Η Τρούμπα της δεκαετίας του ’60 δεν υπάρχει. Το σφράγισμα των οίκων ανοχής της περιοχής από τη Χούντα σήμανε το οριστικό τέλος της γειτονιάς – ορόσημο του Πειραιά. Στη συνέχεια, η «ανάπτυξη» κατάπιε ό,τι απέμεινε από τη ζωή και τις ιστορίες των ανθρώπων που έζησαν στην πιο θρυλική «κακόφημη» περιοχή της Ελλάδας,
Όμως, παρά το γεγονός ότι από την εποχή όπου εκεί «μεγαλουργούσαν» τα αφεντικά του υπόκοσμου του Πειραιά και οι μισάνοιχτες πόρτες έκρυβαν δακρύβρεχτες ιστορίες δεν απέμεινε κανένα υλικό ίχνος, ο μύθος της Τρούμπας παρέμεινε ζωντανός. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί ότι από το θρυλικό «Ποτέ την Κυριακή» ως τα «Κόκκινα φανάρια», το θεατρικό έργο και η κινηματογραφική διασκευή του, η Τρούμπα έχει εμπνεύσει κινηματογραφιστές και συγγραφείς.
Το «Porto Leone: Στον δρόμο με τα κόκκινα φανάρια» είναι η πρώτη σειρά εποχής που διαδραματίζεται εξολοκλήρου στην αμαρτωλή γειτονιά του μεγάλου λιμανιού. Μια μικρή δόση πήραμε στις «Άγριες Μέλισσες» όταν η Δρόσω, τη δεύτερη σεζόν της σειράς, παρασυρμένη από τις Σειρήνες μιας καριέρας στο τραγούδι, κατέληξε στο καμπαρέ Χαβάη της Τρούμπας.
«Porto Leone: Στον δρόμο με τα κόκκινα φανάρια»: Ο ρόλος του Πειραιά
Στη σειρά του Alpha η δράση εντοπίζεται εξ’ ολοκλήρου στον Πειραιά που δεν κοιμάται ποτέ, από τους οίκους ανοχής της Τρούμπας ως τα αρχοντικά σπίτια της Καστέλλας.
Για το σκοπό της αφήγησης ολόκληρα τετράγωνα του Πειραιά της δεκαετίας του ’60 «χτίστηκαν» εκ νέου στο Μενίδι, όπου έγιναν τα περισσότερα γυρίσματα. Οι οδοί Φίλωνος και Νοταρά από τον Άγιο Σπυρίδωνα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο δημιουργήθηκαν εξαρχής με βάση το υπάρχω αρχειακό φωτογραφικό υλικό και ανάμεσα σε αυτούς κινούνται οι ήρωες μας. Άνθρωποι από όλα τα στρώματα της ζωής, που οι τροχιές τους διασταυρώνονται με απρόβλεπτες, τραγικές συνήθως, συνέπειες.
Σε αντίθεση με ό,τι είχε γίνει αρχικά γνωστό, η υπόθεση της σειράς διαφέρει πολύ από αυτή της θρυλικής ταινίας «Τα κόκκινα φανάρια» που ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας το 1964.
Δύο οικογένειες, δυο κόσμοι
Στον Πειραιά του ’60 συνυπήρχαν δύο κόσμοι. Ο κόσμος της νύχτας, αποκλεισμένος στα στενά όρια της Τρούμπας, και οι αστοί, νησιωτικής καταγωγής οι περισσότεροι, που η ισχύς τους βασίζονταν στην ανθούσα ναυτιλία.
Η οικογένεια Βούλγαρη, με καταγωγή από τη Σύρο, ανήκε στην κατηγορία των εύπορων αστών εφοπλιστών. Η οικογένεια Καπετανάκου, προερχόμενη από τη Μάνη, αντλούσε τη ισχύ της από την εκμετάλλευση των γυναικών που ξέπεφταν στα μαγαζιά της στην Τρούμπα. Το διαμάντι του στέμματος της αυτοκρατορίας τους ήταν το καμπαρέ Porto Leone, όπου σύχναζαν όσοι αναζητούσαν παράνομες απολαύσεις κάτω από το προστατευτικό πέπλο της νύχτας.
Οι δρόμοι των μελών των δύο οικογενειών απαγορεύονταν να διασταυρωθούν. Κι αν αυτό συνέβαινε κατά λάθος, η κεφαλή της οικογένειας θα παρέμβαινε για να διορθώσει το λάθος.
