόλυτο καρδιοχτύπι από τον Klemen, ο οποίος είναι ηθοποιός, τραγουδιστής, τραγουδοποιός και τηλεοπτικός οικοδεσπότης. Έχει παρουσιάσει το EMA, τον εθνικό τελικό της Σλοβενίας για τη Eurovision, τέσσερις φορές, αλλά φέτος είναι η σειρά του να εκπροσωπήσει τη χώρα του στον διαγωνισμό τραγουδιού.

Το τραγούδι «How Much Time Do We Have Left» είναι ένα τραγούδι για την ευθραυστότητα της ζωής και η σκηνοθεσία αποτυπώνει πραγματικά αυτό το θέμα, καθώς τόσο οι οθόνες LED όσο και η μπροστινή αψίδα της σκηνής λάμπουν με χιλιάδες αστέρια που αλλάζουν από κόκκινο σε μπλε κατά τη διάρκεια του τραγουδιού.

Επίσης, έχουμε και ένα διαφορετικό ντύσιμο από αυτό που είχε ο Klemen στο EMA – σε αυτή την πρόβα φοράει ένα μαύρο κοστούμι με λευκό T-shirt, αντί για το γκρι ζιβάγκο. Όπως είδαμε στο EMA, δηλαδή στον εθνικό τελικό της Σλοβενίας για τη Eurovision 2025, ο Klemen τραγουδάει το μεσαίο τμήμα ανάποδα, υποστηριζόμενος από δύο χορευτές.

Ύστερα από δύο uptempo τραγούδια, αυτό το κομμάτι αναμένεται να δημιουργήσει μια στιγμή όμορφη ησυχίας – τα φωνητικά του Klemen γεμίζουν την αίθουσα με καρδιά και ψυχή.

🇪🇪 Εσθονία

Η Εσθονία εκπροσωπείται από τον Tommy Cash και το τραγούδι «Espresso Macchiato». Είναι τραγουδιστής, με τεράστιο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλη την Ευρώπη – έχει παίξει ακόμη και στο Glastonbury, και τώρα φέρνει το μοναδικό του στυλ στη Βασιλεία.

Το τραγούδι «Espresso Macchiato» είναι το πρώτο από τα τρία τραγούδια που περιλαμβάνουν την ιταλική γλώσσα φέτος και ένα από τα δύο τραγούδια για την Ιταλία που δεν ερμηνεύονται από… την Ιταλία.

Ο Tommy Cash φοράει το ίδιο μπλε κοστούμι με τη μακριά κόκκινη γραβάτα που είδαμε στο Eesti Laul, δηλαδή στον εθνικό τελικό της Εσθονίας για τη Eurovision 2025, και η εμφάνισή του είναι επίσης σχεδόν η ίδια. Στη σκηνή συνοδεύεται από τέσσερις άνδρες.

Ακόμα, οι οθόνες LED δημιουργούν ένα αλπικό τοπίο που ταιριάζει με τα βουνά που πλαισιώνουν τη σκηνή, με παρόμοια κινούμενα γραφικά με αυτά που είδαμε στο Eesti Laul, απλά πολύ μεγαλύτερα και πιο τολμηρά. Υπάρχει μια πραγματικά διασκεδαστική ενέργεια σε αυτό το τραγούδι – δεν μπορείς παρά να τραγουδήσεις μαζί του. Αναμένεται να έχει το θερμό χειροκρότημα όσων βρεθούν στο «St. Jakobshalle».

🇺🇦 Ουκρανία

Στον πρώτο ημιτελικό θα έρθει η ώρα για την Ισπανία να εμφανιστεί τώρα, αλλά ως μία από τις «Big 5» χώρες δεν θα κάνει πρόβα μέχρι την Πέμπτη (8/5). Αντ’ αυτού ήρθε η ώρα για το πρώτο μας συγκρότημα – το ουκρανικό τριμελές συγκρότημα Ziferblat. Δημιουργήθηκαν το 2015 και έλαβαν μέρος στο «X Factor Ukraine» το 2019, όπου είχαν μέντορα Andriy Danylko, γνωστός και ως Verka Serduchka.

