Επεισοδιακό ήταν το Ιταλικό γκραν πρι στην πίστα της Μόντσα, με τον αγώνα να έχει δύο εκκινήσεις λόγω της διακοπής (που έγινε εξ’ αιτίας του ατυχήματος του Σαρλ Λεκλέρκ). Ο Πιέρ Γκασλί πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του και την δεύτερη στην ιστορία της ομάδας, με τους Σάινθ και Στρόλ να συμπληρώνουν το βάθρο.
Κακή εκκίνηση έκανε ο Βάτερι Μπότας, ο οποίος βρέθηκε στην έκτη θέση (από την 2η), ενώ οι δύο Μακλάρεν των Σάινθ και Νόρις ανέβηκαν στις θέσεις 2 και 3 αντίστοιχα. Στους πρώτους γύρους, ο Μεξικάνος πιλότος της Ρέισινγκ Πόιντ, Σέρχιο Πέρεζ, ένιωθε συνεχώς την πίεση του Ντανιέρλ Ρικιάρντο, όπως και ο Μπότας από τον Μάξ Φερστάπεν για την μάχη της 6ης θέσης.
Τα άσχημα νέα έφτασαν στα αυτιά των μηχανικών της Φεράρι στον 8ο γύρο όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στα φρένα, ενώ εντοπίστηκε και φωτιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Η δεύτερη εγκατάλειψη έγινε στον 20ο γύρο λόγω του τεχνικού προβλήματος που αντιμετώπισε ο Κέβιν Μάγκνουσεν, γεγονός που έφερε εντός πίστας το αυτοκίνητο ασφαλείας και εντός των πιτ στόπ σχεδόν όλα τα μονοθέσια για αλλαγή ελαστικών.
Στους πρώτους γύρους μετά την επανεκκίνηση του αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρκ έχασε τον έλεγχο της Φεράρι και βρέθηκε πάνω στις μπαριέρες, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να διακόψουν τον αγώνα μέχρι να καθαριστεί η πίστα και να απομακρυνθεί το μονοθέσιο. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Λιούις Χάμιλτον χρειάστηκε να εκτίσει ποινή 10 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε για την είσοδό του στα πιτ στοπ ενώ οι αγωνοδίκες το είχαν απαγορεύσει σε όλα τα μονοθέσια.
{https://twitter.com/F1/status/1302605875589386240}
Η διακοπή αυτή άλλαξε τις ισορροπίες του αγώνα καθώς οι επιλογές της στρατηγικής που έκαναν οι ομάδες στην αρχή χρειάστηκαν επαναπροσδιορισμό, τόσο στην αλλαγή ελαστικών όσο και στην διαχείρισή τους στους υπόλοιπους γύρους.
Η κατάταξη κατά την επανεκκίνηση:
{https://twitter.com/F1/status/1302613123237588997}
Έτσι η επανεκκίνηση έφερε τον Πιέρ Γκασλί στην θέση του οδηγού της κούρσας, με τον Κίμι Ραίκόνεν να βρίσκεται πίσω του και τους Σάινθ, Στρόλ και Νόρις να συμπληρώνουν την πεντάδα. Ο Ισπανός πιλότος της Μακλάρεν στον 34ο γύρο έκανε ένα εξαιρετικό προσπέρασμα επί της Άλφα Ρομέο, του Ραϊκόνεν, παρά τις οδηγίες από την ομάδα του να διατηρήσει τον ρυθμό και να έχει υπομονή…
{https://twitter.com/F1/status/1302617284788314112}
Οι εγκαταλείψεις στο Ιταλικό γκραν πρι συνεχίστηκαν με τον Μάξ Φερστάπεν να οδηγεί το μονοθέσιό του στο γκαράζ της Ρέντ Μπουλ και την Αυστριακή ομάδα να μην διευκρινίζει τα αίτια της επιλογής αυτής.
Ο Χάμιλτον (λόγω της ποινής) βρέθηκε στην προ-τελευταία θέση όμως το οδηγικό του ταλέντο και ο ισχυρός κινητήρας της Μερσέντες τον βοήθησαν να τερματίσει στην 7η θέση προσπερνώντας με ευκολία όποιο μονοθέσιο συνάντησε στο δρόμο του μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο Γάλλος οδηγός της Άλφα Τάουρι, Πιέρ Γκασλί άντεξε στην πίεση του Σάινθ στους τελευταίους γύρους και κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του και την δεύτερη στην ιστορία της Ιταλικής ομάδας. Τρίτος τερμάτισε ο Λάνς Στρόλ ο οποίος διατήρησε την θέση του και ανέβηκε στο βάθρο.
{https://twitter.com/F1/status/1302622810167222272}