Το PS5 Pro ανακοινώθηκε και επίσημα την Τρίτη (10/9), ύστερα από μήνες διαρροών, από τη Sony στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το The Verge, ο Mark Cerny, ο επικεφαλής αρχιτέκτονας της κονσόλας PS5, ανέφερε ότι το PS5 Pro βελτιώνει την αρχική κονσόλα με τρεις βασικούς τρόπους: Μεγαλύτερη GPU, προηγμένο ray tracing και προσαρμοσμένο upscaling με βάση την τεχνητή νοημοσύνη. Το PS5 Pro αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου, με τιμή 699,99 δολάρια, και μοιάζει με τη λεπτή έκδοση του PS5 - όπως ακριβώς έδειχναν οι πρόσφατες διαρροές, αφού έχει τρεις λωρίδες στο πλάι και δεν συνοδεύεται από μονάδα δίσκου. Έτσι, θα μπορείτε να αγοράσετε ξεχωριστά μια μονάδα δίσκου 4K Blu-ray και προαιρετικά καλύμματα της κονσόλας.
«Είναι η πιο ισχυρή κονσόλα που έχουμε κατασκευάσει ποτέ», είπε ο Mark Cerny. Οι αναβαθμίσεις υλικού στο εσωτερικό της θα οδηγήσουν σε 45% ταχύτερη απόδοση, σύμφωνα με τον Mark Cerny, και θα βελτιώσουν τη λεπτομέρεια ορισμένων παιχνιδιών και τους ρυθμούς καρέ. Το PS5 Pro επιτρέπει στους παίκτες να μην χρειάζεται να επιλέγουν τις λειτουργίες απόδοσης έναντι των λειτουργιών πιστότητας. «Οι παίκτες επιλέγουν την απόδοση περίπου στα τρία τέταρτα του χρόνου», τόνισε ο Mark Cerny.
{https://x.com/PlayStation/status/1833523690832859353}
Τα χαρακτηριστικά του PS5 Pro
Η Sony έχει αναβαθμίσει την GPU στο εσωτερικό του PS5 Pro με 67% περισσότερες υπολογιστικές μονάδες από την τρέχουσα κονσόλα PS5 και το PS5 Pro διαθέτει, επίσης, 28% ταχύτερη μνήμη. Όλα αυτά συνθέτουν την - κατά 45% - ταχύτερη απόδοση των παιχνιδιών και τη δυνατότητα βελτίωσης των ρυθμών καρέ σε τίτλους χωρίς να χρειάζεται να χαθεί η οπτική πιστότητα. Αυτή η πρόσθετη ισχύς θα πρέπει επίσης να βελτιώσει τα ray-traced παιχνίδια.
Ακόμα, το PS5 Pro περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) της Sony με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία είναι ουσιαστικά μια τεχνική αναβάθμισης παρόμοια με το DLSS της Nvidia ή το FSR της AMD για τη βελτίωση των ρυθμών καρέ και της ποιότητας της εικόνας για τα παιχνίδια στο PlayStation. Αυτό το προσαρμοσμένο PSSR upscaling έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει την υπάρχουσα εφαρμογή temporal anti-aliasing ή upsampling ενός παιχνιδιού. Ο Mark Cerny παρουσίασε εν συντομία μερικά παιχνίδια που τρέχουν στο PS5 Pro, συμπεριλαμβανομένου του «The Last of Us Part II» με περισσότερη λεπτομέρεια, ενώ εξακολουθεί να στοχεύει στα 60 fps αντί για τη λειτουργία πιστότητας 30 fps στο PS5.
Η Sony περιλαμβάνει, επίσης, μια επιλογή PS5 Pro «Game Boost», η οποία θα ισχύει για περισσότερα από 8.500 παιχνίδια συμβατά για το PS5 Pro. «Αυτή η λειτουργία μπορεί να σταθεροποιήσει ή να βελτιώσει την απόδοση των υποστηριζόμενων παιχνιδιών PS4 και PS5», ανέφερε ο Hideaki Nishino, CEO του Platform Business Group της Sony Interactive Entertainment, προσθέτοντας: «Η βελτιωμένη ποιότητα εικόνας για παιχνίδια PS4 είναι, επίσης, διαθέσιμη για τη βελτίωση της ανάλυσης σε επιλεγμένα παιχνίδια PS4».
Επίσης, το PS5 Pro θα υποστηρίζει συνδεσιμότητα Wi-Fi 7, VRR και αναλύσεις 8K, ενώ ο Scott Stein του CNET, ο οποίος πήρε νωρίς στα χέρια του την κονσόλα, είπε ότι έρχεται με μεγαλύτερη μονάδα στερεάς κατάστασης 2 TB και πλέον φέρει και θύρα USB-C. Ακόμα, το PS5 Pro περιλαμβάνει μια επιπλέον υποδοχή SSD για επέκταση.
Το PS5 Pro είναι επίσης συμβατό με τα ακουστικά PlayStation VR2, τη φορητή συσκευή PlayStation Portal και τα υπάρχοντα χειριστήρια PS5. Η Sony e;ipe ότι δεν αλλάζει το UI ή τις υπηρεσίες δικτύου για το PS5 Pro, οπότε αυτά θα είναι πανομοιότυπα με την υπάρχουσα κονσόλα.
Οι προπαραγγελίες για το PS5 Pro θα αρχίσουν στις 26 Σεπτεμβρίου, πριν από την επίσημη κυκλοφορία του στα καταστήματα λιανικής στις 7 Νοεμβρίου.
{https://youtu.be/6HaRMiTfvks}