Οικονομία

Πρόταση-«βόμβα» για τέλος 7 ευρώ στα δέματα από Shein και Temu

Ο GR.EC.A προτείνει χαράτσι 7 ευρώ σε κάθε δέμα από Shein και Temu. Ποιες είναι οι απώλειες για την Ελλάδα.
shutterstock

Σχέδιο για την επιβολή εθνικού τέλους 7 ευρώ σε κάθε εισαγόμενο δέμα από τρίτες χώρες φέρνει στο τραπέζι των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).

Ο Σύνδεσμος προειδοποιεί ότι διεθνείς πλατφόρμες όπως οι Shein και Temu «πνίγουν» την ελληνική αγορά με φθηνά προϊόντα αμφίβολης ποιότητας, προκαλώντας στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό και αφήνοντας πίσω τους μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε δεινή θέση.

«Δεν γίνεται οι εκτός Ε.Ε. να παίζουν με άλλους κανόνες», τονίζει ο GR.EC.A, υπενθυμίζοντας ότι χώρες όπως η Γαλλία και η Ρουμανία έχουν ήδη υιοθετήσει αντίστοιχα μέτρα. Τα έσοδα, σύμφωνα με την πρόταση, θα πρέπει να κατευθυνθούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Σαρώνουν στην Ελλάδα οι κινεζικές πλατφόρμες

Οι Shein και Temu έχουν κατακτήσει το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, με έναν στους πέντε Έλληνες να πραγματοποιεί ήδη αγορές από τις δύο πλατφόρμες.

Ο τζίρος εκτινάχθηκε, ενώ για το 2025 αναμένεται περαιτέρω αύξηση κατά 50%.

Πίσω από τα φθηνά πακέτα, ωστόσο, κρύβεται μια δύσκολη πραγματικότητα: απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων για το Δημόσιο και χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.

Τα στοιχεία που σοκάρουν

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ:

  • Το 2024 οι Έλληνες ξόδεψαν 529 – 627 εκατ. ευρώ σε αγορές από Shein και Temu.
  • Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 18% – 21% όλων των online αγορών στη χώρα.
  • Οι απώλειες για τα κρατικά έσοδα ανήλθαν σε 105 – 115 εκατ. ευρώ.
  • Μέσα σε έναν χρόνο χάθηκαν 4.700 – 5.600 θέσεις εργασίας.
  • Με τους δημοσιονομικούς πολλαπλασιαστές, οι συνολικές απώλειες υπολογίζονται σε 188 – 204 εκατ. ευρώ.

Τι αγοράζουν οι Έλληνες

Οι μισές παραγγελίες αφορούν ρούχα, ενώ ακολουθούν ηλεκτρονικά και είδη σπιτιού.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 8η θέση στην Ευρώπη σε αγορές από την Temu και στην 4η σε αγορές από τη Shein, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική παρουσία των κινεζικών πλατφορμών στη χώρα.

Πέρα από τις χαμηλές τιμές, οι εταιρείες επενδύουν τεράστια ποσά σε διαφήμιση. Μετά την κατάργηση του de minimis στις ΗΠΑ, Shein και Temu μετέφεραν το μεγαλύτερο μέρος των καμπανιών τους στην Ευρώπη, επενδύοντας 1,4 δισ. ευρώ.

«Πλέον είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου», υπογράμμισε ο Σταύρος Καφούνης στο Παγκόσμιο Συνέδριο Λιανεμπορίου στη Νέα Υόρκη, με όλους τους εκπροσώπους του κλάδου να συμφωνούν στην ανάγκη λήψης μέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Φιλιππίνες Σεισμός Chevron Left
Βίντεο από τη στιγμή που γίνεται ο σεισμός 6,7 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες