Πολιτική

Τι λέει η Ραλλία Χρηστίδου στο iEidiseis για τον Λοΐζου, τον Ψαριανό, την Τούνη και τον σεξισμό

«Ο Ψαριανός είναι άλλωστε γνωστός για το «ύφος» του, τις σεξιστικές επιθέσεις και σε άλλες γυναίκες στο παρελθόν αλλά και το αντισύριζα μένος του», δηλώνει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ραλλία Χρηστίδου, ενώ προσθέτει: «Σε εμένα θεώρησαν ότι θα είναι αποτελεσματική μια σεξιστική επίθεση. Ελπίζω πως θα τους διαψεύσω».

Για τη μήνυση κατά του Κλεάνθη Λοΐζου για την ανάρτηση μιας παραποιημένης σεξιστικής φωτογραφίας της, το εξώδικο στον Γρηγόρη Ψαριανό για την αναπαραγωγική της, τον σεξισμό, αλλά και την υπόθεση με το ροζ βίντεο της Τούνη και την αντίδραση που προκλήθηκε, μιλάει στο iEidiseis η Ραλλία Χρηστίδου

«Είναι σαφές ότι η αντίδραση σε όλα αυτά τα φαινόμενα είναι το κλειδί της -σταδιακής, προφανώς- αντιμετώπισής τους ενώ η παθητική αποδοχή ή η απάθεια, ο πιο σίγουρος τρόπος για τη διαιώνισή τους», αναφέρει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

-Μήνυση τελικά κατά του Κλεάνθη Λοϊζου. Γιατί δεν δεχτήκατε τη συγγνώμη του;

– Θυμίζω το λόγο για τον οποίο κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Ο «δημοσιογράφος», προκειμένου να πλήξει πολιτικά εμένα και το ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε παραποιημένη φωτογραφία μου που με έδειχνε στο βήμα της Βουλής ντυμένη «προκλητικά».

Δε θέλω καν να αναλύσω το περίσσευμα σεξισμού, θράσους και αμοραλισμού της κίνησής του αυτής.

Ωστόσο το έκανε, θεωρώντας, όπως οι περισσότεροι σεξιστές, ότι οφείλουμε όσες θιγόμαστε να «δίνουμε τόπο στην οργή». Δεν εξέλαβα την προσβολή ως απευθυνόμενη μόνο σε μένα, αλλά και στον πολιτικό χώρο που ανήκω και βέβαια και στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Οπότε και δεν την άφησα αναπάντητη, θεσμικά πάντα. Ο εν λόγω «δημοσιογράφος δεν είναι μοναδική περίπτωση, είναι μέρος του «αντισύριζα μετώπου», όπως το λέμε πια, ένα συνονθύλευμα μέσων και ατόμων που, με απολιτικό τρόπο και μεθόδους συκοφάντησης, λασπολογίας, σεξισμού -και φυσικά- fakenews προσπαθεί να κάνει πολιτική ζημιά στο ΣΥΡΙΖΑ. Η πολιτική διαφωνία, όσο έντονη και αν είναι, είναι θεμιτή, είναι και επιθυμητή, για να γίνονται οι θέσεις μας ξεκάθαρες και να συγκρίνονται στο πολιτικό πεδίο. Αλλά πρέπει να γίνει σαφές σε όσους νομίζουν ότι κάνουν «πολιτική» λασπολογώντας, ότι δε θα τους περάσει.

Δε θέλω καν να αναλύσω το περίσσευμα σεξισμού, θράσους και αμοραλισμού της κίνησης αυτής του Λοΐζου. Ωστόσο το έκανε, θεωρώντας, όπως οι περισσότεροι σεξιστές, ότι οφείλουμε όσες θιγόμαστε να «δίνουμε τόπο στην οργή».

