Την 31η Ιουλίου, ημέρα Πέμπτη, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από το υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρ. Δήμα, θα εγκαινιάσει τον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ένα έργο με σύγχρονες προδιαγραφές και αυξημένη ασφάλεια, το οποίο μειώνει τον χρόνο ταξιδιού και ενισχύει την τοπική ανάπτυξη.
Φορείς και κάτοικοι της περιοχής, πάντως, περιμένουν να δουν αν ο Κ. Μητσοτάκης θα πει κάτι για τα εναπομείναντα 10 χλμ, δηλαδή, για το τελευταίο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Την περασμένη άνοιξη, ο τότε υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος είχε πει ότι για την ολοκλήρωση του έργου, στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτηθούν 700 εκατ. ευρώ (μαζί με το τμήμα Πύργος-Αλφειός.
Είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο μία επεισοδιακή σύσκεψη των περιφερειαρχών Πελοποννήσου Δ. Πτωχού και Δυτικής Ελλάδας Ν. Φαρμάκη με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, όπου απορρίφθηκαν τα σενάρια τμηματικής εκτέλεσης του αυτοκινητοδρόμου Πύργος – Τσακώνα και προκρίθηκε η ολοκλήρωση του έργου μέσω επέκτασης της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης, όπως προβλέπεται από την άσκηση προαίρεσης.
Τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Π. Παπανικόλας εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επέκταση του έργου, ενώ γενική είναι η εκτίμηση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα απορρίψει το έργο.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ολοκλήρωση του έργου είναι το κομμάτι του Καϊάφα, το οποίο, σύμφωνα με τις τελευταίες θα παραμείνει στην υφιστάμενη μορφή του, ενδεχομένως με μικρές βελτιώσεις και διαπλατύνσεις, ενώ η υπόλοιπη διαδρομή θα κατασκευαστεί κανονικά με τις προδιαγραφές του τμήματος Πάτρα – Πύργος.
Έτσι, θα επιτευχθεί η διασύνδεση, χωρίς να παραβιαστούν οι περιβαλλοντικοί όροι, και η περιοχή του Καϊάφα θα αξιοποιηθεί τουριστικά.
Η λύση αυτή εκτιμάται ότι θα κρατήσει χαμηλά το συνολικό κόστος του έργου και μπορεί να επιτρέψει την εκκίνηση των εργασιών το 2026, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου στο τέλος της δεκαετίας!
A.O.