Πέθανε σε ηλικία 102 ετών ο Γάλλος ζωγράφος Πιερ Σουλάζ, όπως έγινε γνωστό μέσω ανακοίνωσης από το μουσείο που είναι αφιερωμένο στη ζωή και στο έργο του στη γενέτειρά του Ροντέζ, στη νοτιοδυτική Γαλλία.
Γνωστός για τους πειραματισμούς του με διαφορετικές αποχρώσεις του μαύρου, ο Σουλάζ είχε εργαστεί αποκλειστικά με το μαύρο από το 1979, κυρίως με μια σειρά έργων που αποκαλούσε «Outrenoir» («Πέρα από το μαύρο»). Γεννημένος παραμονή Χριστουγέννων του 1919, ο Πιερ Σουλάζ δημιούργησε επίσης 104 βιτρό που κοσμούν την εκκλησία Σεντ Φουά της Κονκ στη νοτιοδυτική Γαλλία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του μουσείου, Μπενουά Ντεκρόν, απεβίωσε χθες, Τρίτη, το βράδυ στο νοσοκομείο.
Πραγματοποίησε την πρώτη του έκθεση το 1947 στο Salon des Indépendants, ενώ την ίδια περίοδο εργαζόταν και ως σχεδιαστής σκηνικών. Η αναγνώρισή του στις Ηνωμένες Πολιτείες ήρθε τη δεκαετία του 1950 με την συμμετοχή του στις εκθέσεις Younger European Painters στο Μουσείο Solomon R Guggenheim (1953) και The New Decade: 22 European Painters and Sculptors στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (1955).
Μια σύνθεση που δημιούργησε το 1959 πωλήθηκε για 1.200.000 ευρώ στον οίκο Sotheby's το 2006, ενώ το 2014 άνοιξε το Μουσείο Σουλάζ στο Ροντέζ της Γαλλίας, τη γενέτειρά του, ως χώρος μόνιμης έκθεσης των έργων του και φιλοξενίας περιοδικών σύγχρονων εκθέσεων.
Ο Σουλάζ έκανε την πληρέστερη έκθεση έργων από τα πρώτα 30 χρόνια της ζωής του δωρίζοντας πεντακόσια έργα. Οι πίνακες αντιπροσωπεύουν όλα τα στάδια της δουλειάς του, από την μεταπολεμική περίοδο μέχρι την φάση της δουλειάς του που ονομάστηκε «Outrenoir».
Στις 17 Νοεμβρίου 2021, το έργο του «Peinture 195 x 130 cm, 4 août 1961», δημοπρατήθηκε έναντι 20,2 εκατομμυρίων δολαρίων, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ για ένα δημιούργημα του καλλιτέχνη.
{https://twitter.com/afpfr/status/1585268368218755074}
«Το μαύρο είναι η παιδική μου ηλικία», είχε δηλώσει ο ίδιος. «Όταν ήμουν παιδί μου χάριζαν χρώματα ζωγραφικής και δεν καταλάβαιναν για ποιο λόγο προτιμούσα να βουτάω το πινέλο μου στο μαύρο μελάνι αντί για τα χρώματα που μου χάριζαν στα γενέθλιά μου. Στεναχωρούσα την οικογένειά μου. Το μαύρο είναι μη χρώμα για μένα. Είναι μια άλλη χώρα, μια άλλη πνευματική κατάσταση και δεν πρόκειται καθόλου για οπτική ανάλυση. Δεν με αφορά το οπτικό θέμα. Το ζήτημα είναι βαθύτερο, είναι εσωτερικό και είναι αυτό που κρίνει αν μας αρέσει ένα έργο τέχνης».