Media

«Θα επανεξετάσουμε τους κανόνες» – Η EBU απαντά για την ψηφοφορία στη Eurovision

«Τα συστήματά μας παραμένουν αλάνθαστα», τόνισε επιστολή του ο διευθυντής της Eurovision, μετά τις αντιδράσεις για την τηλεψηφοφορία.
Eurovision
EBU | Eurovision Song Contest

Υπόσχεση για εξέταση του τρόπου της ψηφοφορίας από το κοινό και του τρόπου προώθησης των καλλιτεχνών «από τις αποστολές τους και τους συνδεδεμένους φορείς» έδωσε, την Παρασκευή (23/5), ο Μάρτιν Γκριν, διευθυντής του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision.

Συγκεκριμένα, σε σχετική επιστολή του προς την κοινότητα της Eurovision, ο Μάρτιν Γκριν – μεταξύ άλλων – ανέφερε: «Το σύστημα ψηφοφορίας του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision περιλαμβάνει πολλαπλά επίπεδα ασφαλείας και ένα πλήρες σύνολο κανόνων για να διασφαλίσουμε ότι παράγεται έγκυρο αποτέλεσμα. Ο συνεργάτης μας για την ψηφοφορία – η Once Germany GmbH – χρησιμοποιεί εφεδρικά συστήματα και πολλές πλατφόρμες για να εξασφαλίσει την ορθή παράδοση των ψήφων στο κεντρικό σύστημα».

Ακόμα, ο ίδιος πρόσθεσε: «Για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, χρησιμοποιούνται ειδικά σχεδιασμένα συστήματα για να παρακολουθούν και να αποτρέπουν την απάτη. Επιπλέον, πάνω από 60 άτομα στην Κολωνία και αρκετά ακόμη στη Βιέννη και στο Άμστερνταμ παρακολουθούν τη διαδικασία ψηφοφορίας σε κάθε χώρα και διατηρούν άμεση επαφή με τους συνεργάτες τηλεπικοινωνιών και μετάδοσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλα τα αποτελέσματα ελέγχονται μέσω της αρχής των “8 ματιών” από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και ανώτερους υπαλλήλους της Once, οι οποίοι συλλογικά διαθέτουν πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας στον τομέα της ψηφοφορίας».

«Τα συστήματά μας παραμένουν αλάνθαστα»

Σε άλλο σημείο αυτής της επιστολής του, ο Μάρτιν Γκριν τόνισε: «Κάθε χρόνο, η Ομάδα Αναφοράς για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους και ενεργεί εκ μέρους των Μελών μας, μελετά τα δεδομένα που παρέχει ο συνεργάτης μας για την ψηφοφορία, Once, προκειμένου να κάνει συστάσεις για οποιεσδήποτε ενέργειες που είναι διαθέσιμες σε εμάς για να διασφαλίσουμε ότι οι κανόνες και τα συστήματά μας παραμένουν αλάνθαστα και λαμβάνουν υπόψη σύγχρονους εξωτερικούς παράγοντες, όπως οι τεχνολογικές εξελίξεις και εξωτερικές επιρροές. Αυτή η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί όπως πάντα τον Ιούνιο του φετινού έτους».

«Παράλληλα με τις συζητήσεις της Ομάδας Αναφοράς, ένα θέμα που θα εξετάσει η EBU [σ.σ. Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης] είναι η προώθηση των καλλιτεχνών από τις αποστολές τους και τους συνδεδεμένους φορείς», έγραψε ο Μάρτιν Γκριν και πρόσθεσε: «Τέτοια προώθηση επιτρέπεται σύμφωνα με τους κανόνες μας και βοηθάει στην αναγνώριση των καλλιτεχνών, στην αύξηση του προφίλ τους και στην εκκίνηση των μελλοντικών τους καριερών – είναι αναπόσπαστο μέρος της μουσικής βιομηχανίας – αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αυτή η προώθηση δεν επηρεάζει δυσανάλογα την κινητοποίηση των κοινοτήτων και των διασπορών που παρατηρούμε σε όλες τις ψήφους του κοινού για τα τηλεοπτικά θεάματα».

