Νέα επιδότηση στα καύσιμα, η οποία, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει έστω και μέρος των πρωτόγνωρων αυξήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωποι οι πολίτες, ανακοίνωσε πριν από λίγο ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, μιλώντας στο υπουργικό Συμβούλιο. Mετά τις νέες εξαγγελίες, το… άρωμα εκλογών το φθινόπωρο έγινε πιο έντονο πάνω από την πολιτική σκηνή, με τα γαλάζια στελέχη να εκτιμούν ότι η προεκλογική περίοδος, έχει ανοίξει. Ατύπως, μεν, ουσιαστικά δε.
Άλλωστε, σε νέα συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα (Capital.gr ), ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε μεν ότι πρόθεσή του είναι να εξαντλήσει την τετραετία, διότι αυτό είναι θεσμικά ορθό και επιβεβλημένο, έσπευσε ωστόσο να προσθέσει ότι το φαινόμενο της Γαλλίας, κυρίως ως προς την αποχή, είναι πολύ νωπό για να το αγνοήσουμε και ότι μία πολύ παρατεταμένη προεκλογική περίοδος μεγάλης έντασης, θα οδηγήσει τους πολίτες να μην ασχολούνται για τα πολιτικά τεκταινόμενα.
Παρότι ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε ότι «οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου», είναι προφανές ότι αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των ανατιμήσεων που εξανεμίζουν το εισόδημα των πολιτών και έχουν οδηγήσει εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις στο χείλος του «λουκέτου».
Το πακέτο της νέας επιδότησης του Fuel Pass δύο, αυξάνεται στα 80 ευρώ, κάτι που σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, θα οδηγήσει σε απομείωση της αύξησης στη βενζίνη κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών, ενώ για τα νησιά, η επιδότηση θα είναι της τάξεως των 100 ευρώ.
Στη χώρα μας, ωστόσο, καταγράφονται από τις υψηλότερες τιμές καυσίμων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πλέον χαρακτηριστικό το Λουξεμβούργο, οι πολίτες του οποίου, αν και απολαμβάνουν τον υψηλότερο κατώτατο μισθό, καταβάλλουν για τη βενζίνη λιγότερα από 2 ευρώ το λίτρο. Επιπρόσθετα, σε πολλά μεγάλα νησιά, η κατάσταση έχει ήδη ξεφύγει από κάθε όριο, με τις τιμές της αμόλυβδης να ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις τα 2,7 ευρώ το λίτρο. Όλα αυτά, όταν σε άλλες χώρες της Ε.Ε., όπως πχ η Ιταλία (1,78 ) και Γερμανία (2 ευρώ), οι τιμές δεν συγκρίνονται με την Ελλάδα.
Στοιχείο, με το οποίο βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι οι γαλάζιοι βουλευτές τόσο στις επαφές τους με τους ψηφοφόρους, όσο όμως και στην αντιπαράθεσή τους με τους συναδέλφους τους της αντιπολίτευσης, οι οποίοι εγκαλούν την κυβέρνηση για τη σταθερή άρνησή της να προχωρήσει σε μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) και αντ αυτού, καταφεύγει σε επιδοματική πολιτική, με πρόσκαιρα και ισχνά αποτελέσματα για τους πολίτες.
Στάση αναμονής τηρούν και οι αγρότες μετά τις σημερινές ανακοινώσεις για επίσπευση, για τις αρχές Αυγούστου, της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022, διότι αυτό που τελικά έχει σημασία, όπως παραδέχονται και βουλευτές που εκλέγονται σε αγροτικές περιφέρειες, είναι πόσα χρήματα θα μπουν στην τσέπη των παραγωγών, που βρίσκονται σε κλοιό ακρίβειας.
ΠΑΣΟΚ: Το Fuel Pass 2 θα εξανεμιστεί τις επόμενες μέρες, η βενζίνη οδεύει στα 3 ευρώ
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής ζητά εκ νέου σήμερα, μετά την ανακοίνωση του Κυριάκου Μητσοτάκη για το Fuel Pass 2, τη μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ στα καύσιμα κι αυστηρούς ελέγχους στην αγορά.
Από τη Χαριλάου Τρικούπη τονίζουν ότι η επιδότηση καυσίμων θα εξανεμιστεί μέσα σε μερικές μέρες, καθώς η τιμή της βενζίνης οδεύει προς τα 3 ευρώ.
