Αναστάτωση είχε προκαλέσει η πρόσφατη δήλωση του Νούμερο Ένα της Volkswagen, Τόμας Σέφερ, ότι η Seat θα αποσυρθεί προσεχώς από το κλαμπ των αυτοκινητοπαραγωγών εταιρειών για χατίρι της επιτυχημένης Cupra και ότι θα περιοριστεί σε έναν ρόλο παρόχου υπηρεσιών μικροκινητικότητας. Ωστόσο ο πρόεδρος των Seat και Cupra, Γουέιν Γκρίφιθς, διέψευσε τον…προϊστάμενό του και ανέφερε σε συνέντευξή του στο γερμανικό έντυπο ‘’Automobilwoche’’, ότι δεν υφίσταται το δίλημμα ‘’Cupra ή Seat’ και ότι ο ίδιος χαίρεται, που υπάρχουν και οι δύο μάρκες υπό τη διοίκησή του.
Αυτό θα παραμείνει σίγουρα έτσι για τα επόμενα χρόνια, αλλά και για τα μελλοντικά μετά την ευρωπαϊκή απαγόρευση των Ι.Χ. με θερμικούς κινητήρες. Όπως τόνισε ο Γκρίφιθς, ‘’ το πώς θα πάνε τα πράγματα μακροπρόθεσμα με τη Seat, θα εξαρτηθεί φυσικά από την ηλεκτροκίνηση’’. Στόχος του προέδρου της μάρκας και ένα λογικό σενάριο θα ήταν να τοποθετηθεί η Seat εντός του ομίλου Volkswagen ως η μάρκα με τα πιο προσιτά ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Ο Πρόεδρος των Seat και Cupra, Γουέιν Γκρίφιθς.
Μέχρι τώρα φαινόταν το τέλος της Seat προδιαγεγραμμένο με χρονικό ορόσημο το 2035, καθώς η γκάμα της απαρτίζεται αποκλειστικά από μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, οι οποίοι θα απαγορευτούν στην Ε.Ε. μετά από δώδεκα χρόνια. Αντιθέτως, η μόλις πεντάχρονη Cupra προσφέρει μία σειρά εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Ο Γκρίφιθς ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι θα ανανεωθούν τα μοντέλα Seat Ibiza, Leon και Arona, ενώ έχει θέσει ως στόχο τον διπλασιασμό του τζίρου της ραγδαία ανερχόμενης Cupra.
Για τη Seat είναι ξεκάθαρο, ότι τουλάχιστον μέχρι το 2030 θα συνεχίσει να λανσάρει νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ότι από εκεί και μετά θα αρχίσει να ασχολείται σοβαρά με αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, καθώς θεωρεί ότι θα υπάρξουν μεγάλες εξελίξεις σε όλες τις τεχνολογίες την επόμενη επταετία. Οι Ισπανοί επιθυμούν διακαώς να παρουσιάσουν στην αγορά ένα μικρό ηλεκτρικό Seat με προσιτές τιμές, που θα είναι όμως κερδοφόρο. Για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό, θα χρειαστεί η Seat ένα νέο πάτωμα ειδικά προσαρμοσμένο στην ηλεκτροκίνηση και σαφώς φθηνότερες μπαταρίες, κάτι που θα απαιτήσει χρόνια μέχρι να γίνει εφικτό. Σε κάθε περίπτωση, ο αργός θάνατος της Seat φαίνεται ότι δεν υπάρχει πλέον ως σενάριο και ότι οι Ισπανοί θα εξακολουθήσουν να εξελίσσουν και να κατασκευάζουν αυτοκίνητα ως αυτόνομη θυγατρική μάρκα του ομίλου Volkswagen.