Η Meta εισάγει για πρώτη φορά διαφημίσεις στο WhatsApp, εγκαινιάζοντας νέα στρατηγική εμπορικής εκμετάλλευσης της δημοφιλέστερης εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων παγκοσμίως.
Σε μια σημαντική αλλαγή προσέγγισης, η Meta ανακοίνωσε τη Δευτέρα την έναρξη τοποθέτησης επί πληρωμή διαφημίσεων στο WhatsApp.
Η κίνηση αυτή αφορά μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια χρήστες μηνιαίως και εξυπηρετεί πάνω από 200 εκατομμύρια επιχειρήσεις παγκοσμίως.
Η νέα διαφημιστική λειτουργία θα ενεργοποιηθεί το επόμενο διάστημα και θα αφορά την προβολή διαφημίσεων στην καρτέλα «Κατάσταση» (Status) της εφαρμογής. Οι διαφημίσεις θα είναι ορατές από την καρτέλα «Ενημερώσεις» (Updates), στα αριστερά της οθόνης, παραμένοντας διακριτές από το πεδίο των προσωπικών συνομιλιών.
«Αυτό ήταν ένα αίτημα που είχαμε λάβει εδώ και πολύ καιρό από τις επιχειρήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά η Νικίλα Σρινιβασάν, αντιπρόεδρος επιχειρηματικών μηνυμάτων του WhatsApp.
Το 2023, οι Financial Times είχαν αποκαλύψει ότι η Meta εξέταζε την υιοθέτηση ενός διαφημιστικού μοντέλου στο WhatsApp. Εκείνη την περίοδο, ο επικεφαλής του WhatsApp, Γουίλ Κάθτσαρτ, είχε απαντήσει στο ρεπορτάζ λέγοντας ότι ήταν «ψευδές. Δεν κάνουμε κάτι τέτοιο.»
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι πριν την εξαγορά του WhatsApp από το Facebook έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2014, ο συνιδρυτής της εφαρμογής, Μπράιν Άκτον, είχε υιοθετήσει ως μότο το: «Όχι διαφημίσεις! Όχι παιχνίδια! Όχι κόλπα!»
Σύμφωνα με τη Meta, η απόφαση για εισαγωγή διαφημίσεων σήμερα βασίζεται στην εκτίμηση ότι υπάρχει πλέον «χώρος» για διαφημιστικές προβολές που δεν θα επηρεάζουν τις προσωπικές συνομιλίες των χρηστών.