Ένα από τα κρίσιμα υπουργεία που σχετίζονται εμμέσως αλλά σημαντικά με τις υγειονομικές εξελίξεις, είναι το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Και αυτό, διότι αν τις επόμενες δύο – τέσσερις εβδομάδες, επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη των ειδικών για κορύφωση της διασποράς της Ομικρον στην κοινότητα, τότε είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν δυσλειτουργίες στα ΜΜΜ. Ο κίνδυνος αυτός γίνεται ακόμα μεγαλύτερος, διότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση από τη μέχρι σήμερα λειτουργία τους – η οποία δέχεται σταθερά κριτική από την αντιπολίτευση και όχι μόνο – θα σημάνει λιγότερα δρομολόγια, μεγαλύτερο συνωστισμό, ακόμα περισσότερα κρούσματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι διοικήσεις τόσο των Οδικών όσο και των Σταθερών Συγκοινωνιών, η κατάσταση είναι απολύτως ελεγχόμενη, καθώς στο διάστημα μεταξύ 30 Δεκεμβρίου και 3 Ιανουαρίου, καταγράφηκαν 65 κρούσματα μεταξύ περίπου 5.000 εργαζομένων στις Οδικές Συγκοινωνίες. Στην ενημέρωση που σύμφωνα με πληροφορίες έχουν προβεί προς το κυβερνητικό επιτελείο, τα στελέχη του Οργανισμού φέρονται να έχουν διαβεβαιώσει ότι προβλήματα στον αριθμό των δρομολογίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ θα υπάρξει μόνο στην περίπτωση που τα κρούσματα ξεπεράσουν τα 500 μεταξύ των οδηγών.
Κατά τις ίδιες πηγές, ωστόσο, με δεδομένο ότι η πανδημία είναι δυναμική και η μεταδοτικότητα της Όμικρον εκθετική, έχουν εκπονηθεί όλα τα σενάρια, ακόμα και τα πιο ακραία, προκειμένου να γίνει η μέγιστη δυνατή διαχείριση.
Ανάλογη εικόνα παρατηρείται και στις Σταθερές Συγκοινωνίες, με τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, μαζί με τις άμεσες επαφές εντός επιχείρησης, να φτάνουν τα 65, σε σύνολο 2500 εργαζομένων.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, η αγωνία στις Σταθερές Συγκοινωνίες εστιάζεται κυρίως στους σταθμάρχες και τους εργαζόμενους στα τρένα. Και αυτό, διότι αφενός ο αριθμός των σταθμαρχών είναι συγκεκριμένος και το μέσο δεν μπορεί να κινηθεί χωρίς την παρουσία τους, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για τους εργαζόμενους. Ανάλογη είναι η αγωνία και για το Μετρό : Τόσο σε ό,τι αφορά τους οδηγούς, όσο όμως και για το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του μέσου.
Όλα αυτά, όταν ο μέσος όρος των εμβολιασμένων εργαζομένων στα ΜΜΜ κινείται περίπου στο 70%.