Με την παροιμία «κάποιου του χάριζαν γάιδαρο κι αυτός τον κοίταζε στα δόντια», επιχείρησε ο πρωθυπουργός να αντικρούσει τις αρνητικές αξιολογήσεις και τα καυστικά σχόλια του Αμερικανικού Ναυτικού για τα «πλοία μάχης παρακτίων» LCS που αναγκάστηκε να αποσύρει πρόωρα και τα οποία…προσφέρουν με το αζημίωτο σε τριτοκοσμικές συμμαχικές χώρες μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
Πολλές οι παρατηρήσεις ως προς την πρωθυπουργική πρόθεση να προκαταλάβει τις εξελίξεις υπέρ της αποδοχής της αμερικανικής προσφοράς των LCS.
Παρατήρηση 1η: Ακόμα και «δωρεάν» εάν είναι η διάθεση των LCS , η Ελλάδα και πάλι θα επιδοτήσει τους Αμερικανούς! Η απόσυρση πολεμικών πλοίων δεν είναι απλή διαδικασία και κοστίζει εκατομμύρια. Αφαίρεση συστημάτων, σε κάποιες περιπτώσεις απόσυρση υλικών που αποθηκεύονται σε μάντρες αμυντικών υλικών. Οι Αμερικανοί υπολογίζουν και τιμολογούν κάθε εργατοώρα.
Παρατήρηση 2η: Τα πλοία που …προσφέρονται στην Ελλάδα είναι ήδη παροπλισμένα. Πρόκειται για τα Milwaukee, Detroit, Little Rock και Sioux City. Εκτός του Sioux City που σύμφωνα με δημοσιεύματα το πρόβλημα στους μειωτήρες κίνησης έχει αποκατασταθεί, τα υπόλοιπα απαιτούν αποκατάσταση!
- Ποιο θα είναι το κόστος στοιχειώδους αναβάθμισης του ανεπαρκούς οπλισμού τους;
- Ποιο θα είναι το ετήσιο κόστος υποστήριξης καθενός LCS;
Συμπέρασμα : Τεχνοοικονομικοί παράγοντες του ΠΝ θεωρούν ότι εάν αθροιστούν τα παραπάνω ποσά, το αριθμητικό αποτέλεσμα θα «μιλάει από μόνο του», όταν «ζυγιστεί» απέναντι στην προοπτική επένδυσης αυτών των χρημάτων για νέες ναυπηγήσεις. Τρεις καινούργιες κορβέτες θα κοστίσουν 2,1 δισ. ευρώ, δηλαδή 700 εκατομμύρια η κάθε μία. Η δε ισχύς πυρός και δυνατοτήτων συγκριτικά με τα LCS είναι χαώδης.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο οι ναύαρχοι, μέλη του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί ως προς την αποδοχή σχετικής αμερικανικής …δωρεάς.
Το Πολεμικό Ναυτικό διατηρεί μια παράδοση ως προς τους αυστηρούς όρους που θέτει για την επιλογή αμυντικού υλικού και από τους οποίους δεν παρεκκλίνει ακόμη και όταν υπάρχουν πολιτικές πιέσεις. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση με την επιλογή των επιθετικών ελικοπτέρων το 1990 επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Η επιλογή του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου ήταν τα Sikorsky, ενώ ο τότε αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Αλ.Παπαδόγγονας είχε ταχθεί υπέρ των Kaman.
Οι ναύαρχοι στύλωσαν τα πόδια, απείλησαν με παραίτηση και το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την εισήγηση τους υπέρ της αγοράς των Sikorsky και όχι των Kaman. Από τότε μέχρι και σήμερα αντιπρόσωπος των Sikorsky στην Ελλάδα παραμένει ο Σπύρος Παπαγεωργίου που επισήμως φέρει τον τίτλο του Τεχνικού Συμβούλου Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων της εταιρείας «SIKORSKY EXPORT CORPORATION».