Όμως, ο Γρηγόρης Βούλγαρης, γιος του πλοιοκτήτη Ντίνου Βούλγαρη και της Γαλήνης, είναι κολλητός φίλος με τον Στράτο Καπετανάκο, γιο του Ηλία, ιδιοκτήτη του Porto Leone. Παρά τις προσπάθειες της οικογένειας του να βάλει τέλος σε αυτή την «ανάρμοστη» σχέση, Γρηγόρης και Στράτος θα παραμείνουν ως τη μοιραία Μεγάλη Εβδομάδα του ’64.
Η μοιραία Μεγάλη Εβδομάδα του έτους 1964
Λίγο πριν ηχήσουν οι αναστάσιμες καμπάνες, ο Γρηγόρης Βούλγαρης πληροφορείται ότι η αδελφή του Λένα είναι έγκυος. Υπεύθυνος για την εγκυμοσύνη της είναι ο φίλος του, ο Στράτος.
Οι δύο νέοι έρχονται σε σύγκρουση και ο Στράτος αρνείται με κυνισμό να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στην κοπέλα και το παιδί του που κυοφορεί. Ο ίδιος είναι καψούρης με μια από τις «κοπέλες» του πατέρα του, την εντυπωσιακή Άντζελα. Για χάρη της είναι έτοιμος να τινάξει την οικογένειά του στον αέρα. Το σχέδιό του είναι να βάλει στο χέρι τα χρήματα της οικογένειας και μαζί με την Άντζελα να το σκάσουν για την Αμερική.
Όμως, τα σχέδια του θα προσκρούσουν σε πολλούς παράγοντες. Ο Γρηγόρης δεν σκοπεύει να αφήσει την ατίμωση της αδελφή του να περάσει, οι κοπέλες στην υπηρεσία των Καπετανάκων έχουν τις δικές τους διαφορές για να λύσουν και ο αστυνόμος Γιάμαρης, άνθρωπος των Καπετανάκων για χρόνια, θα τους πουλήσει για πρώτη φορά.
Την ίδια ώρα η Λένα Βούλγαρη ζει το δικό της δράμα. Οι γονείς της, αποφασισμένοι να κρατήσουν την εγκυμοσύνη της και την γέννηση του παιδιού της μυστικές, έχουν αποφασίσει το παιδί να δοθεί στην αδελφή της Γαλήνης, την Ξένη στη Σύρο.
Η γαλήνη προσπαθεί να προστατεύει την κόρη της από τον πόνο του αποχωρισμού, αποτρέποντας την από το να αποκτήσει οποιαδήποτε συναισθηματικό δεσμό με το μωρό που κυοφορεί.
Το βράδυ της Ανάστασης, το δράμα κορυφώνεται. Η Λένα γεννάει πρόωρα, ενώ μια ακόμα αντιπαράθεση ανάμεσα στον Γρηγόρη και στον Στράτο έχει τραγική κατάληξη.
Η ταυτότητα της σειράς:
- Σενάριο: Γιώργος Κρητικός
- Σκηνοθεσία: Γιώργος Κορδέλλας, Βασίλης Τσελεμέγκος, Μάριος Καραμάνης
- Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κώστας Τριανταφύλλου, Μπάμπης Αρσενάκος
- Σκηνικά: Σπύρος Λάσκαρης
- Κοστούμια: Κική Μήλιου
- Πρωτότυπη μουσική: Μάριος Στρόφαλης. Το τραγούδι των τίτλων «Ο καπνός απ’ το λιμάνι», σε στίχους Ειρήνης Τουμπάκη, ερμηνεύει η Μάρθα Φριντζήλα
- Οργάνωση Παραγωγής: Γιάννης Καραντάνης
- Παραγωγοί: Πάνος Παπαχατζής, Κώστας Σάκκαρης
Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Μπισμπίκης, Κλέλια Ρένεση, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αντώνης Καρυστινός, Αλέκος Συσσοβίτης, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Ιζαμπέλλα Φούλοπ, Αρης Αντωνόπουλος, Βασίλης Μηλιώνης, Σταύρος Σβήγκος, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Μαρία Καβουκίδου, Μαρθίλια Σβάρνα, Χριστίνα Μαθιουλάκη, Δημήτρης Καπετανάκος, Ευφημία Καλογιάννη, Δημήτρης Σέρφας, Κυριάκος Σαλής, Σμαράγδα Αδαμοπούλου, Γιάννα Ζιάννη, Στέλλα Γκίκα, Γρηγορία Μεθενίτη, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννης Λεάκος, Χριστίνα Στεφανίδη, Τριαντάφυλλος Δελής, Αργύρης Αποστόλου, Αγγελίνα Τερσενίδου, Νεφέλη Παπαδερού, Τάσος Καρλής. Στο ρόλο του καπεταν-Μανώλη, ο Μιχάλης Αεράκης