Αποτελούμενοι από τους Daniel, Valentyn και Fedir, οι Ziferblat αυτοπροσδιορίζονται ως μέρος της νέας γενιάς της ουκρανικής μουσικής. Η σκηνοθεσία έχει σίγουρα υποστεί κάποιες αλλαγές από την εμφάνιση που κέρδισε το Vidbir, δηλαδή τον εθνικό τελικό της Ουκρανίας για τη Eurovision 2025. Τα κοστούμια έχουν παρόμοιο κόψιμο με φουσκωτούς ώμους, που παραπέμπουν στη δεκαετία του 1970, αλλά τώρα το καθένα είναι σε διαφορετικό μονόχρωμο φωτεινό χρώμα με πολλή λάμψη, και οι τρεις τραγουδιστές έχουν λαμπερές χρυσές παντελόνες.

Ο κήπος της σκηνής με το γρασίδι και τα λουλούδια έχει επίσης εξαφανιστεί – αντ’ αυτού οι οθόνες LED έχουν ροζ και πράσινα νέον γραφικά που πάλλονται και στροβιλίζονται με τη μουσική και «εκρήγνυνται» κατά τη διάρκεια του ρεφρέν. Ο φωτισμός και η κοντινή κάμερα οδηγούν πραγματικά αυτή την εμφάνιση – ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο ο Daniel περπατά στη σκηνή είναι τέλεια χορογραφημένος σε κάθε ρυθμό. Το όλο πράγμα είναι πολύ κομψό και ολοκληρωμένος

Υπάρχει καπνός χαμηλά στην σκηνή από την αρχή και στη συνέχεια μερικά πυροτεχνήματα.

🇸🇪 Σουηδία

Πέρσι, η Σουηδία εκπροσωπήθηκε από τους Νορβηγούς Marcus & Martinus και, φέτος, είναι η σειρά του φινλανδικού συγκροτήματος με τους Kevin, Axel και Jakob, που γνωστό και ως KAJ. Παρ’ όλο που είναι το πρώτο φινλανδικό σχήμα που εκπροσωπεί τη Σουηδία, είναι από το σουηδόφωνο τμήμα της Φινλανδίας και τραγουδούν στα Σουηδικά. Είναι, επίσης, η πρώτη φορά που οι Σουηδοί τραγουδούν στη γλώσσα τους από το 1998.

«Bara Bada Bastu», όπως λέγεται και το τραγούδι, σημαίνει «απλά σάουνα» – αυτό το τραγούδι είναι μια πρόσκληση για το κοινό της Eurovision να το ζεστάνει, να αφήσει το άγχος και να ανεβάσει τη θερμοκρασία σαν Σουηδός ή Φινλανδός.

Σκηνοθετικά, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τις αλλαγές από το Melodifestivalen, δηλαδή από τον εθνικό τελικό της Σουηδίας για τη Eurovision 2025, για τις οποίες έχουν ήδη μιλήσει οι KAJ. Ωστόσο, έχουμε τα ίδια κοστούμια, την ίδια εστία φωτιάς και την ίδια αποθήκη κορμών. Τρεις χορευτές συνοδεύουν τους KAJ στη σκηνή, στην οποία δεσπόζει και ένα… λουκάνικο.

Οι οθόνες LED προβάλλουν ένα ολόκληρο δάσος με ελάφια, μέχρι την αλλαγή στη μελωδία, όταν η αρένα μετατρέπεται σε ένα πάρτι με νέον λέιζερ για ένα επικό φινάλε. Επίσης, οι KAJ βρήκαν μερικά έλατα!

Φλόγες στην εστία της φωτιάς και πίδακες φλόγας λίγο πριν από την αλλαγή της μελωδίας. Στη συνέχεια, πίδακες καπνού συνοδεύουν το τέλος του πάρτι με λέιζερ. Οι Σουηδοί δεν άφησαν αναξιοποίητο και τον ατμό.

🇵🇹 Πορτογαλία

Ώρα για την πρόβα της ημέρας και είναι οι NAPA από την Πορτογαλία. Πρόκειται για τους Guilherme, Lourenço, Francisco, Diogo και João, ένα πενταμελές συγκρότημα από το πορτογαλικό νησί της Μαδέιρα, που κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ το 2019.

