Ένα tweet στα τέλη Αυγούστου ήταν αρκετό να δημιουργήσει το φανταστικό νησί με το όνομα Ψίμυθος, να «ρίξει» το ελληνικό διαδίκτυο για αρκετές ημέρες και να ξεπέρασει τα σύνορα της χώρας, φτάνοντας μέχρι τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα, το ABC γράφει τα εξής: «Το ερώτημα είναι αν η Ελλάδα, η οποία σπάει ρεκόρ επισκεπτών μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας, όπου η υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου ζητά από τους συμπατριώτες της να αφήσουν τα ελληνικά νησιά στους τουρίστες και να αρκεστούν στο να περάσουν το καλοκαίρι στα χωριά τους, όπου ένας δημοτικός σύμβουλος σε ένα κοσμοπολίτικο νησί 15.000 κατοίκων, το οποίο δέχεται 5 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως, συνιστά στους νησιώτες να παραμείνουν περιορισμένοι στα σπίτια τους για να αποφευχθεί η κατάρρευση των στενών ασβεστωμένων σοκακιών και του ανεπαρκούς οδικού δικτύου του νησιού μπροστά στην καθημερινή άφιξη 17.000 τουριστών, μπορεί ακόμα να έχει "κρυμμένους" και μη πολυσύχναστους παραδείσους.
Η απάντηση είναι ναι. Από τις 24 Αυγούστου, το όνομα της Ψιμύθου, ένα παραδεισένιο νησί, "το χαμένο μαργαριτάρι του Αιγαίου", έχει γίνει ο τουριστικός προορισμός με τις περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Μέσα σε λίγες ώρες, οι αναρτήσεις για αυτή την επίγεια Εδέμ έγιναν viral: Όλοι ήθελαν να επισκεφθούν αυτό το μέρος που υποσχόταν ξεκούραση και νυχτερινή ζωή σε προσιτή τιμή για τις ελληνικές τσέπες, που άδειασαν ύστερα από μια δεκαετία παρεμβατικής οικονομίας και που το ποσοστό ανεργίας των νέων είναι από τα υψηλότερα στην Ε.Ε..
Ο πειρασμός των παρθένων παραλιών της και της νόστιμης γαστρονομίας της έκανε τους τουριστικούς πράκτορες να τρίβουν τα χέρια τους για τη δυνατότητα εκμετάλλευσης ενός ιδανικού μέρους για εκείνους τους τουρίστες που επιδιώκουν να είναι οι πρώτοι, οι μοναδικοί, εκείνοι που - όπως ένας εξερευνητής του 17ου αιώνα - εντοπίζουν στο χάρτη έναν προορισμό που μόνο εκείνος γνωρίζει. Οι άπληστες εταιρείες κρουαζιέρας δεν έμειναν πίσω από το δελεαστικό ενδεχόμενο να αποκτήσουν ένα νέο λιμάνι όπου θα μπορούν να αφήνουν τους τουρίστες, τώρα που η ελληνική κυβέρνηση απειλεί να περιορίσει τον ελλιμενισμό στα πιο τουριστικά νησιά του Αιγαίου. Ως αποτέλεσμα, σε λιγότερο από μια εβδομάδα, το άγνωστο νησί έγινε ένας από τους κύριους "must visit" προορισμούς της ελληνικής χώρας.
Σε ελληνικές ιστοσελίδες, το νησί περιγράφεται το ως εξής: "Ανάμεσα στα νησιά της Καλύμνου και της Κω βρίσκουμε την Ψίμυθο, άλλο ένα νησί στα Δωδεκάνησα. Η Μαρμαράκια είναι το λιμάνι της και το μοναδικό αστικό κέντρο του νησιού. Η κυκλοφορία των οχημάτων απαγορεύεται και ο μόνος τρόπος για να μετακινηθείτε στο νησί είναι με σκάφος ή θαλάσσιο ταξί. Υπάρχουν, όμως, πολλές παραλίες με κρυστάλλινα νερά. Η πιο προσιτή είναι αυτή στο λιμάνι, αλλά αν ακολουθήσετε το μονοπάτι που περνά μέσα από την πόλη, ύστερα από περίπου 10-15 λεπτά περπάτημα, θα βρείτε τις υπόλοιπες παραλίες του νησιού".