«Η κυβέρνηση, σε όλο το διάστημα της κρίσης, παρακολουθεί σαν απλός παρατηρητής την αλματώδη αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Χωρίς σοβαρούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της αγοράς, το ράλι των τιμών θα είναι δίχως τέλος», αναφέρει σε σχόλιό του το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ και προσθέτει: «Με την Ελλάδα να έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το δεύτερο χαμηλότερο ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης, τα μέτρα που εξήγγειλε σήμερα ο πρωθυπουργός θα εξανεμισθούν τις επόμενες ημέρες, καθώς η βενζίνη θα οδεύει στα 3 ευρώ».
Καταλήγοντας αναφέρει: «Θυμίζουμε άλλωστε ότι η τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν στα 2,075 όταν ξεκίνησε το πρώτο fuel pass, ενώ σήμερα η μέση πανελλαδική τιμή έχει ξεπεράσει τα 2,42 ευρώ.
Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά τη θέση του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ στα καύσιμα, που για να πιάσει όμως τόπο θα πρέπει να πλαισιωθεί και από αυστηρούς ελέγχους στην αγορά».
ΚΚΕ: Η νέα επιδότηση καυσίμων δεν καλύπτει ούτε ένα μικρό μέρος των τεράστιων αυξήσεων
«Τα ποσά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ως «επιδότηση» δεν καλύπτουν ούτε ένα μικρό μέρος των τεράστιων αυξήσεων στα καύσιμα, που είναι το αποτέλεσμα αφενός των υπέρογκων φόρων κατανάλωσης (πάνω από 1,2 ευρώ ανά λίτρο), που επέβαλαν και διατήρησαν όλες οι κυβερνήσεις, αφετέρου των υπερκερδών που έχουν οι όμιλοι στην παράγωγη - διύλιση - εμπορία καυσίμων, εκμεταλλευόμενοι και τον πόλεμο στην Ουκρανία», αναφέρει ο Περισσός και συνεχίζει: «Ακόμη και με αυτήν την επιδότηση και μάλιστα για χαμηλές καταναλώσεις η τιμή της βενζίνης θα διαμορφωθεί έμμεσα σε επίπεδα πάνω από 2 ευρώ το λίτρο. Πρόκειται για ένα εξωφρενικό ποσό που ξετινάζει τον προϋπολογισμό των λαϊκών νοικοκυριών, τα οποία έρχονται αντιμέτωπα με ένα «τσουνάμι» ακρίβειας σε όλα τα είδη λαϊκής κατανάλωσης».
Στη συνέχεια το ΚΚΕ επισημαίνει: «Η απάντηση της κυβέρνησης στο αίτημα του ΚΚΕ για κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και την ενέργεια, ότι δήθεν «με αυτόν τον τρόπο ευνοούνται οι πλούσιοι», είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις», όταν η ίδια η κυβέρνηση μειώνει σταθερά τη φορολογία στο κεφάλαιο και τα κέρδη του.
Μόνο η κατάργηση των αντιλαϊκών φόρων και οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις μπορούν να δώσουν ανάσα στη σημερινή ασφυξία και σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να δυναμώσει η λαϊκή διεκδίκηση. Ουσιαστικά αυτή την παρέμβαση του λαού προσπαθεί να αποφύγει η κυβέρνηση, γι’ αυτό και καταφεύγει σε συστάσεις για μια «προεκλογική περίοδο χωρίς εντάσεις κι αντιπαραθέσεις», που τελικά θα εξαντλείται στις γνωστές «κοκορομαχίες» ανάμεσα στα αστικά κόμματα, που μοιράζονται την ίδια στρατηγική».
ΜέΡΑ25: Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει τον εμπαιγμό
Ως εμπαιγμό χαρακτήρισε τα νέα μέτρα στήριξης για τα καύσιμα το ΜέΡΑ25 διά του εκπροσώπου Τύπου του κόμματος, Μιχάλη Κριθαρίδη.
«Fuel pass (80€ για 3 μήνες): 0,82€ την ημέρα δε μπορούν σε καμία περίπτωση να αναχαιτίσουν την ακρίβεια στα πρατήρια καυσίμων. Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει τον εμπαιγμό», έγραψε στο twitter o κ. Κριθαρίδης.
{https://twitter.com/radiomera_/status/1539198086723010572}