Τραγουδισμένο στα Πορτογαλικά (η έβδομη γλώσσα της ημέρας!), το τραγούδι «Deslocado» μεταφράζεται ως «εκτοπισμένος» – είναι ένα τραγούδι για το αίσθημα εκτός της πόλης, αλλά και για την ειρήνη του να ξέρεις ότι μπορείς πάντα να πας σπίτι σου. Το συναίσθημα είναι πολύ κοντά στην παράδοση του πορτογαλικού fado, αλλά η σαρωτική μουσική ενορχήστρωση του «Deslocado» προσθέτει, επίσης, μια σύγχρονη καλοκαιρινή ατμόσφαιρα.

Οι ίδιοι αναφέρουν επιρροές από διάφορα συγκροτήματα όπως οι Beatles, οι Red Hot Chilli Peppers και οι Arctic Monkeys και σίγουρα μπορείτε να ακούσετε μουσικά ίχνη και των τριών σε αυτή την εμφάνιση.

Το στήσιμο του συγκροτήματος στη σκηνή είναι το ίδιο με αυτό που είδαμε στο Festival da Canção, δηλαδή στον εθνικό τελικό της Πορτογαλίας για τη Eurovision 2025, αλλά έχουν προστεθεί μερικά πράγματα για τη σκηνή της Βασιλείας. Πρώτον, τα ρούχα της μπάντας έχουν αλλάξει – τώρα όλοι έχουν μακρυμάνικα σακάκια ή πουκάμισα σε διαφορετικά χρώματα.

Οι οθόνες LED προβάλλουν μερικά υπέροχα αιωρούμενα σύννεφα και κινούμενα ουράνια τοπία, που αλλάζουν χρώμα σε συγχρονισμό με την αψίδα της σκηνής, τα οποία συμβάλλουν στην ονειρική ποιότητα αυτής της εμφάνισης. Οι αρμονίες είναι εκπληκτικές σε αυτόν τον μεγάλο χώρο – ακόμη και αν δεν καταλαβαίνετε τα Πορτογαλικά, μπορείτε να νιώσετε το συναίσθημα, και αυτές οι απαλές τελευταίες νότες μάς έκαναν να ανατριχιάσουμε.

🇳🇴 Νορβηγία

Ο 19χρονος Kyle Alessandro από τη Νορβηγία έκανε πρόβα το τραγούδι του με τίτλο «Lighter». Είναι τραγουδιστής, τραγουδοποιός και παραγωγός, αν και ο πατέρας του είναι Ισπανός, οπότε περνάει επίσης πολύ χρόνο επισκεπτόμενος την οικογένειά του στη Μάλαγα.

Πολλά στοιχεία αυτής της σκηνοθεσίας είναι γνώριμα από MGP, δηλαδή από τον εθνικό τελικό της Νορβηγίας στη Eurovision 2025, συμπεριλαμβανομένου του σκηνικού με τους δύο πέτρινους στύλους και τα σκαλοπάτια. Ωστόσο, σύμφωνα με τους διοργανωτές της Eurovision 2025, ο Kyle Alessandro έχει ένα πολύ μεγαλύτερο φόντο στις οθόνες LED, στις οποίες προβάλλονται γραφικά βουνών και επίσης μια πολύ μεγαλύτερη σκηνή. Το εκμεταλλεύεται πλήρως αυτό, με μία άρτια χορευτική εμφάνιση, που χρησιμοποιεί τόσο τον διάδρομο όσο και το πλαίσιο της σκηνής.

Αυτό που αναβαθμίζει αυτή την εμφάνιση είναι ο φωτισμός – υπάρχει μια κινούμενη εξέδρα φωτισμού στην οροφή που χαμηλώνει στο δεύτερο μισό του τραγουδιού, δημιουργώντας μια εκπληκτική στιγμή μετά το dance break, όταν ο Kyle Alessandro φωτίζεται από εκατοντάδες προβολείς στη μέση της σκηνής.