-Και εξώδικο στον Γρηγόρη Ψαριανό. Τι του καταλογίζετε;

-Επέλεξε να αναρτήσει την κατασκευασμένη φωτογραφία αφού ο «δημοσιογράφος» την είχε ήδη κατεβάσει και είχε αναρτήσει ένα κείμενο όπου παραδεχόταν το λάθος του. Ο ίδιος είναι άλλωστε γνωστός για το «ύφος» του, τις σεξιστικές επιθέσεις και σε άλλες γυναίκες στο παρελθόν αλλά και το αντισύριζα μένος του. Και στην περίπτωσή μου, αν και κατέβασε τη φωτογραφία μετά το εξώδικο, δεν ανασκεύασε όσα έγραψε και δε ζήτησε συγγνώμη. Μετά από αυτά, πρέπει να του «καταλογίσω» εγώ, κάτι;

Ο Ψαριανός, αν και κατέβασε τη φωτογραφία μετά το εξώδικο, δεν ανασκεύασε όσα έγραψε και δε ζήτησε συγγνώμη

-Πού αποδίδετε τις αναρτήσεις αυτές;

-Ο σεξισμός είναι διάχυτος στο δημόσιο λόγο και ιδιαίτερα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, λόγω της αρχιτεκτονικής τους, λόγω της «κάλυψης» που θεωρητικά δίνει το πληκτρολόγιο. Η μαζικότητα του μέσου δε, η ταχύτητα διάχυσης της είδησης και ο αγώνας δρόμου για την πρώτη διάδοσή της και για τα περισσότερα κλικς, το κάνουν πεδίο εύκολης ανάπτυξης και διάδοσης των fakenews. Τέλος, λόγω της πολιτικής μονομέρειας, για να το θέσουμε κομψά, των ΜΜΕ, τα social media έχουν μετατραπεί εδώ και καιρό σε πεδίο συχνής και συστηματικής πολιτικής αντιπαράθεσης.

Αν συνδυάσουμε όλα τα παραπάνω με την έντονη παρουσία στα ΜΚΔ και του «αντισύριζα μετώπου» γίνεται σαφές ότι και στα social media το επικοινωνιακό «παιχνίδι» δεν είναι τίμιο και μετέρχεται σεξιστικό λόγο, ύβρεις, εθνικιστικές κορώνες, fakenews και συκοφαντίες. Ιδιαίτερα στο τελευταίο διάστημα, η εσωστρέφεια και η συντηρητικοποίηση που παρατηρείται στις ευρωπαϊκές κοινωνίες -και στη χώρα μας- μαζί και με την έλλειψη αντίθετων παραδειγμάτων στον δημόσιο χώρο και λόγο, τόνωσε κι άλλο το σεξιστικό λόγο, τον κακοποιητικό λόγο, το bullying, την ενδοοικογενειακή βία. Είναι σαφές ότι η αντίδραση σε όλα αυτά τα φαινόμενα είναι το κλειδί της -σταδιακής, προφανώς- αντιμετώπισής τους ενώ η παθητική αποδοχή ή η απάθεια, ο πιο σίγουρος τρόπος για τη διαιώνισή τους.

-Τον σεξισμό τον συναντήσατε και άλλες φορές στη ζωή σας;

-Προφανώς δε συνάντησα το σεξισμό πρώτη φορά στη ζωή μου προχθές, μακάρι να συνέβαινε αυτό, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο σεξισμός ζει και βασιλεύει και εκτός ελληνικού κοινοβουλίου. Στους χώρους εργασίας, στους χώρους κοινωνικοποίησης, παντού και νομίζω ότι αφορά όλες μας ανεξαιρέτως. Όσο οι γυναίκες δραστηριοποιούμαστε πολλαπλά, ο σεξισμός μας ακολουθεί ως μηχανισμός ανάσχεσης, ως τρόπος ελέγχου, ως μέθοδος «αθέμιτου ανταγωνισμού». Είναι σαφές ότι στην παρούσα φάση ο έμμεσος στόχος τους είναι ο πολιτικός χώρος, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και φυσικά ο Αλέξης Τσίπρας. Αλλάζει απλά η μέθοδος και ο τρόπος προσέγγισης του καθενός και της καθεμιάς από εμάς ως άμεσου «στόχου». Σε εμένα θεώρησαν ότι θα είναι αποτελεσματική μια σεξιστική επίθεση. Ελπίζω πως θα τους διαψεύσω.

