Τεχνολογία

Η μεγάλη αλλαγή στο YouTube που πέρασε στα «ψιλά»

Μετά από 10 χρόνια, το YouTube αποχαιρετά το «Trending» και αλλάζει ριζικά τον τρόπο ανακάλυψης περιεχομένου.
shutterstock

Μετά από μια δεκαετία, η δημοφιλής σελίδα «Trending» του YouTube αποτελεί πλέον παρελθόν. Η πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι καταργεί την καρτέλα, καθώς οι χρήστες αναζητούν πλέον viral περιεχόμενο με νέους τρόπους, όπως οι προσωποποιημένες προτάσεις, τα YouTube Shorts και τα σχόλια.

Η επισκεψιμότητα στα «Trending» σημείωσε πτώση τα τελευταία πέντε χρόνια, γεγονός που ώθησε την εταιρεία να επικεντρωθεί σε πιο στοχευμένα εργαλεία, όπως τα YouTube Charts και η λειτουργία «Explore», μέσα από τις οποίες οι χρήστες μπορούν να ανακαλύπτουν ό,τι είναι δημοφιλές ανά θεματική κατηγορία.

Η νέα στρατηγική βασίζεται στην ενίσχυση των micro-trends, δηλαδή των τάσεων που διαμορφώνονται από κοινότητες θαυμαστών και όχι από μεμονωμένα βίντεο. Έτσι, πλέον η ανακάλυψη περιεχομένου γίνεται περισσότερο βάσει αλγόριθμου και προσωπικών επιλογών, με τη βοήθεια ειδικά διαμορφωμένων tabs κάτω από τη γραμμή αναζήτησης.

Η πλατφόρμα υπογραμμίζει ότι η προσωποποιημένη εμπειρία είναι αυτή που προτιμούν οι περισσότεροι χρήστες, γι’ αυτό και επενδύει ακόμη περισσότερο σε αυτήν τη λειτουργία.

Παράλληλα, το YouTube Studio παρέχει πλέον τη δυνατότητα «Inspiration» για τους δημιουργούς περιεχομένου που θέλουν να εντοπίζουν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους, ενώ προτείνει και τη χρήση του «Hype», μιας επί πληρωμή υπηρεσίας για την προβολή ανερχόμενων YouTubers.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2025 η πλατφόρμα έφτασε τα 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες, αριθμός αυξημένος κατά 30 εκατομμύρια από το 2024. Η Ινδία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 491 εκατ. χρήστες, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ με 253 εκατομμύρια. Το ηλικιακό φάσμα 18-44 ετών αποτελεί την κύρια βάση χρηστών, με το μεγαλύτερο μερίδιο (21,7%) στην κατηγορία 25-34 ετών.

Εντυπωσιακή είναι και η πορεία του YouTube Premium, το οποίο μετρά πλέον 125 εκατομμύρια συνδρομητές, από 80 εκατομμύρια το 2022 και 100 εκατομμύρια το 2024.

Το YouTube παραμένει η δεύτερη πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, μετά το Facebook, ξεπερνώντας τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ηλέκτρα Chevron Left
Ηλέκτρα γ κύκλος: Τρία νέα πρόσωπα αλλάζουν τα πάντα (βίντεο)