Όσον αφορά στα ρούχα του Kyle Alessandro, υπήρξε πολλή συζήτηση για το αν θα μπορούσε να αλλάξει την πανοπλία, που φορούσε στον εθνικό τελικό της Νορβηγίας στη Eurovision 2025, λόγω της ομοιότητας με τον Parg από την Αρμενία. Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι θα κρατούσε την πανοπλία, αλλά θα ήταν μια νέα εκδοχή. Αν την έχει αλλάξει, πραγματικά δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, καθώς φαίνεται ακριβώς η ίδια. Επίσης, ένα άλλο μικρό σημείο – ο Kyle Alessandro έχει τρεις χορευτές αντί για τέσσερις που είδαμε στο MGP, και ένας από αυτούς κάνει εντυπωσιακό breakdancing στο τέλος.

Υπάρχει φλόγα κατά μήκος του πλαισίου της σκηνής, αλλά και πίδακες φλόγας στο δεύτερο μισό.

🇧🇪 Βέλγιο

Στη συνέχεια, ο Red Sebastian από το Βέλγιο έκανε πρόβα με το τραγούδι του «Strobe Lights».

Ο Red Sebastian είναι το alter ego του 25χρονου Seppe Herreman, ο οποίος ήταν φιναλίστ στο «Belgium’s Got Talent» το 2014. Στη συνέχεια σπούδασε μουσική στο Ωδείο της Γάνδης, όπου πήρε μαθήματα τραγουδιού από τον Gustaph, ο οποίος είχε εκπροσωπήσει τη χώρα στη Eurovision 2023.

Υπενθυμίζεται ότι ο Red Sebastian κέρδισε το Eurosong, δηλαδή τον εθνικό τελικό του Βελγίου για τη Eurovision 2025, μέσα σε μια ομίχλη κόκκινου και μαύρου φωτισμού – κάτι που βλέπουμε και στη Βασιλεία, αλλά τώρα καταλαμβάνει τόσο τις οθόνες LED στο πίσω μέρος της σκηνής όσο και το πλαίσιο στο μπροστινό μέρος της. Η χορογραφία ακριβείας του φωτισμού και των γραφικών είναι θεαματική – στο τελευταίο τμήμα του τραγουδιού τα φώτα κατεβαίνουν για να προσθέσουν ένταση για το φινάλε, όταν όλα τα φώτα σβήνουν και η αρένα χορεύει.

Η κινούμενη πλατφόρμα, που είχαμε δει στον εθνικό τελικό του Βελγίου, δεν βρίσκεται στη σκηνή της Eurovision 2025 και έτσι ο Red Sebastian παραμένει προσγειωμένος σε αυτή την εμφάνιση. Ακόμα, έχει τρεις χορευτές αντί για τέσσερις. Το κοστούμι του μοιάζει πολύ με το κόκκινο κοστούμι από PVC με τους τριγωνικούς ώμους που φορούσε στο επίσημο βίντεο κλιπ, και οι χορευτές του φορούν τα ίδια ρούχα, αλλά με μαύρες λεπτομέρειες. Το γεγονός ότι ο Red Sebastian δεν βρίσκεται στην κινούμενη πλατφόρμα,του δίνει τη δυνατότητα να ακολουθήσει τη χορογραφία, επομένως αλληλεπιδρά με την αντανάκλασή του στο πάτωμα που επίσης έχει οθόνες LED.

Οι μεγάλες νότες είναι το κάτι άλλο.

🇦🇿 Αζερμπαϊτζάν

Στον πρώτο ημιτελικό η Ιταλία θα εμφανιστεί σε αυτό το σημείο, αλλά καθώς είναι στις «Big Five» χώρες δεν θα κάνει πρόβα μέχρι την Πέμπτη (8/5). Έτσι, αντ’ αυτού, περνάμε κατευθείαν στο Mamagama του Αζερμπαϊτζάν, με τους Asef, Hasan και Arif να τραγουδούν το «Run With You».

Αυτή είναι η πρώτη μας εμφάνιση της Eurovision 2025, για την οποία μέχρι τώρα δεν είχαμε ως πλαίσιο αναφοράς κάποιον εθνικό τελικό, αφού οι Mamagama επιλέχθηκαν με ανάθεση.

