« Για να δω έναν αμήχανο πρωθυπουργό να παρουσιάζει, ξανά, μία εικονική πραγματικότητα -σαν να μη κατοικεί σε αυτήν τη χώρα. Να αδυνατεί να παρουσιάσει ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Και να γυρίζει την κουβέντα σε άλλα θέματα προκειμένου να κρύψει την ανικανότητα και τις βαριές ευθύνες του. Με την ευκαιρία, θα το πω για άλλη μια φορά: Η ασφάλεια αποτελεί δημοκρατικό και ατομικό δικαίωμα των πολιτών, ευθύνη και υποχρέωση του κράτους».
Αναφερόμενος στον νόμο για το άσυλο ο κ. Μητσοτάκης τόνισε: πως «δεν θα αλλάξει, θα καταργηθεί για να ξανακυκλοφορήσουν ελεύθερα οι ιδέες και η γνώση».
Και συμπλήρωσε: «Και τα Πανεπιστήμια θα αποδοθούν και πάλι σε αυτούς στους οποίους ανήκουν: Στους φοιτητές και στους καθηγητές τους, στη μάθηση και στην έρευνα. Τελεία και παύλα».
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ακόμα: «Αυτό σημαίνει ότι όλα τα ελληνόπουλα ξεκινούν από την ίδια αφετηρία για να αποκτήσουν τα εφόδια που θα χτίσουν το μέλλον τους. Και να ξέρουν ότι η σκληρή δουλειά προϋπόθεσή για να πάει κάποιος μπροστά. Μόλις 22% των Ελλήνων πιστεύουν οι η σκληρή δουλειά είναι προϋπόθεσή επιτυχίας. 12:05 Και κάθε περιφερειακή ενότητα έχει το δικό της δημόσιο Πρότυπο Σχολείο για τα παιδιά που ξεχωρίζουν από οποιοδήποτε ελληνικό χωριό ή γειτονιά. Στο όπιο θα εισαχθούν με εξετάσεις, άλλο το πειραματικό άλλο το πρότυπο σχολείο».
«Το άρθρο 16 αλλάζει»
Αναφερόμενος στο άρθρο 16 ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε: «Και βέβαια το άρθρο 16 αλλάζει και, επιτέλους,δημιουργούνται και στη χώρα μας μη κρατικά πανεπιστήμια».
«Ο χθεσινός αμήχανος μονόλογος του κ. Τσίπρα υπέρ της διατήρησης του κρατικού μονοπωλίου στη δημόσια εκπαίδευση αναδεικνύει με τον πιο γλαφυρό τρόπο ποιος θέλει να σπρώξει τη χώρα ορμητικά στο αύριο και ποιος θέλει να την κρατήσει καθηλωμένη στο χθες», σχολίασε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Συνέχισε σημειώνοντας: «Κατεύθυνση δεύτερη. Σύνδεση της εκπαίδευσης με τον οικονομικό βηματισμό της χώρας. Οι μονάδες όλων των βαθμίδων αποκτούν μεγαλύτερη οικονομική αυτονομία. Ενώ η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθίσταται εθνική προτεραιότητα. Αυτό σημαίνει ότι ένα σχολείο, για παράδειγμα, μπορεί να οργανώνει εκδηλώσεις ή να ενοικιάζει τους χώρους του και να αξιοποιεί τα έσοδα για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του».
Ο κ. Μητσοτάκης απηύθυνε έκκληση στους εκπαιδευτικούς λέγοντας: «Το στοίχημα της αξιολόγησης πρέπει να το κερδίσουμε. Θα το κάνουμε όμως έχοντας τους εκπαιδευτικούς συμμάχους. Γιατί ο καλός εκπαιδευτικός δεν έχει τίποτε να φοβηθεί από την αξιολόγηση. Συνδέσουμε την αξιολόγησή με πιο γρήγορες μισθολογικές προαγωγές και σε διοικητικό επίπεδο, τέλος, παύει ο εναγκαλισμός κράτους και Παιδείας. Το Υπουργείο αποκτά επιτελικό χαρακτήρα και σταματά να είναι καθημερινός δυνάστης των σχολείων και των πανεπιστημίων».