Ακόμα, ο διευθυντής του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision σημείωσε το εξής: «Ένα ακόμη παράδειγμα είναι ο αριθμός των ψήφων που επιτρέπουμε ανά άτομο – 20 ανά μέθοδο πληρωμής. Αυτό έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι το κοινό όλων των ηλικιών μπορεί να ψηφίσει για περισσότερα από ένα αγαπημένα τραγούδια και δεν υπάρχει καμία τρέχουσα ένδειξη ότι επηρεάζει δυσανάλογα το τελικό αποτέλεσμα – αλλά η ερώτηση έχει τεθεί και επομένως θα το εξετάσουμε».

Αντιδράσεις για την ψηφοφορία στη Eurovision

Η επιτυχία του Ισραήλ στην ψηφοφορία του κοινού στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2015, που έγινε το περασμένο Σάββατο (17/5) στη Βασιλεία, προκάλεσε εκκλήσεις από μια σειρά χωρών ώστε να εξεταστούν τόσο τα αποτελέσματα όσο και το σύστημα ψηφοφορίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC, η τραγουδίστρια Yuval Raphael ήρθε πρώτη στην ψηφοφορία των θεατών με την μπαλάντα της «New Day Will Rise», αλλά συνολικά κατετάγη δεύτερη συνολικά, πίσω από την Αυστρία, όταν ελήφθησαν υπόψη και οι βαθμολογίες της κριτικής επιτροπής.

Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς στην Ιρλανδία, στην Ολλανδία, στο Βέλγιο, στην Ισπανία, στην Ισλανδία και στη Φινλανδία εξέφρασαν ανησυχίες ή ερωτήματα σχετικά με την ψηφοφορία του κοινού, ενώ ορισμένοι ζήτησαν έλεγχο.

Σάντσεθ: «Να αποκλειστεί το Ισραήλ από τη Eurovision» – Έρευνα στην Ισπανία για το 12άρι της

Από την πλευρά τους, οι διοργανωτές της Eurovision, δηλαδή η EBU, δήλωσαν ότι η ψηφοφορία ελέγχθηκε και επαληθεύτηκε ανεξάρτητα και ότι λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους κάθε ανησυχία.

Το Ισραήλ κατατάχθηκε στη 14η θέση από τις εθνικές κριτικές επιτροπές, αλλά ανέβηκε στην κορυφή χάρη στα αποτελέσματα της τηλεφωνικής και διαδικτυακής ψηφοφορίας.

Το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν μεταξύ των χωρών των οποίων οι τηλεθεατές έδωσαν στο Ισραήλ τους μέγιστους 12 βαθμούς, ενώ η Ιρλανδία και η Φινλανδία έδωσαν 10 βαθμούς.

Η επιστολή του Γκριν

«Αγαπητή και αξιόπιστη κοινότητα του Διαγωνισμού Τραγουδιού Eurovision,

Η EBU άκουσε προσεκτικά και συμμετείχε ενεργά στις συζητήσεις μεταξύ των Μελών μας, των θαυμαστών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης μετά τον φετινό διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.

Θέλω να συγχαρώ ξανά τον νικητή JJ και την ομάδα του ORF [σ.σ. Δημόσια Ραδιοτηλεόραση της Αυστρίας]. Η ερμηνεία του και το τραγούδι του κέρδισαν δικαίως, ξεκάθαρα και έγκυρα τον διαγωνισμό και θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οποιεσδήποτε επικουρικές συζητήσεις δεν θα επισκιάσουν αυτό το επικό επίτευγμα.

Το σύστημα ψηφοφορίας του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision περιλαμβάνει πολλαπλά επίπεδα ασφαλείας και ένα πλήρες σύνολο κανόνων για να διασφαλίσουμε ότι παράγεται έγκυρο αποτέλεσμα. Ο συνεργάτης μας για την ψηφοφορία – η Once Germany GmbH – χρησιμοποιεί εφεδρικά συστήματα και πολλές πλατφόρμες για να εξασφαλίσει την ορθή παράδοση των ψήφων στο κεντρικό σύστημα.

Για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, χρησιμοποιούνται ειδικά σχεδιασμένα συστήματα για να παρακολουθούν και να αποτρέπουν την απάτη. Επιπλέον, πάνω από 60 άτομα στην Κολωνία και αρκετά ακόμη στη Βιέννη και στο Άμστερνταμ παρακολουθούν τη διαδικασία ψηφοφορίας σε κάθε χώρα και διατηρούν άμεση επαφή με τους συνεργάτες τηλεπικοινωνιών και μετάδοσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλα τα αποτελέσματα ελέγχονται μέσω της αρχής των “8 ματιών” από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και ανώτερους υπαλλήλους της Once, οι οποίοι συλλογικά διαθέτουν πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας στον τομέα της ψηφοφορίας.

