Σύμφωνα με πληροφορίες ένα από εκείνα που εξετάζονται είναι εάν η δυνατότητα ρύθμισης ως 120 δόσεις θα είναι μόνο έως και τη χρήση του 2017 ή θα επεκτείνεται και το 2018. Αρχικά η κατεύθυνση ήταν να μη συμπεριληφθεί η φετινή χρονιά, ωστόσο εάν η έναρξη εφαρμογής “μετακινηθεί για την επόμενη χρονιά, τότε ενδέχεται να συμπεριληφθούν και οι οφειλές του 2018, οι οποίες αναμένεται να κινηθούν κοντά στα 10 δισ. Ευρώ.
Από εκεί και πέρα, το πιθανότερο σενάριο φαίνεται ότι τοποθετεί την λάχιστη καταβολή (δόση) 50 ευρώ, ενώ το “Κούρεμα” σε προσαυξήσεις και τόκους αναμένεται να φθάνει το 85%, ενώ θα είναι τμηματοποιημένο και ανάλογο με την περιουσιακή κατάσταση του καθενός, ενώ τελικά φαίνεται πως δε θα τεθεί όριο οφειλής για την υπαγωγή στη ρύθμιση, ήτοι στη λογική που καταρτήστηκε και ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός.
Φυσικά, θα τεθούν και κριτήρια. Έτσι, θα αποκλείονται οφειλέτες, οι οποίοι έχουν ακίνητα ή καταθέσεις πολλαπλάσιες του χρέους τους. Σημειωτέον ότι στον Εξωδικαστικό, για οφειλές ως 20.000 ευρώ δεν ισχύει ο λόγος χρέους/περιουσιακής κατάστασης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα από τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς είναι ότι η πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων δε λαμβάνει υπόψιν άλλες οφειλές που ενδεχομένως έχει ο μισθωτός, όπως σε τράπεζες, κάτι το οποίο θα πρέπει να συμβεί σε αυτή τη ρύθμιση.
Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια για μια βελτιωμένη εκδοχή της πάγιας ρύθμισης, που θα εστιάζει κυρίως σε επαγγελματίες που έχουν κλείσει τα βιβλία τους κι έχουν αφήσει οφειλές, χωρίς να εξαιρούνται τα υπόλοιπα φυσικά πρόσωπα. Η στόχευση είναι η παροχή διευκολύνσεων πιθανότατα ως και σε 36 δόσεις, αλλά με πιο αυστηρά κριτήρια.