Περισσότερα από 10 χρόνια έχουν περάσει από την ίδρυση της τότε startup με το όνομα Instagram και πλέον πολλά έχουν αλλάξει.
Στον κόσμο των trends και της τεχνολογίας, μια τέτοιου τύπου πλατφόρμα συνήθως ήδη θεωρείται ξεπερασμένη πολύ πριν κλείσει την πρώτη δεκαετία της ζωής της, ωστόσο το Instagram προς το παρόν εξακολουθεί να βρίσκεται στο πάνθεον των social media, ακριβώς κάτω από το Facebook, το YouTube και το Whatsapp (αλήθεια, είναι τυχαίο το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι παραπάνω επωνυμίες είναι θυγατρικές της ίδιας εταιρείας;).
Εντούτοις, πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι το ανερχόμενο TikTok έχει έρθει για να πάρει τη σκυτάλη, υποστηρίζοντας ότι στην πραγματικότητα το Instagram βρίσκεται στα τελευταία του.
Διαβάζοντας τα σχετικά άρθρα στο διαδίκτυο συνήθως οι λόγοι που προβάλλονται για να υποστηρίξουν ότι το Instagram βρίσκεται στα τελευταία του κυμαίνονται από το «έχει καταντήσει βαρετό», μέχρι και το «είναι υπερβολικά κορεσμένο» και το «οι διαρκείς διαφημίσεις είναι κουραστικές».
Φυσικά, πέρα από την οπτική του απλού χρήστη πρέπει να το δούμε και από την πλευρά των ίδιων των influencers, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι είναι πλέον σχεδόν αδύνατον να εξελιχθεί κάποιος μέσα σε αυτή την πλατφόρμα.
Πράγματι, οι πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram έχουν οδηγήσει πολλούς influencers στην απόγνωση, με αρκετούς να παραπονιούνται ότι το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν προβάλλει πια το περιεχόμενό τους στους ακολούθους τους.
Όλα τα παραπάνω είναι πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πλατφόρμα, είναι όμως στ' αλήθεια άλυτα;
Ίσως τελικά το Instagram να μην πνέει τα λοίσθια, αλλά να βρίσκεται εν μέσω μιας διαδικασίας αλλαγής, η οποία είναι απαραίτητη για την μακροπρόθεσμη επιβίωση της εφαρμογής.
Ήδη, νέα χαρακτηριστικά όπως είναι το IGTV και τα Reels έχουν ξεκινήσει να κάνουν την εμφάνισή τους, σε μια προσπάθεια του Instagram να συμβαδίσει με την εποχή και να ανταγωνιστεί τις εφαρμογές που έχουν γνωρίσει μεγάλη επιτυχία μέσα από τα μικρού μήκους βιντεάκια, όπως είναι το TikTok.
Στην πραγματικότητα, ο κόσμος συνεχίζει να περνάει τον χρόνο του στο Instagram, όπως συνεχίζει να περνάει χρόνο και στο Facebook. Ίσως το κοινό του Facebook να έχει αλλάξει και να μην αποτελείται πλέον από νεαρούς μαθητές και φοιτητές, ωστόσο πλησιάζει αισίως τον 18ο χρόνο λειτουργίας του - και τίποτα δεν φαίνεται να του ανακόπτει την πορεία.
Την επιβίωσή του αυτή, το Facebook την χρωστά στην εφαρμογή μιας διαφορετικής κοινωνικής στρατηγικής και στην διαρκή προσαρμογή αυτής της στρατηγικής όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Όπως φαίνεται, ήρθε η στιγμή να γίνει μια τέτοια μεταστροφή και όσον αφορά το Instagram.
Καθώς έχουν μαζευτεί στην πλατφόρμα περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, ο ανταγωνισμός μεγαλώνει διαρκώς, με αποτέλεσμα το Instagram να προωθεί μόνο το πιο «πιασάρικο» περιεχόμενο που πιστεύει ότι θα τραβήξει την προσοχή των χρηστών του, αναδεικνύοντας από το πουθενά έναν λογαριασμό και χαντακώνοντάς τον μέσα σε λίγες μόλις μέρες.
Πλέον, η εφαρμογή επιμένει πως βασικός της στόχος είναι να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις και τους ανερχόμενους δημιουργούν να καλλιεργήσουν μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και πράγματι φαίνεται να επενδύει προς αυτή την κατεύθυνση.
Τελικά, μπορεί το Instagram -έτσι όπως το γνωρίσαμε- να έχει όντως «πεθάνει», όμως η εφαρμογή θα παραμείνει σε λειτουργία για πολλά χρόνια ακόμα. Μάλλον...