Ο σεξισμός είναι διάχυτος στο δημόσιο λόγο και ιδιαίτερα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, λόγω της αρχιτεκτονικής τους, λόγω της «κάλυψης» που θεωρητικά δίνει το πληκτρολόγιο

-Πώς αντιμετωπίζεται;

-Η πολιτική είναι ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κοινωνικό και επαγγελματικό πεδίο, και περίμενα χτυπήματα, αλλά χτυπήματα πολιτικά, από αυτά που μπορείς να αμυνθείς, όχι τόσο πια «κάτω από τη ζώνη». Και ο λόγος που παίρνω μέτρα είναι για να δείξω ότι πρέπει τέτοιες κινήσεις να μη μένουν αναπάντητες, γιατί τότε οι λασπολόγοι παίρνουν το λάθος μήνυμα, αυτό της ανοχής, της παθητικότητας, του «ελεύθερου πεδίου».

Θεωρώ ότι η κατάσταση με τη μονοσήμαντη ενημέρωση, τα fake, τα τρολλ των ΜΚΔ είναι συνδεόμενα φαινόμενα μιας συνολικής παθολογίας που αφορά την ενημέρωση στις μέρες μας. Αντιμετωπίζεται με αντίδραση, ατομική και συλλογική και με ένα βήμα τη φορά, μία μάχη, αν θέλετε, τη φορά. Και φυσικά με αλληλεγγύη, έμφυλη, πολιτική, κοινωνική. Το πρόβλημα μας αφορά όλες και όλους και μαγικό ραβδί δεν υπάρχει.

Ο σεξισμός αντιμετωπίζεται με αντίδραση, ατομική και συλλογική και με ένα βήμα τη φορά, μία μάχη, αν θέλετε, τη φορά. Και φυσικά με αλληλεγγύη, έμφυλη, πολιτική, κοινωνική. Το πρόβλημα μας αφορά όλες και όλους και μαγικό ραβδί δεν υπάρχει

-Την υπόθεση Τούνη πώς τη σχολιάζετε; Και θεωρείτε ελπιδοφόρες τις αντιδράσεις που προκάλεσε;

-Είναι άλλη μια κοπέλα θύμα σεξισμού. Είναι ενδεικτικό ότι σε τέτοιες υποθέσεις, η σεξιστική ανάγνωση είναι ότι η κοπέλα βρίσκεται στο «πρόβλημα» μόνη. Αυτή και θύτης, αυτή και θύμα. Η συζήτηση ωστόσο που πυροδότησε στο διαδίκτυο είναι σημαντική, υπό την έννοια ότι εκδηλώθηκαν, τα υγιή αντανακλαστικά που ευτυχώς διαθέτει πολύς κόσμος, και νέος κόσμος, που καταδικάζει ανοιχτά το σεξισμό, τον κακοποιητικό λόγο, το λόγο μίσους, που είναι τόσο συχνός στα ΜΚΔ και που φυσικά δεν έλειψε και από τη συγκεκριμένη υπόθεση.

Ιδιαίτερα η γυναικεία αλληλεγγύη που εκδηλώθηκε, νομίζω δείχνει μια διάθεση υπέρβασης από την πλευρά πολλών γυναικών και κοριτσιών, στερεοτύπων που μας ακολουθούν από παιδιά. Και αυτό είναι όντως ελπιδοφόρο.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νέα γεώτρηση στην Κύπρο από το Γιαβούζ ανακοίνωσαν οι Τούρκοι
Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Τετάρτης 15/07
Chevron Right