Ο ανεξάρτητος παρατηρητής συμμόρφωσης EY επιβλέπει και πιστοποιεί τα αποτελέσματα. Κάθε απόφαση που σχετίζεται με τα αποτελέσματα, καταγράφεται και αξιολογείται. Ολόκληρη η διαδικασία, συμπεριλαμβανομένων των υπολογισμών των αποτελεσμάτων της πλατφόρμας και των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας, ελέγχεται και επαληθεύεται σχολαστικά από την EY.

Όλες οι ψήφοι του κοινού, είτε μέσω SMS, τηλεφωνικής κλήσης είτε διαδικτυακά, καταδεικνύουν τα κίνητρα των κοινοτήτων ή των διασπορών γύρω από συγκεκριμένους συμμετέχοντες. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για πολλούς λόγους, όπως προσωπικά χαρακτηριστικά, ιστορίες, γεωγραφικές συνδέσεις και τρέχοντα γεγονότα. Ιστορικά, ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision είναι το ίδιο ανοιχτός με άλλους μουσικούς διαγωνισμούς και τηλεοπτικά ριάλιτι.

Κάθε χρόνο, η Ομάδα Αναφοράς για τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους και ενεργεί εκ μέρους των Μελών μας, μελετά τα δεδομένα που παρέχει ο συνεργάτης μας για την ψηφοφορία, Once, προκειμένου να κάνει συστάσεις για οποιεσδήποτε ενέργειες που είναι διαθέσιμες σε εμάς για να διασφαλίσουμε ότι οι κανόνες και τα συστήματά μας παραμένουν αλάνθαστα και λαμβάνουν υπόψη σύγχρονους εξωτερικούς παράγοντες, όπως οι τεχνολογικές εξελίξεις και εξωτερικές επιρροές. Αυτή η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί όπως πάντα τον Ιούνιο του φετινού έτους.

Παράλληλα με τις συζητήσεις της Ομάδας Αναφοράς, ένα θέμα που θα εξετάσει η EBU [σ.σ. Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης] είναι η προώθηση των καλλιτεχνών από τις αποστολές τους και τους συνδεδεμένους φορείς. Τέτοια προώθηση επιτρέπεται σύμφωνα με τους κανόνες μας και βοηθάει στην αναγνώριση των καλλιτεχνών, στην αύξηση του προφίλ τους και στην εκκίνηση των μελλοντικών τους καριερών – είναι αναπόσπαστο μέρος της μουσικής βιομηχανίας – αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αυτή η προώθηση δεν επηρεάζει δυσανάλογα την κινητοποίηση των κοινοτήτων και των διασπορών που παρατηρούμε σε όλες τις ψήφους του κοινού για τα τηλεοπτικά θεάματα.

Ένα ακόμη παράδειγμα είναι ο αριθμός των ψήφων που επιτρέπουμε ανά άτομο – 20 ανά μέθοδο πληρωμής. Αυτό έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι το κοινό όλων των ηλικιών μπορεί να ψηφίσει για περισσότερα από ένα αγαπημένα τραγούδια και δεν υπάρχει καμία τρέχουσα ένδειξη ότι επηρεάζει δυσανάλογα το τελικό αποτέλεσμα – αλλά η ερώτηση έχει τεθεί και επομένως θα το εξετάσουμε.

Η EBU και εγώ, όπως πάντα, θα ζητήσουμε τις απόψεις των Μελών μας για αυτό και άλλα θέματα.

Θα τελειώσω όπως ξεκίνησα, συγχαίροντας ξανά τον JJ και το ORF για τη νίκη τους στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2025.

Με καλύτερες ευχές,

Μάρτιν Γκριν, διευθυντής του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Κοινωνικός Τουρισμός 2025-26: Βγήκε το ΦΕΚ, πότε οι αιτήσεις Chevron Left
Κοινωνικός Τουρισμός 2025: Νέα ανακοίνωση για συνταξιούχους του ΟΑΕΕ