Οικονομία

«Γενναία» επιδότηση 0,72 – 0,89 ευρώ την ημέρα από την κυβέρνηση για τα καύσιμα

Χρήστος Σταϊκούρας, Θεόδωρος Σκυλακάκης και Θανάσης Πετραλιάς έκαναν την εξειδίκευση των νέων μέτρων στήριξης για τα καύσιμα. Η πλατφόρμα θα ανοίξει τέλος Ιουλίου.

Την ώρα που η βενζίνη έχει φτάσει σχεδόν τα 2,5 ευρώ και οδεύει προς τα 3 ευρώ, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε «γενναία» νέα μέτρα στήριξης για τα καύσιμα, ύψους από 0,72 ευρώ μέχρι 0,89 ευρώ τη μέρα (ανάλογα με το αν θα χρησιμοποιηθεί ψηφιακή κάρτα ή θα κατατεθούν τα χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό).

Δηλαδή, κάτι παραπάνω από ένα κουλούρι, ενώ η πλατφόρμα δεν θα ανοίξει άμεσα, όπως όλοι περιμέναμε, αλλά τέλος Ιουλίου κι αφορά δικαιούχους με οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ.

Αναλυτικά:

  • Για αυτοκίνητα ΙΧ στην ηπειρωτική Ελλάδα θα είναι 65 ευρώ χωρίς κάρτα – 80 με κάρτα.
  • Για αυτοκίνητα ΙΧ στα νησιά (συμπεριλαμβάνεται και η Κρήτη), για τα αυτοκίνητα θα είναι 85 χωρίς κάρτα – 100 με κάρτα.
  • Για δίκυκλα στην ηπειρωτική Ελλάδα: 35 ευρώ χωρίς κάρτα – 60 με κάρτα
  • Για δίκυκλα σε νησιά: 55 ευρώ χωρίς κάρτα – 70 με κάρτα

Αν κάνουμε τις σχετικές διαιρέσεις για την επιδότηση που θα λάβουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων στην ηπειρωτική Ελλάδα, θα δούμε ότι προκύπτει το ποσό των 21,7 τον μήνα για όσους δεν χρησιμοποιήσουν κάρτα και 26,7 για όσους επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα.

Δηλαδή αυτό σημαίνει 0,72 τη μέρα σε ό,τι αφορά στην πρώτη περίπτωση και 0,89 σε ό,τι αφορά στη δεύτερη περίπτωση.

Τα ποσά πέφτουν για τα δίκυκλα στην ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς η επιδότηση είναι από 0,38 τη μέρα έως 0,66 τη μέρα.

Τα ποσά είναι σίγουρα αυξημένα σε σχέση με το Fuel Pass 1, ενώ διευρύνονται και οι δικαιούχοι, καθώς μπορούν να το λάβουν όσοι έχουν δηλωθέν εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά προστατευόμενο μέλος και έως 45.000 ευρώ.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε ότι οι ωφελούμενοι θα λαμβάνουν την επιδότηση με τη μορφή ψηφιακής ηλεκτρονικής κάρτας. Για όσους δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, μπορούν να λαμβάνουν την επιδότηση κατευθείαν στην τράπεζα, όπως έγινε και στην προηγούμενη επιδότηση.

Το συνολικό κόστος για το Fuel Pass 2 θα είναι 200 εκατ. ευρώ.

Οι δικαιούχοι

Δικαιούχος του fuel pass είναι κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος, έως συνολικά 45.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, συνολικά οι δικαιούχοι που μπορούν να επωφεληθούν από το Fuel Pass 2 αγγίζουν τα 3,1 εκατομμύρια άτομα.

Όπως και με το προηγούμενο Fuel Pass, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσικλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).

Diesel Κίνηση

Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος – συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ – θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης φτάνει τα 115 εκατ. ευρώ.

Επιστροφή ΕΦΚ στους αγρότες

Επίσης, επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Το κόστος του μέτρου αυτού υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ.

«Η χώρα έχει βοηθήσει το πορτοφόλι του πολίτη. Τα μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ στηρίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ποσό που είναι αρκετά πιο υψηλό από το ευρωπαϊκό μέσο όρο», είπε αρχικά  ο Χρήστος Σταϊκούρας και στη συνέχεια ανέλυσε τις ενισχύσεις που έγιναν:

  • Η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου.
  • Η επιδότηση καυσίμων για 6 μήνες.
  • Η ενισχύση κτηνοτρόφων.
  • Η επιδότηση ταξί.
  • Η μείωση του ΦΠΑ.
  • Η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ.

Θεόδωρος Σκυλακάκης

«Μπορούμε να δώσουμε αυτή τη βοήθεια για τρεις λόγους», είπε από την πλευρά του Θεόδωρος Σκυλακάκης και ανέλυσε:

  • Ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021. Η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική. Έχουμε μείωση της ανεργίας.
  • Έχουμε αύξηση στα δημόσια έσοδα.
  • Τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό είναι ενθαρρυντικά. Και η πορεία αυτή είναι ποιοτική.

«Όλα θα γίνουν παρά τις πιέσεις του πληθωρισμού.

Δεν μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε τις διεθνείς αυξήσεις. Μπορούμε να μειώσουμε την επίπτωση στα νοικοκυριά και κυρίως στη μεσαία τάξη και μπορούμε να βοηθάμε λόγω της ανάπτυξης. Έχουμε κάνει 68 μεταρρυθμίσεις που έγιναν και μας οδηγήσαν στην έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία. Δημιουργήσαμε δημοσιονομικό χώρο που πάει στους πολίτες», πρόσθεσε.

Θανάσης Πετραλιάς

Από την πλευρά του ο Γραμματέας δημοσιονομικής πολιτικής τόνισε:

Τρέχουν 5 προγράμματα επιδοτήσεων κι αυτό είναι κάτι σημαντικό.

Για το Fuel Pass 2 η προϋπόθεση είναι το δηλωθέν να είναι έως 30.000 ευρώ, το οποίο αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος. Θα έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας, όπως έγινε και στην περίπτωση του Fuel Pass 1.

Κάθε αίτηση αφορά ένα όχημα. Προϋπόθεση να έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.

Το υπολογιζόμενο κόστος είναι 200 εκατ. ευρώ», είπε και έδωσε παράδειγμα: Με 2,40 ευρώ ο καταναλωτής θα πληρώνει 1,96 ευρώ»

Για την επιδότηση Diesel τόνισε ότι το κόστος είναι 115 εκατ. ευρώ. «Είναι πολύ σημαντική παρέμβαση», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στην επιστροφή του ΕΦΚ στα καύσιμα: «Επιστρέφεται ο ΕΦΚ στους αγρότες. Η αίτηση θα γίνει μέσω πλατφόρμας και θα αφορά το πρώτο 6μηνο του 2022. Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι κατ’ επάγγελμα αγρότης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Η Δανάη Μπάρκα έκανε φάρσα στην Κατερίνα Καινούργιου: «Τι λες; Χάζεψες;»
Νέο μήνυμα της ΕΕ στην Τουρκία: Σεβαστείτε την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας
Chevron Right