Η Ford αναπτύσσει με ταχύτατους ρυθμούς τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, προσφέροντας πλέον έξι οχήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Νεότερο μέλος της οικογένειας των ηλεκτρικών Ford είναι το Puma Gen-E, που βρίσκεται στην καρδιά της ελληνικής αγοράς και της… ζήτησης, καθότι ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV.
Το μεγάλο ερώτημα, πριν το οδηγήσουμε στην υπέροχη διαδρομή με αφετηρία την Αράχωβα και προορισμό το γραφικό Γαλαξίδι, ήταν αν είχε διατηρήσει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV το αυθεντικό DNA των θερμικών Ford με κύριο χαρακτηριστικό την απολαυστική αίσθηση οδήγησης.
Ξεκινώντας λοιπόν από αυτό, ομολογούμε ότι εκπλαγήκαμε ευχάριστα από τη σπιρτάδα, την αμεσότητα και τα κρατήματα του Ford Puma Gen-E σε μια απαιτητική διαδρομή με αρκετές φουρκέτες, ανοιχτές στροφές, μεγάλες υψομετρικές διαφορές και ευθείες, όπου η σβελτάδα αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για ασφαλείς προσπεράσεις. Οι 168 ίπποι του κινητήρα, η άμεση επιτάχυνση σε κίνηση και από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0″) συνδυάζονται ιδανικά με το χαμηλό κέντρο βάρους εξαιτίας της τοποθέτησης της μπαταρίας των 43,4 kWh και με τις μαστορικά ρυθμισμένες αναρτήσεις, δημιουργώντας έτσι το πιο οδηγοκεντρικό και ευχάριστο ηλεκτρικό SUV με διαστάσεις supermini (4.214 x 1.805 x 1.555 χιλιοστά μήκος/πλάτος/ύψος).
Η αξιοποίηση κάθε εκατοστού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ορατή με γυμνό οφθαλμό, καθώς το νέο Ford Puma Gen-E φιλοξενεί χάρη στο μακρύ μεταξόνιο μήκους 2,59 μέτρων με αρκετή άνεση μια μέση οικογένεια ή μια παρέα τεσσάρων ενηλίκων, ενώ εντυπωσιακά μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών με όγκο 523 λίτρα και άλλα 43 λίτρα από το frunk κάτω από το μπροστινό καπό. Απέναντι από τον οδηγό υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8 ιντσών και στο κέντρο μια οθόνη αφής 12 ιντσών με το προηγμένο σύστημα πολυμέσων SYNC4. Τα υλικά του κόκπιτ δείχνουν ποιοτικά και προσεγμένα, ενώ υπάρχει και μια διώροφη κονσόλα με χώρους για μικροαντικείμενα και σημεία για τη φόρτιση Smartphones.
Από τον εξωτερικό σχεδιασμό του αμαξώματος ξεχωρίσαμε το νέο ντιζάιν της μάσκας, το οποίο υιοθετεί πολλά στοιχεία από την ηλεκτροκίνητη Mustang Mach-E, ενώ μας άρεσαν οι καινούργιες ζάντες αλουμινίου, οι διακοσμητικές πινελιές σε μαύρη λάκα και η πίσω αεροτομή, που παραμένει σεμνή, αλλά έχουν αυξηθεί οι διαστάσεις της για βελτίωση της ροής του αέρα και μείωση των θορύβων και της κατανάλωσης ενέργειας.
Μιλώντας για κατανάλωση ενέργειας, να πούμε ότι αυτή κυμαίνεται μεσοσταθμικά -σύμφωνα με τις πιστοποιημένες μετρήσεις WLTP- στα 13,1 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και έτσι διαμορφώνεται μια μεικτή αυτονομία έως 376 χιλιομέτρων. Φυσικά, η κατανάλωση ήταν κατά τη διάρκεια του σύντομου test drive αρκετά υψηλότερη λόγω των ρυθμών δοκιμής, αλλά και του ορεινού ανάγλυφου της περιοχής, οπότε θα καταλήξουμε σε πιο ρεαλιστικά νούμερα, όταν πάρουμε αργότερα για περισσότερες ημέρες το αυτοκίνητο στα χέρια μας.
Κλείνοντας να αναφέρουμε και τις τιμές πώλησης, οι οποίες ξεκινούν από 29.906 ευρώ και πέφτουν με τα 3.000 ευρώ της νέας κρατικής επιδότησης στα εξαιρετικά λογικά επίπεδα των 26.906 ευρώ. Η προσφορά γίνεται ακόμη πιο δελεαστική, αφού περιλαμβάνει εγκατάσταση wallbox και εγγύηση 8 ετών για τη μπαταρία, ενώ προβλέπεται προνομιακό επιτόκιο 3,99% μέσω της Ford Finance σε συνδυασμό με ελάχιστη προκαταβολή 5.982 ευρώ. Για όσους ενδιαφέρονται για μακροχρόνια μίσθωση (leasing), υπάρχουν επίσης διάφορες προτάσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του πελάτη, όπου η μηνιαία δόση ξεκινάει από 250 ευρώ, συν ΦΠΑ.