Υπάρχει τόση χαρά σε αυτή την εμφάνιση, καθώς εκπέμπει funk και pop vibes των Daft Punk/Nile Rodgers, σε συνδυασμό με την παράδοση του Αζερμπαϊτζάν στα τμήματα μετά το ρεφρέν, όταν ο τραγουδιστής Asef παίζει το σαζ, το οποίο είναι ένα παραδοσιακό λαούτο με μακρύ λαιμό. Η παρουσίαση διαδραματίζεται στη μέση της σκηνής, μέσα σε ένα φωτισμένο πλαίσιο στο πάτωμα, το οποίο καθρεφτίζεται από ένα μικρότερο που κρέμεται από την οροφή.

Στις οθόνες LED προβάλλονται δεκάδες κινούμενες σκιές χορευτών, που αντικατοπτρίζουν τις κινήσεις των τριών χορευτών που συνοδεύουν επί σκηνής τους Mamagama, δημιουργώντας εφέ πλήθους.

Όσον αφορά στα κοστούμια, η μπάντα φοράει πολύ κομψά μαύρα δερμάτινα κοστούμια με κόκκινες πινελιές, αλλά ο Asef και ο Hasan φορούν διαφορετικό στυλ σακακιού και το μπλουζάκι του Arif είναι αμάνικο, το οποίο πιθανώς διευκολύνει το παίξιμο των ντραμς. Έχουν, επίσης, τρεις χορευτές με αστραφτερές μαύρες και κόκκινες στολές – ο άνδρας χορευτής δεν φοράει το οριστικό κοστούμι, οπότε θα τον δούμε καλύτερα στη δεύτερη πρόβα του Αζερμπαϊτζάν.

Μεγάλοι πίδακες φλόγας στο τέλος ολοκληρώνουν την παρουσίαση του Αζερμπαϊτζάν στη Eurovision 2025.

🇸🇲 Άγιος Μαρίνος

Εν συνεχεία, έκανε πρόβα ο Άγιος Μαρίνος που εκπροσωπείται από τον θρυλικό DJ, Gabry Ponte, με το τραγούδι «Tutta L’Italia». Είναι το δεύτερο τραγούδι της σεζόν που αφορά την Ιταλία, αλλά δεν εκπροσωπεί την Ιταλία. Το τραγούδι αυτό ήταν το μουσικό θέμα του φετινού φεστιβάλ του Σαν Ρέμο, που έγινε τον Φεβρουάριο, αλλά συμπεριλήφθηκε στον εθνικό τελικό του Αγίου Μαρίνου για τη Eurovision 2025, δηλαδή στο Una Voce Per San Marino, λόγω απαίτησης του κοινού.

Μάλιστα, μπορεί να θυμάστε το παγκόσμιο dance megahit με τίτλο «Blue (Da Ba Dee)» των Eiffel 65, στο οποίο συμμετείχε ο Gabry Ponte. Ωστόσο, έχει συμμετάσχει και στη Eurovision του 2022 ως συνθέτης της αυστριακής συμμετοχής, με τίτλο «Halo» που ερμήνευσαν ο LUM!X και η Pia Maria.

Έτσι, ο Gabry Ponte δεν είναι άγνωστος σε ένα κοινό εκατομμυρίων και σε μια μεγάλη σκηνή, και του ανήκει 100% αυτή η συμμετοχή. Το επίκεντρο, όπως είδαμε και στο Una Voce Per San Marino, είναι κυρίως ο ίδιος ο Gabry Ponte με ένα ασημένιο σακάκι, με φόντο τα παλλόμενα φώτα και τα γκράφιτι στις οθόνες LED. Τα decks του Gabry Ponte είναι τεράστια και μοιάζουν σαν να είναι φτιαγμένα από πάνελ με καθρέφτες που αντανακλούν ακόμα περισσότερο τα παλλόμενα φώτα, αλλά οι χορευτές που είδαμε στο Una Voce Per San Marino δεν υπάρχουν, και έχουν αντικατασταθεί από δύο οργανοπαίκτες που παίζουν ακορντεόν και ντέφι.