Ανάμεσα στις αναρτήσεις που συνιστούσαν τις καλύτερες ταβέρνες, εκείνες που έδιναν οδηγίες για τις παραλίες των ονείρων ή εκείνες στις οποίες κάποιοι χρήστες μοιράζονταν φωτογραφίες από τα πιο εντυπωσιακά μέρη της Εδέμ του Αιγαίου, οι πιο επικριτικές βρήκαν την ευκαιρία να καταγγείλουν τα προβλήματα του τοπικού πληθυσμού, όπως ο άμεσος κίνδυνος να χάσει την ουσία του, αφού ένας από τους διεθνείς τουριστικούς κολοσσούς ενδιαφέρθηκε για το νησί και προσπαθεί να πάρει άδεια για να χτίσει ένα ξενοδοχείο και ένα χωριό με βίλες για εκατομμυριούχους, ή η παραίτηση του τελευταίου γιατρού στο νησί.
Μάλιστα, μια ανάρτηση έγραφε: "Παραιτήθηκε ο τελευταίος αγροτικός γιατρός στην Ψίμυθο. Σύμφωνα με ανάρτηση του στο Facebook, δεν άντεξε την πίεση να ζει με 800 ευρώ. Ένα νησί 600 κατοίκων και 1.000 επισκεπτών χωρίς γιατρό. Αυτό είναι το ΕΣΥ (Εθνικό Σύστημα Υγείας) του Άδωνι, αν και κανένα κανάλι δεν αναπαρήγαγε την είδηση".
Η είδηση της παραίτησης του τοπικού γιατρού εξαπλώθηκε στα μέσα ενημέρωσης και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία γέμισαν με έντονες επικρίσεις για τη μεταρρύθμιση του συστήματος υγείας που πραγματοποίησε τους τελευταίους μήνες ο Άδωνις Γεωργιάδης, ένας από τους πιο αμφιλεγόμενους υπουργούς της χώρας. Ο Άδωνις Γεωργιάδης, γνωστός για την πώληση κάθε είδους παράξενων προϊόντων στα ελληνικά εμπορικά κανάλια, αλλά και για τη φρενήρη δραστηριότητά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έσπευσε να απαντήσει, γκρεμίζοντας τα όνειρα πολλών τυχοδιωκτών. Συγκεκριμένα, ο ίδιος έγραψε σε ανάρτησή του: "Όχι μόνο η είδηση της παραίτησης είναι ψευδής, αλλά το ίδιο το 'νησί' απλά δεν υπάρχει! Δεν υπάρχει καθόλου, είναι προϊόν φαντασίας".
Πράγματι, ήταν ένα όνειρο. Ένα παιχνίδι που προέκυψε από μια πρόταση του @beatBukowski, ενός από τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς στο Χ, ο οποίος έγραψε: "Επινοήστε ένα εξωφρενικό όνομα για ένα ψεύτικο νησί, Ψίμυθος για παράδειγμα, και πείτε ότι φέτος η διασκέδαση ήταν εκεί. Δεν έχετε πάει στην Ψίμυθο; Έχασες τα καλύτερα!". Σε αυτή την ανάρτηση απάντησαν χιλιάδες χρήστες που διηγήθηκαν τις δικές τους εμπειρίες από την τελευταία τους επίσκεψη στο νησί. Κάποιοι, μάλιστα. προχώρησαν περισσότερο και σχεδίασαν χάρτες, έγραψαν ταξιδιωτικούς οδηγούς, δημιούργησαν διαφημιστικά βίντεο και συνέδεσαν τη μυθική προέλευση του νησιού με τον Αχιλλέα και άλλους ήρωες.
Οι καιροί είναι δύσκολοι για την Ελλάδα, με τις πυρκαγιές που έχουν κάνει στάχτη τα καταπράσινα τοπία της, τον τουριστικό συνωστισμό, τις υπέρογκες τιμές των πλοίων και των καταλυμάτων στα νησιά. Είναι μια εποχή που τα φανταστικά τοπία, όπου ο χρόνος έχει σταματήσει, είναι αναγκαία, μια επιτακτική ανάγκη για το 50% των Ελλήνων που δεν μπόρεσαν φέτος να πάνε διακοπές. Γι' αυτό και στη φαντασία των Ελλήνων η Ψίμυθος κατέχει ήδη, όπως και άλλα φανταστικά νησιά, όπως αυτά της Κίρκης και της Καλυψούς που ταξίδεψε ο Οδυσσέας στην "Οδύσσεια", μια θέση στη μυθική τους γεωγραφία».
{https://x.com/abc_cultura/status/1829515674105827447}