Ένα επαρχιακό κέντρο διασκέδασης με τη «μαρκίζα» να γράφει «ΕΝΑ ΕΝΑ» θ’ ανοίξει τις πόρτες του στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, από την Τετάρτη 17 έως και το Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021. Στο φανταστικό αυτό μαγαζί με σκηνικό βγαλμένο από τη δεκαετία του 1980, το κοινό θα μπορεί να κάτσει ανά τέσσερα (4) άτομα σε πλαστικές καρέκλες και να ακούσει αυθεντικά κλαρίνα.
Για την ακρίβεια θα μπορέσουν να ακούσουν επιλεγμένα και όχι τόσο γνωστά τραγούδια από τις δεκαετίες ’70-’80 και ’90,ένα μικροτονικό αμάλγαμα των ελληνικών κλαρίνων, αναμειγμένο με αυτοσχέδια μέρη, ηλεκτρονική μουσική και ηχογραφήσεις πεδίου, κάνοντας χρήση της έντονα «ενισχυμένης» αισθητικής αυτής της εποχής, από μια ολλανδική μπάντα και μια Ελληνίδα τραγουδίστρια, ενώ στο χώρο θα κυκλοφορεί σερβιτόρος και θα υπάρχει μια κάμερα ασφαλείας για την αλληλεπίδραση με το κοινό.
Το «ENA ENA» είναι μια δημιουργία και παραγωγή του I/O, σε συμπαραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και της Gaudeamus. Με την υποστήριξη του Performing Arts Fund (Ολλανδία), του Norma Fonds και του Γιώργου Ιγνατίδη.
Ο Θανάσης Δεληγιάννης, ένας νέος και διεθνής πια συνθέτης μαζί με την ολλανδική ομάδα Ι/Ο έρχονται να μας συναρπάσουν με αυτή τη σύνθεση πρωτόλειας δημοτικής μουσικής δοσμένη με σύγχρονες «πινελιές» από μουσικούς που ασχολούνται κυρίως με τη Jazz. Ένα διαφορετικό πανηγύρι, μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική πρόταση, με τον τίτλο να σημαίνει «ένα προς ένα», μάλλον τα βήματα και τα κομμάτια.
Φωτογραφία: Ο Θανάσης Δεληγιάννης
Ο Θανάσης Δεληγιάννης, που μεγάλωσε στη Λάρισα μέσα σε μια οικογένεια παραδοσιακών μουσικών και γνωστός από τις συνεργασίες του με μουσικά σύνολα όπως τα AskoSchönberg, Nieuw Ensemble και Atlas Ensemble, αλλά και με σκηνοθέτες όπως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου (Since She), δήλωσε το iEidiseis: όταν τον ρωτήσαμε για τη σύλληψη της ιδέας αυτής της ιδιαίτερης μουσικής παράστασης: «Στην πορεία της έρευνας αναδύθηκε από τη μνήμη μου ένα πανηγύρι που θυμήθηκα να κοιτάζω ένα δέντρο στην επαρχία.
Πρόκειται για μια εγκατάσταση Να μπει ο κόσμος μέσα σε κάτι. Να το κατοικεί ο κόσμος».
Όσον αφορά του χαρακτήρα του έργου ο Έλληνας συνθέτης μάς επεσήμανε:
«Το ίδιο το έργο το θεωρώ σύνθεση. Ένας χρόνος και κομμάτι εγκατάστασης, φώτων, μια σύνθεση γενικότερα. Κάτι υβριδικό», ενώ για το καθαυτό μουσικό στοιχείο πρόσθεσε ότι έχει «γερή μουσική βάση στα πανηγύρια πάνω κάτω της δεκαετίας του 1980 και του 1990, με επιλογή όχι πολύ γνωστών τραγουδιών», ενώ ταυτόχρονα τόνισε ότι «ο ίδιος ο κόσμος αυτός είναι μια βάση για να μπει στο έργο, είναι το πλαίσιο. Αποτελεί έναν άλλο δρόμο, τόσο αισθητικά όσο και στο περιεχόμενό του. Είναι μια μετατόπιση προς το κοινό, ποιος είναι ο θεατής για ποιον».
Στην ερώτησή μας αν θα μπορούσαν να το παρακολουθήσουν θαμώνες από μαγαζιά με κλαρίνα όπως λόγου χάρη τα Αγρίμια, από την απάντηση του κ. Δεληγιάννη καταλάβαμε ότι μάλλον θα τους φανεί παράξενο γιατί η σύνθεση είναι ιδωμένη αντίστροφα, ώστε το κοινό που δεν ακούει αυτή τη μουσική να επανέλθει μέσω μια μνήμης σε αυτό το είδος μουσικής με σύγχρονα αυτοσχέδια μέρη, χωρίς βέβαια να αποκλείεται κανείς.
- Συντελεστές
Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Ηχητικός Σχεδιασμός, Περφόρμανς: Θανάσης Δεληγιάννης
Σκηνογραφία & Σχεδιασμός Φωτισμών: Roelof Pothuis
Δραματουργία: Γιάννης Μιχαλόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη & Βοηθός Παραγωγής: Δανάη Μπελοσίνωφ
Ενδυματολόγος: Βασιλική Σουρρή
Τεχνικός Ήχου: Κώστας Χαϊκάλης
Τεχνικός Διευθυντής & Τεχνικός Φώτων: Κωνσταντίνος Μαργκάς
Creative Coder: David Jonas
Project Development: Frank van der Weij
Φωνή: Νατάσα Τσακηρίδου
Βιολί: George Dumitriu
Πλήκτρα: Kaja Draksler
Ντραμς: Onno Govaert
- Ώρα προσέλευσης θεατών
Για την ασφάλεια του κοινού η προσέλευση των θεατών ξεκινά 30 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης
Για τις ανάγκες της παράστασης, οι θεατές κάθονται ανά 4 άτομα σε τραπέζια, με προαιρετική την κατανάλωση ποτού.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης γίνεται βιντεοσκόπηση του κοινού από τους performers μέσω ασύρματης κάμερας. Το υλικό δεν αποθηκεύεται και δεν αρχειοθετείται.
Trailer:
{https://youtu.be/EyUrLjfTMow}