Πρόκειται για μια τόσο ενδιαφέρουσα και ασυνήθιστη σκηνοθετική ιδέα για τη Eurovision – μια εμφάνιση κατά την οποία οι μασκοφόροι τραγουδιστές δεν είναι το επίκεντρο. Το μόνο άλλο παράδειγμα που μπορούμε να σκεφτούμε είναι το «Nocturne» της Νορβηγίας το 1995, στο οποίο ο βιολιστής ήταν το επίκεντρο και όχι ο τραγουδιστής.

Όπως και να έχει, αυτό το τραγούδι μοιάζει με ένα ξεσηκωτικό ποδοσφαιρικό κομμάτι και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς το κοινό να παρασύρεται από τη μεταδοτική του ενέργεια. Πίδακες φλόγας και πυροτεχνήματα, με πρόσθετους πίδακες καπνού στο τελευταίο ρεφρέν, και ένα φινάλε με πυροτεχνήματα συμπληρώνουν την εμφάνιση του Αγίου Μαρίνου στη Eurovision 2025.

🇦🇱 Αλβανία

Ώρα για πρόβα για τους Shkodra Elektronike από την Αλβανία, που αποτελούνται από τον τραγουδοποιό και παραγωγό, Kolë Laca, και την τραγουδίστρια και τραγουδοποιό, Beatriçe Gjergji. Κέρδισαν το Festivali i Këngës, δηλαδή τον εθνικό τελικό της Αλβανίας για τη Eurovision 2025, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα με το τραγούδι «Zjerm».

Τα φώτα έχουν χαμηλώσει, με αυτά στο πίσω μέρος της σκηνής να ανεβαίνουν προοδευτικά προς το μπροστινό μέρος της σκηνής. Δημιουργείται έτσι ένας πιο οικείος χώρος για την εμφάνιση των Shkroda Elektronika, σαν να βρίσκονται κάτω από μια φωτισμένη σκάλα.

Πολύ λίγα από τα σκηνικά του Festivali i Këngës έχουν φτάσει και στη Eurovision 2025, καθώς έχουν ανανεωθεί πλήρως. Υπάρχει ακόμα το κόκκινο και μαύρο χρώμα που παίζει με γεωμετρικά σχήματα στις οθόνες LED, στα φώτα, και στο δάπεδο με τις οθόνες LED, καθώς και στο πλαίσιο της σκηνής. Το animation οδηγεί πραγματικά την εμφάνιση και παρέχει μια εντυπωσιακή αντίθεση με τον κύριο χώρο της εμφάνισής τους, ο οποίος είναι μια δομή από ασπρόμαυρα φωτεινά κουτιά στο κέντρο της σκηνής, όπου ο Kolë στέκεται σε αυτό το κέντρο με το τύμπανό του. Η Beatriçe χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο από τον χώρο για το μοναδικό χορευτικό της πρόγραμμα και την κινησιολογία της, η οποία έχει μείνει σχεδόν ίδια, και στο τελευταίο ρεφρέν χορεύει στον διάδρομο για το μεγάλο φινάλε.

Όσον αφορά στα κοστούμια, η Beatriçe εξακολουθεί να φοράει κόκκινα, αλλά είναι διαφορετικό φόρεμα από αυτό που είδαμε στο Festival ii Këngës – φοράει ένα φόρεμα από κόκκινο κρεπ σατέν με λάμψη στο μπούστο και πολλά υφάσματα. Επίσης, φοράει ένα κόκκινο γάντι στο δεξί της χέρι, αλλά όχι στο αριστερό – η όλη εμφάνιση είναι πολύ λαμπερή. Ο Kolë φοράει ένα στρατιωτικό σακάκι.

Υπάρχουν αρκετά τραγούδια στη Eurovision φέτος που διαθέτουν ορχηστρικά έγχορδα και αυτό εδώ έχει επίσης ένα τεράστιο μπάσο με τύμπανα που αντηχεί. Πίδακες φλόγας κατά τη διάρκεια κάθε ρεφρέν στη σκηνή του πλαισίου ολοκληρώνουν την εμφάνιση της Αλβανίας στη Eurovision 2025.

