Καλά νέα για τους πιστούς –και ταλαιπωρημένους- φίλους της Lancia. Η Ιταλίδα ντίβα της αυτοκίνησης έδειχνε τα τελευταία χρόνια κλινικά νεκρή, καθώς οι πωλήσεις της περιορίζονται μόνο στην πατρίδα της και η γκάμα της απαρτίζεται από ένα μοντέλο, τη μικρή Ypsilon. Φαίνεται όμως ότι η ένωση της πρώην FiatChrysler Automobiles με τη γαλλική PSA (Peugeot/Citroen/DS/Opel) και η δημιουργία του νέου ομίλου Stellantis θα δώσει το φιλί της ζωής στη μάρκα, που συνδύαζε ανέκαθεν την αριστοκρατική πολυτέλεια με τα σπορ γονίδια, χάρη στα οποία είχε κυριαρχήσει επί χρόνια στους αγώνες ράλι.
Η Stellantis είναι αποφασισμένη να επαναφέρει σύντομα τη Lancia στο προσκήνιο, αφού το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής θα κυκλοφορήσει ήδη από του χρόνου. Η διοίκηση του νέου ομίλου έδειξε ότι το εννοεί παρουσιάζοντας μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα το εντυπωσιακό πρωτότυπο Pu-Ra HPE, με το οποίο σηματοδοτείται μία πραγματική Ανάσταση. Ταυτόχρονα αποκαλύφθηκε το μέλλον της μάρκας, η οποία προβλέπεται ότι θα λανσάρει έως το 2028 τρία εντελώς νέα μοντέλα παραγωγής.
Πίσω ξεχωρίζουν τα δύο στρογγυλά φωτιστικά
Το concept car Pu-Ra ΗΡΕ συνιστά λοιπόν για τη Lancia κάτι πολύ περισσότερο από ένα πειραματικό μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα συμβολίζει την απαρχή μιας νέας εποχής, ξεκινώντας μάλιστα με το όνομα, καθώς το Pu προέρχεται από την αγγλική λέξη pure (αυθεντικό, γνήσιο) και το Ra από τη λέξη radical (ριζοσπαστικό). Ο συγκεκριμένος συνδυασμός αποτυπώνει εύγλωττα το φουτουριστικό ντιζάιν του μοντέλου, ενώ το HPE σημαίνει High Performance Electric, καθότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.
Οι Ιταλοί μας είχαν προϊδεάσει ήδη στα τέλη του 2022 με μία τρισδιάστατη απεικόνιση, όμως το νέο πρωτότυπο παραπέμπει πλέον σαφέστατα σε κανονικό αυτοκίνητο και συνδυάζει αριστοτεχνικά τις ιστορικές ρίζες τους με ένα μέλλον, που φιλοδοξούν να είναι εξίσου λαμπρό με το παρελθόν. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, το βασικό σχήμα της Pu-Ra HPE έχει σημείο αναφοράς τις Lancia Aurelia και Flaminia, αν και κατά την προσωπική μας άποψη παραπέμπει ξεκάθαρα και στη θρυλική Stratos. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου με τα δύο στρογγυλά LED φωτιστικά, που μοιάζουν σαν να αιωρούνται και ανάμεσα στα οποία υπάρχει το όνομα της Lancia με μία νέου τύπου γραμματοσειρά.
Το φουτουριστικό κόκπιτ
Κοιτώντας την πλευρική σιλουέτα του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν οι πολύ κοντοί πρόβολοι και οι κλειστές ζάντες τριών ακτίνων με τα ειδικά ελαστικά της Goodyear. Επίσης, υπάρχουν στα φτερά τα νέα λογότυπα της Lancia που προσανατολίζονται ξεκάθαρα στα αυθεντικά του 1957. Εκπληκτικής έμπνευσης είναι η μάσκα με τρεις στήλες LED προβολέων και το φωτιζόμενο όνομα της εταιρείας, ενώ τη διαφορά κάνει επίσης το εξωτερικό χρώμα του αμαξώματος με τον εργοστασιακό χαρακτηρισμό ‘’Progressive Green’’.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι χάρη στη στρογγυλή πανοραμική ηλιοροφή πολύ φωτεινό και ηλιόλουστο, ενώ η ατμόσφαιρα θυμίζει μοντέρνο καθιστικό σπιτιού. Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά η συνεργασία της Lancia με τον ιταλικό οίκο επίπλων Cassina, ο οποίος σχεδίασε ένα υπέροχο σαλόνι με κίτρινες πολυθρόνες με μπράτσα και παχιά χαλάκια, ενώ το 70% των επιφανειών καλύπτονται με οικολογικά βιώσιμα υλικά. Χάιλαϊτ του θαλάμου επιβατών είναι χωρίς αμφιβολία το σύστημα S.A.L.A. από τα αρχικά των λέξεων ‘’Sound, Air, Light, Augmentation’’, δηλαδή ‘’Ήχος, Αέρας, Φως, Eπαύξηση’’. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν εικονικό κόμβο συνδεσιμότητας, που επιτρέπει τη διαχείριση σημαντικών λειτουργιών, όπως του συστήματος κλιματισμού και των πολυμέσων με φωνητικές εντολές ή με ένα απλό μπουτόν. Το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει τρεις διαφορετικές επιλογές περιεχομένου για την ευεξία και την ψυχαγωγία των επιβατών και αναμένεται να το δούμε στα επόμενα μοντέλα παραγωγής της Lancia.
Τα καθίσματα είναι του οίκου Cassina
Η ιταλική εταιρεία του ομίλου Stellantis αναφέρει, ότι η αυτονομία του ηλεκτρικού πειραματικού μοντέλου της ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα και ότι το φουτουριστικό όχημα θέτει νέα μέτρα και σταθμά, όσον αφορά στην οικονομική κατανάλωση ενέργειας και την ευκολία και ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας τους, ωστόσο δεν αποκαλύπτει προς το παρόν περισσότερα τεχνικά στοιχεία.
Η αυτονομία του οχήματος ξεπερνά τα 700 χλμ.
Η νέα εποχή της Lancia θα εγκαινιαστεί το 2024 με την Ypsilon επόμενης γενιάς, που θα κυκλοφορήσει σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές. Σύμφωνα μάλιστα με το αφεντικό της Lancia, Λούκα Ναπολιτάνο, θα προσανατολίζεται ο σχεδιασμός της νέας Ypsilon στις γραμμές και τα οπτικά χαρακτηριστικά της μελέτης Pu+Ra HPE, ενώ από το 2026 και μετά θα παρουσιάζει η ιταλική μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Όλοι οι φίλοι της Lancia ανυπομονούν φυσικά για το λανσάρισμα της νέας, 100% ηλεκτροκίνητης Delta, που έχει προγραμματιστεί για το 2028, ενώ παραμένει ακόμη ανοιχτό αν θα υπάρξει μελλοντικά κάποιος διάδοχος και για την Stratos. Σε κάθε περίπτωση, η Lancia προσδοκά πλέον βάσιμα τη δική της Ανάσταση μετά από μία περίοδο, όπου όλα έδειχναν ότι θα καταλήξει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας της αυτοκίνησης.
{https://www.youtube.com/watch?v=71yn8wnsXWw}