Οικονομία

Πότε τελειώνουν οι εκπτώσεις

Τι  πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.

Μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες έχουν ξεκινήσει στις 8 Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τα ψώνια τους και να επωφεληθούν από τις προσφορές που κάνουν τα μαγαζιά.

Ειδικότερα, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων 2024 θα διαρκέσει μέχρι την 31η Αυγούστου. Μάλιστα, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά την πρώτη Κυριακή αυτής της περιόδου, δηλαδή την Κυριακή (14/07), και το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας τους είναι 11 π.μ. με 8 μ.μ.

Χαρακτηριστικά, υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 14 Ιουλίου, κατα την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, με το ωράριο να καθορίζεται από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ. Σημειώνεται πως το ωράριο διαφέρει, αφού πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα και μεγάλες αλυσίδες συνήθως μένουν ανοιχτά μέχρι πιο αργά από το 11:00-18:00 που προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις θερινές εκπτώσεις

Όπως σε κάθε περίοδο εκπτωτική περίοδο, έτσι και στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

• Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Και ο Κλούνεϊ δείχνει την πόρτα της εξόδου στον Μπάιντεν: «Τον αγαπάω, αλλά δεν μπορεί»
Εύη Κουτσαυτάκη: Η επίσημη ανακοίνωση για την αποχώρησή της από τον ΣΚΑΪ
Chevron Right