🇳🇱 Ολλανδία

Ο τραγουδοποιός Claude έχει πάνω από εκατό εκατομμύρια streams και αμέτρητες sold-out συναυλίες στην Ολλανδία και στο Βέλγιο. Έχει, επίσης, ένα γεμάτο καλοκαίρι, καθώς θα εμφανιστεί στο φεστιβάλ Pinkpop τον Ιούνιο.

Αυτή είναι άλλη μια εμφάνιση, για την οποία δεν είχαμε αναφορά σε κάποιον εθνικό τελικό για να μας βοηθήσει στη σκηνοθεσία. Είναι, επίσης, άλλο ένα τραγούδι στα Γαλλικά.

Η αρχή του αρχίζει με μερικές νότες από πιάνο, που μας έκαναν να κρατήσουμε την ανάσα μας, στη συνέχεια το τραγούδι με τίτλο «C’est La Vie» χτίζεται μέσα από τον πρώτο αγγλικό στίχο στο ρεφρέν, όταν και ηχεί το μπάσο και αρχίζει το πάρτι. Εκτός από το φωνητικό του ταλέντο, ο Claude έχει μια φυσική σχέση με την κάμερα και έτσι ισχυροποιείται η οπτική αφήγηση. Δύο χορευτές μπαινοβγαίνουν στο πλάνο σαν να περνούν απλώς από το πάρτι του.

Ο Claude φορά ένα μοβ κοστούμι με λεπτομέρειες από μαργαριτάρια. Αυτή είναι μία από τις πρώτες εμφανίσεις της Eurovision 2025, που δεν βασίζεται τόσο στις οθόνες LED, που υπάρχουν στο πίσω μέρος της σκηνής. Βέβαια, στο τελευταίο ρεφρέν υπάρχει μια «έκρηξη» ροζ και μπλε λουλουδιών που καταλαμβάνουν κάθε τετραγωνικό αυτών των οθονών, του δαπέδου αλλά και του πλαισίου της σκηνής. Τι φινάλε!

🇭🇷 Κροατία

Ο Marko Bošnjak από την Κροατία έκανε πρόβα το τραγούδι του «Poison Cake» που ξεφεύγει από το είδος. Μας υποσχέθηκε μια σκηνική ανανέωση μετά το «Dora», δηλαδή τον εθνικό τελικό της Κροατίας για τη Eurovision 2025, οπότε είχε ενδιαφέρον να δούμε πώς θα το μεταφέρει στη μεγάλη σκηνή της Βασιλείας.

Επισημαίνεται ότι ο Marko Bošnjak είναι μόλις 20 ετών και καθιερώθηκε γρήγορα ως μέρος μιας νέας γενιάς Κροατών μουσικών. Το ντεμπούτο άλμπουμ του κυκλοφορεί σύντομα, οπότε είναι μια πολύ καλή στιγμή για να λάβει μέρος στη Eurovision και να αυξήσει τη βάση των θαυμαστών του σε όλο τον κόσμο.

Εντάξει – ξεχάστε όλα όσα είδατε στο Dora, αυτό είναι τώρα πλήρες σαιξπηρικό δράμα. Τα φώτα είναι σε πλήρη δράση εδώ και δημιουργούν έναν πιο οικείο χώρο στη σκηνή, που έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα να παρέχει δραματικό φωτισμό, υποστηριζόμενο από κόκκινα και πράσινα σύννεφα καταιγίδας και φλόγες.

Από άποψη ενδυμασίας, τα μαύρα ρούχα του Marko Bošnjak με τους μυτερούς ώμους έχουν αντικατασταθεί με κάτι εντελώς απροσδόκητο – μια ολόσωμη κάπα με γούνα γύρω από τους ώμους. Στη μέση της σκηνής υπάρχει ένα γκρίζο καζάνι, στο οποίο ο Marko Bošnjak και οι τέσσερις χορευτές του ρίχνουν τα ξόρκια τους για τον πρώτο στίχο και το ρεφρέν. Όλοι οι χορευτές φορούν ασορτί μπλε και λευκά ρούχα με βολάν και κορδέλες, και για το δεύτερο μισό κατευθύνονται προς τo πλαίσιο της σκηνής και, στο τέλος, ο Marko Bošnjak πετάει την κάπα του για να αποκαλυφθεί ένα ασορτί μπλε και λευκό πουκάμισο.