«Θέλω να σας βεβαιώσω», συνέχισε «ότι σέβομαι απεριόριστα τον δάσκαλο, τον καθηγητή του Γυμνασίου και του Λυκείου, τον πανεπιστημιακό. Υπολογίζω και ελπίζω σε εσάς. Σας εμπιστεύομαι. Ζητώ να με ακούσετε και θέλω να μου μιλήσετε. Και σας θεωρώ συμμάχους στην προσπάθεια για μια νέα Ελλάδα».
«Όλα αυτά τα ξέρω», τόνισε, «και σας καλώ να αντισταθείτε σε αυτήν την γκρίζα πραγματικότητα. Η συνάντησή μας δεν πραγματοποιείται ούτε «εν κενώ» ούτε σε κάποιο «ουδέτερο πολιτικό χρόνο». Γύρω μας η κοινωνία βιώνει τη λιτότητα και αντιλαμβάνεται το ναυάγιο του μύθου περί «τέλους των μνημονίων» και «εξόδου στις αγορές». Αλλά σύννεφα σκεπάζουν και τα εθνικά ζητήματα μετά την απαράδεκτη Συμφωνία των Πρεσπών, που ήδη αναδεικνύει τα λάθη της. Προσέξτε: Πριν ακόμη ψηφιστεί,και δημιούργησε πρόβλημα στην μικτή επιτροπή εξέτασης των σχολικών βιβλίων. Η συζήτησή μας, συνεπώς, σήμερα, δεν μπορεί παρά να είναι και πολιτική. Διότι η Παιδεία δεν αποτελεί κάποια αυτόνομη νησίδα, αλλά την καρδιά της κοινωνίας. Άρα, ευημερεί μόνο σε συνθήκες δημοκρατίας και κράτους δικαίου, αλήθειας και πραγματικού πλουραλισμού. Με άλλα λόγια, ο σημερινός προβληματισμός μας θα καταστεί γόνιμος μόνο μέσα από μία μεγάλη πολιτική αλλαγή».
Τι προβλέπει το πρόγραμμα της ΝΔ
Η Νέα Δημοκρατία παρουσίασε σήμερα το πρόγραμμα της για την Παιδεία που όπως αναφέρεται σχετικά είναι «η μεγαλύτερη επένδυση για τη χώρα μας».
Στόχος της ΝΔ είναι «όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής του και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση».
Στις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ εντάσσονται:
Σύγχρονο δημόσιο σχολείο, δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας.
Ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση με συνεχή αξιολόγηση του συστήματος, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και απόδοση βαθμών ελευθερίας στη σχολική μονάδα.
Ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα τους εκπαιδευτικού συστήματος.
Ασφαλές σχολικό περιβάλλον.
Επίσης, στους βασικούς πυλώνες της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ εντάσσονται:
Ο κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Η αυτονομία των Μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) και Κατάρτισης (ΙΕΚ), με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής οικονομίας
Η άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας με τη συμμετοχή των Κοινωνικών Εταίρων στον σχεδιασμό
Η πιστοποίηση της μη Τυπικής και Άτυπης Μάθησης με βάση τις ανάγκες της αγοράς.
Ανώτατη εκπαίδευση
Στο κομμάτι της Ανώτατης Εκπαίδευσης στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι τα «ακαδημαϊκά ιδρύματα να είναι πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, σύγχρονα, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας».
Όπως σημειώνει η ΝΔ για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα καταργηθούν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες των κκ Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και θα ψηφιστεί άμεσα ένας νόμος πλαίσιο για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα προβλέπει:
Σύγχρονους και αποτελεσματικούς Θεσμούς διοίκησης
Προγράμματα σπουδών χωρίς τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου Παιδείας.
Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα
Κατάργηση του ασύλου
Ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων
Προσέλκυση νέων πόρων για τα Ιδρύματα επιπλέον της κρατικής χρηματοδότησης
Μεγαλύτερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
Τέλος, παράλληλος στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών πανεπιστημίων ώστε η «Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης».
Για να γίνει αυτό πρέπει να γίνει:
Αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν στην ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας και εποπτείας από το κράτος.
Μη κρατικά και ιδιωτικά πανεπιστήμια που θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολογηση και λογοδοσία.
Όλα τα ιδρύματα θα λειτουργούν υπό την εποπτεία του ΑΔΙΠ