Παραπολιτικά

Μπίζνες αλά ιταλικά: Κερδισμένοι Μυτιληναίος και Συγγελίδης από τις συμφωνίες Μητσοτάκη – Μελόνι

Αν τελικώς προχωρήσει επιτυχώς η εν λόγω μπίζνα, στην πορεία κερδισμένοι ενδεχομένως να βγουν κι άλλες ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της.
Κερδισμένοι Μυτιληναίος και Συγγελίδης από τις συμφωνίες Μητσοτάκη - Μελόνι
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI

«Αλλού τα κακαρίσματα και αλλού γεννούν οι κότες». Κατά τη συνάντηση ΜητσοτάκηΜελόνι στη Ρώμη η προσοχή όλων εστιάστηκε σε τυχόν συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηρόδρομου από τους Ιταλούς, όμως στην ατζέντα των συνομιλιών υπήρχε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα που πέρασε απαρατήρητο και αφορά συμπαραγωγή στρατιωτικών οχημάτων (60% Ιταλία και 40% Ελλάδα) που θα κατασκευάζονται στον Βόλο και θα προωθούνται προς πώληση στους Ευρωπαϊκούς Στρατούς, αρχής γενομένης από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις!

Απ’ αυτή την μπίζνα που Αθήνα και Ρώμη προσδοκούν να ενταχθεί στο πακέτο των 800 δισ. ευρώ, βάσει του σχεδίου ReArm Europe, καταρχάς κερδισμένοι βγαίνουν δύο έλληνες επιχειρηματίες που αν και η κυρίως δραστηριότητα τους βρίσκεται μακριά από τον χώρο της Άμυνας, ωστόσο εδώ και χρόνια έχουν παρουσία στους εξοπλισμούς με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.

Ο ένας είναι ο Βαγγέλης Μυτιληναίος με «όχημα» αρχικά την ΕΛΒΟ, ως μεγαλομέτοχος και εν συνεχεία με τη ΜΕΤΚΑ, ως ιδιοκτήτης έχει μπει δυναμικά στο βαρύ μεταλλουργικό τομέα της Αμυντικής Βιομηχανίας. Πλέον στη χώρα η ΜΕΤΚΑ είναι μονοπώλιο στις βαριές μεταλλικές στρατιωτικές εφαρμογές. Στον Βόλο που είναι το κεντρικό εργοστάσιο της ΜΕΤΚΑ ο Μυτιληναίος αυτή την περίοδο αγοράζει τις όμορες εκτάσεις με στόχο την επέκταση της γραμμής παραγωγής.

Ο δεύτερος κερδισμένος επιχειρηματίας είναι ο Πολυχρόνης Συγγελίδης, ένας εκ των τριών μεγάλοεισαγωγέων αυτοκινήτων. Μπορεί ο όμιλος Σαρακάκη να ήταν στη λίστα των προσκληθέντων στη σύσκεψη που έγινε πρόσφατα στο Μαξίμου με τους οπλάδες, όμως τη χάρη του σκοπευτή με τις μεγαλύτερες επιδόσεις στις αμυντικές προμήθειες εξακολουθεί να την έχει ο Π. Συγγελίδης.

Για τους πολλούς ο Mr. Citroen είναι ο επιλεκτικός προμηθευτής της Αστυνομίας σε αυτοκινούμενα μέσα, ελάχιστοι γνωρίζουν το παρελθόν του στις αμυντικές προμήθειες. Παρασκηνιακά μεγαλούργησε τη χρυσή δεκαετία του ‘90 όταν είχε συνεργάτη τον μακαρίτη Ντένη Κούτρα, έναν πανούργο Πατρινό – μπακαλόπαιδο – εξ Αμερικής που στριφογύριζε στα Επιτελεία και η Διεύθυνση Εξοπλισμών είχε γίνει το δεύτερο σπίτι του. Μάλιστα τότε ο Σαρακάκης επιχείρησε να φτιάξει τον δικό του… Κούτρα, αναθέτοντας σε τέως Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών (Γ.Κ.) να στήσει ανάλογο μηχανισμό, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία καθ´ ότι το μπακαλόπαιδο του Ειρηνικού ήταν αήττητο μέχρι τη στιγμή που το νίκησε ο καρκίνος.

Ο Π. Συγγελιδης και το επιτελείο του συνεχίζουν υπό τον Πάτρικ να πορεύονται με τεχνογνωσία Κούτρα και να διατηρούν επαφές με το χακί σύστημα που διαμορφώνει τις επόμενες αναγκαιότητες σε τροχοφόρα. Με τον τρόπο αυτό ο όμιλος Συγγελίδη έχει τον χρόνο και τη δυνατότητα να προπορεύεται της κυοφορίας κάθε νέου προγράμματος και να βρίσκεται σε θέση ισχύος όταν ωριμάζει και βγαίνει στον αέρα ο διαγωνισμός.

Αυτό ακριβώς συνέβη και τώρα με την προμήθεια των οχημάτων γενικής χρήσεως, την Iveco και τη ΜΕΤΚΑ.

Τέσσερα ολόκληρα χρόνια ο Πολυχρόνης, ως αντιπρόσωπος της Iveco στην Ελλάδα, δούλευε για το πρόγραμμα του Οχήματος Γενικής Χρήσης αφού προηγουμένως είχε λάβει το «πράσινο φως» από το Μαξίμου να απευθυνθεί στη ΜΕΤΚΑ για να εξεταστεί η δυνατότητα συμπαραγωγής. Η αρμόδια στρατιωτική διεύθυνση καθόρισε τις προδιαγραφές και η Iveco έκοψε το κοστούμι που για κάποιους φάνηκε ολίγον τσιμπημένο…

Και αφού έγινε όλη αυτή η προεργασία επισημοποιήθηκε ο «αρραβώνας», υπογράφοντας μνημόνιο αποκλειστικής συνεργασίας (MoU) η ΜΕΤΚΑ με την Iveco Defence Vehicles (IDV)

για να ξεκινήσουν από κοινού για την ανανέωση του στόλου στρατιωτικών φορτηγών – θωρακισμένων και μη – των τριών Κλάδων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Η IDV, είναι ένας εκ των κορυφαίων Ευρωπαίων κατασκευαστών στρατιωτικών φορτηγών και οχημάτων μάχης και η συμφωνία με την METLEN γίνεται υπό των νέων εξελίξεων για δημιουργία κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής θωράκισης.

Δηλαδή ο στόχος είναι η ιταλική IDV με την ελληνική METLEN να κυριαρχήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά με παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων που 60% θα έχουν ιταλική σφραγίδα και 40% ελληνική.

Αν τελικώς προχωρήσει επιτυχώς η εν λόγω μπίζνα, στην πορεία κερδισμένοι ενδεχομένως να βγουν κι άλλες ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της Άμυνας και ειδικεύονται στην κατασκευή υποσυστημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ο Ντόναλντ Τραμπ με τον Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν κατά τη άφιξή του στο Ριάντ. Chevron Left
Ο Ντόναλντ Τραμπ στη Σαουδική Αραβία: Θερμή υποδοχή και συμφωνίες τρισεκατομμυρίων (Βίντεο και Εικόνες)
Κώστας Τσουρός για «Πάμε Δανάη»: «Να λέμε ότι στενοχωρηθήκαμε ενώ οι ίδιοι το γλεντάνε μέχρι το πρωί;»
Κώστας Τσουρός Chevron Right