Με το χουνέρι που τους έκανε η Αυστραλία το Σεπτέμβριο του 2021 να ακυρώσει το συμβόλαιο μαμούθ με την Naval Group ύψους 70 δισ. ευρώ για προμήθεια υποβρύχιων, κινδύνευσαν να κλείσουν τα ναυπηγεία στη Λοριάν (Lorient) και μαζί με αυτά να ερημώσει μια ολόκληρη περιφέρεια που ζει και αναπνέει από τα συγκεκριμένα ναυπηγεία.
Και ξαφνικά εμφανίστηκε στη Λοριάν ως από μηχανής θεός ο Κυριάκος Μητσοτάκης διασώζοντας την γαλλική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε βάρος της αντίστοιχης Ελληνικής.
Μέσα σ ένα βράδυ με συνοπτικές διαδικασίες ο Έλληνας πρωθυπουργός έδωσε τα χέρια με τον Γάλλο Πρόεδρο για την κατασκευή στα ναυπηγεία της Λοριάν τριών φρεγατών τύπου Belharra και με option 4ης φρεγάτας ύψους 2,3 δισ. ευρώ.
Με λίγα λόγια η Ελλάδα έδωσε«φιλί ζωής» στη γαλλική ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της Λοριάν.
Και παρ’ όλα αυτά χτες που ο Έλληνας υπουργός Άμυνας επισκέφτηκε τη Λορίαν για την καθέλκυση της 3ης φρεγάτας Belharra, επί της υποδοχής ορίστηκε ένας αντιπεριφερειάρχης της Λοριάν , ούτε καν ο Περιφεριάρχης που θα έπρεπε να κάνει τεμενάδες σε όποιον κινείται και μιλάει ελληνικά.
Όσο για την 4η φρεγάτα με ελληνική συμπαραγωγή που διαρκώς επαναφέρει στην δημόσια συζήτηση ο Νίκος Δένδιας από το Μαξίμου σημειώνουν με νόημα ότι :
- Δεν υπάρχει ακόμη σχετική απόφαση του ΚΥΣΕΑ.
- Στο υπουργείο Οικονομικών δεν έχει προβλεφθεί κανένα κονδύλιο για αγορά τέταρτης φρεγάτας.
Απομένει λοιπόν να δούμε εάν, πότε, πώς και πού θα χτιστεί 4η Belharra. Προς το παρών περιοριζόμαστε στις υπουργικές διαβεβαιώσεις περί συμπαραγωγής 25% της 4ης γαλλικής φρεγάτας.
Δ.Β