Αντικρουόμενες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίον θα στηρίξει η κυβέρνηση όσους χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης, φτάνουν από το κυβερνητικό επιτελείο, αλλά και για το αν θα πρέπει να υπάρξει τρίτο fuel pass για την επιδότηση της βενζίνης, χωρίς πάντως να αμφισβητείται η ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλίας για στην τιμή του ντίζελ, η οποία είναι πλέον υψηλότερη και από τη βενζίνη και από το πετρέλαιο θέρμανσης.
Παρά το γεγονός ότι η χώρα κινείται ήδη με προεκλογικούς ρυθμούς, για το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με πληροφορίες, πρωταρχικός στόχος εφεξής είναι να διασφαλιστεί η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου για τη φετινή χρονιά, ώστε να σταλεί μήνυμα στις Βρυξέλλες και τις αγορές ότι το πρωτογενές έλλειμμα θα είναι φέτος μικρότερο –και στη χειρότερη περίπτωση ίσο με το 1,7%.
Άλλωστε, όπως παρατηρούν κυβερνητικά στελέχη, με φόντο και τις οικονομικές εξελίξεις στη Βρετανία και τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά ομολόγων, κάθε συζήτηση για μέτρα που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόσθετα ελλείμματα, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη για τη χώρα μας.
Από την άλλη πλευρά, άπαντες στην κυβέρνηση αναγνωρίζουν ότι αν δεν στηριχθεί η κοινωνία έναντι της λαίλαπας της ακρίβειας, το κόστος θα είναι επώδυνο για την κυβερνητική παράταξη στις κάλπες.
Το θετικό, όπως λένε από το κυβερνητικό επιτελείο, είναι η πτωτική πορεία των τιμών του φυσικού αερίου, που έχει οδηγήσει σε σημαντική πτώση τις τιμές χονδρικής του ηλεκτρικού ρεύματος. Παρ ότι, υπάρχει αβεβαιότητα και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η πορεία τους επόμενους μήνες, στην κυβέρνηση επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία ότι τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του έτους, θα συνεχιστεί η πτώση των τιμών. Σε αυτή την περίπτωση, οι επιδοτήσεις ρεύματος και φυσικού αερίου θα καλυφθούν αποκλειστικά από τα έσοδα του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ήδη επιβαρημένος προϋπολογισμός.
Χθες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Θ. Σκυλλακάκης, σε συνέντευξή του στον Real fm, προανήγγειλε ουσιαστικά νέα παρέμβαση στην αντλία του πετρελαίου κίνησης, όχι όμως και fuel pass3.
Άλλες κυβερνητικές πηγές, ωστόσο, αφήνουν να εννοηθεί ότι έρχεται και νέα επιδότηση στα καύσιμα «Fuel Pass 3» καθώς η αυξημένη ροή εσόδων, περίπου 500 εκατ. ευρώ, επιτρέπει την ανάληψη της σχετικής πρωτοβουλίας τουλάχιστον για ένα τρίμηνο.
Είτε υλοποιηθεί η μία από τις δύο, είτε και οι δύο, αρμόδιες κυβερνητικές πηγές αποσαφηνίζουν ότι αυτό ( ή αυτά ) θα είναι και τα τελευταία για το 2022.
Όλα τα υπόλοιπα, τα οποία εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, προγραμματίζονται για τους πρώτους μήνες του 2023, οπότε και θα πλησιάζουμε προς τις κάλπες.