Η όλη εμφάνιση μοιάζει πιο σκοτεινή και πιο απολαυστικά ατμοσφαιρική, και απέχει πολύ απ’ ό,τι παρουσιάστηκε στον εθνικό τελικό της Κροατίας για τη Eurovision 2025.

Πολλή ομίχλη χαμηλά στη σκηνή, που προσθέτει μαγεία, καθώς και φλόγα και πίδακες κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ρεφραίν συνοδεύουν τη συμμετοχή της Κροατίας. Για το φινάλε, οι πίδακες καπνού καθρεφτίζουν περισσότερο καπνό στις οθόνες LED στο πίσω μέρος της σκηνής και τα φώτα γίνονται full techno.

🇨🇾 Κύπρος

Tην τελευταία πρόβα της ημέρας έκανε ο Theo Evan από την Κύπρο, ο οποίος θα κλείσει τον πρώτο ημιτελικό της Eurovision 2025 με το up-tempo χορευτικό του κομμάτι, που λέγεται «Shh!».

Ο Theo Evan γεννήθηκε στη Λευκωσία και είναι τραγουδιστής και χορευτής από τα 7. Σπούδασε μουσική και performance στις ΗΠΑ και κυκλοφόρησε το πρώτο του single το 2021. Μας υποσχέθηκε κάτι ξεχωριστό στη Βασιλεία, αλλά δεδομένου ότι δεν υπήρξε εθνικός τελικός για την Κύπρο, το μόνο που έχουμε να βασιστούμε είναι το επίσημο βίντεο, το οποίο είχε μια μετα-αποκαλυπτική ατμόσφαιρα τύπου «Hunger Games» με άνδρες με μαύρες στολές και γεωμετρικό σκάκι.

Η κυπριακή αντιπροσωπεία περιέγραψε την εμφάνιση του Theo Evan ως εξής: «Δύο πύργοι σκαλωσιάς τοποθετούνται στη σκηνή και η εμφάνιση αρχίζει με τον Theo Evan και τους δύο χορευτές να σχηματίζουν το σχήμα μιας μυστηριώδους φιγούρας που αναφέρεται στους στίχους – μια σιλουέτα που θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Καθώς η εμφάνιση εξελίσσεται, οι πύργοι αλλάζουν θέση για να δημιουργήσουν διαφορετικούς σχηματισμούς. Ο Theo Evan και οι τέσσερις χορευτές του ακολουθούν τη χορογραφία. Τα εντυπωσιακά οπτικά μέσα και ο δυναμικός φωτισμός ενισχύουν κάθε κίνηση, προσθέτοντας βάθος και ένταση στη σκηνοθεσία».

Επί της ουσίας, πρόκειται για μια επιδέξια, υψηλής ενέργειας τρίλεπτη εμφάνιση με πύργους, σκαλωσιάς και πολύ γυμνασμένους άνδρες που δεν ξέραμε καν ότι ήταν δυνατά. Ο φωτισμός αλλάζει από ασπρόμαυρο στην αρχή, σε ασπρόμαυρο και κόκκινο στη μέση, ύστερα πάλι ασπρόμαυρο, και υπάρχει μια στιγμή στο τέλος πριν από το φινάλε, όταν όλα σταματούν και ο Theo Evan απλά… αναπνέει, με ένα έξυπνο εφέ που φαίνεται σαν να «διαλύεται» στον αέρα.

Από πλευράς κοστουμιών, όλα είναι μαύρα – μαύρα παντελόνια και μαύρα γιλέκα – και όσον αφορά στην αναγνωρίσιμη φιγούρα που προαναφέρεται, αυτή αφορά στον «Άνδρα του Βιτρούβιου», δηλαδή στο γνωστό σκίτσο του Ιταλού ζωγράφου, Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Grand Hotel Chevron Left
Grand Hotel spoiler: Ο Ρήγας σκοτώνει τους μάρτυρες κατηγορίας του
MasterChef 2025 8/5: Ομαδική «τυφλή» σκυταλοδρομία κι όποιος αντέξει
MasterChef 2025 Chevron Right