Πολιτική

Ούτε μισή συγνώμη από Καραμανλή: «Έγινε πολιτική εκμετάλλευση για τα Τέμπη»

«Τήρησα απόλυτα τη νομιμότητα. Δικαιοσύνη θέλουν οι γονείς, δικαιοσύνη όμως θέλω κι εγώ», δήλωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών στη Βουλή.  
Καραμανλής Προανακριτική Τέμπη
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI

«Τα Τέμπη ήταν μια εθνική τραγωδία. Τα Τέμπη όμως είναι και πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε πολιτική εκμετάλλευση» είπε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, τονίζοντας πως «όσες επιθέσεις όμως και αν δέχτηκα δεν ανταπάντησα, δεν αντιπαρατέθηκα», χωρίς, ωστόσο, να ζητήσει συγγνώμη κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής.

Απευθυνόμενος στους πολίτες ο Κώστας Αχ. Καραμανλής υποστήριξε πως ο ίδιος έκανε ότι μπορούσε για τον σιδηρόδρομο κατά την διάρκεια της θητείας του. «Δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα» σημείωσε. «Δικαιοσύνη θέλουμε όλοι και πρώτα από όλα οι συγγενείς. Αλλά θέλω κι εγώ. Σας λέω ξεκάθαρα στηρίζω απόλυτα την πρόταση της ΝΔ για σύσταση προανακριτικής και ζητώ να κάνουν και οι βουλευτές και θέτω τον εαυτό μου ενώπιον της δικαιοσύνης», αναφέροντας πως «δεν ψάχνω πολιτική ασπίδα από την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος».

O πρώην υπουργός Μεταφορών στην ομιλία του αναφέρθηκε στις διαχρονικές παθογένειες και ελλείψεις και δήλωσε πως «τήρησα απόλυτα τη νομιμότητα» και για αυτό ζητώ την κρίση της Δικαιοσύνης, σημειώνοντας: «Ανέλαβα την αντικειμενική πολιτική ευθύνη και παραιτήθηκα. Δεν κρύφτηκα, τέθηκα στην κρίση του ελληνικού λαού και εκλέχτηκα».

«Δικαιοσύνη θέλουν οι γονείς. Δικαιοσύνη όμως θέλω κι εγώ. Στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της ΝΔ για τη σύσταση προκαταρκτικής. Θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της δικαιοσύνης», υποστήριξε.

Σχετικά για τον σταθμάρχη ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι «δεν ήταν ρουσφέτι, ήταν δημόσιος υπάλληλος που κατατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας» και πρόσθεσε ότι για τη θέση εμφανίστηκε ο σταθμάρχης και άλλος ένας υποψήφιος.

«Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση. Η ετήσια επιχορήγηση δεν μπορούσε να γίνει πριν το 2022, λόγω του μακροπρόθεσμου σχεδίου που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018. Δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά κινηθήκαμε μέσα στα επιτρεπόμενα δημοσιονομικά όρια», ανέφερε.

«Δεν ζήτησε κανείς να κλείσει ο σιδηρόδρομος. Ούτε οι συνδικαλιστές, ούτε η ΡΑΣ, ούτε κανείς. Αλλά πώς θα έκλεινε νόμιμα ο σιδηρόδρομος, όταν υπήρχε πιστοποιητικό ασφαλείας που χορήγησε η ΡΑΣ στον ΟΣΕ για πέντε χρόνια έως το 2026. Πώς θα έκλεινε ο σιδηρόδρομος όταν η Hellenic Train είχε πάρει πιστοποιητικό ασφαλείας λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα», είπε.

Αναφορικά με τα συστήματα ασφαλείας, υποστήριξε ότι «τη στιγμή του δυστυχήματος λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% στο βασικό ευρωπαϊκό δίκτυο», προσθέτοντας ότι «η απουσία τους δεν προκαλεί από μόνη της ατύχημα» και υποστήριξε ότι «αν τηρείται ο γενικός κανονισμός λειτουργίας, η κυκλοφορία είναι ασφαλής και χωρίς το ERTMS».

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του από το βήμα της Βουλής, ο πρώην υπουργός μεταφορών υποστήριξε πως με την παραίτησή του ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη και τόνισε πως «δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο στα χρόνια της Μεταπολίτευσης». Παράλληλα ζήτησε από τους βουλευτές όλων των κομμάτων να υπερψηφίσουν την πρόταση για τη σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής δηλώνοντας: «57 ζωές χάθηκαν στα Τέμπη. Η νύχτα εκείνη σημάδεψε εκατοντάδες ανθρώπους, ανάμεσά τους κι εμένα».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Καιρός Βροχή Θάλασσα Παραλία Chevron Left
Καιρός: Ξεχάστε τις βουτιές το Σαββατοκύριακο – Έρχονται βροχές, άνεμοι και πτώση θερμοκρασίας
Συγκίνηση για τον Πετρολούκα Χαλκιά - Ο αποχαιρετισμός με κλαρίνο και το καθηλωτικό ηπειρώτικο άσμα (Βίντεο)
Chevron Right