Εξομαλύνεται σταδιακά το πρόγραμμα πτήσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τις επόμενες ώρες θα έχει αποκατασταθεί πλήρως.
Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας Fraport Greece, με αφορμή τις καθυστερήσεις πτήσεων εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθήκες που επικρατούν στη Βόρεια Ελλάδα.
Οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης στο έχουν παραμείνει ανοικτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης όπως λέει η εταιρεία. Χάρη στην αξιοποίηση στόλου 9 αποχιονιστικών μηχανημάτων, αποπαγοποιητικού εξοπλισμού και της πρόσφατης άσκησης ετοιμότητας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο, οι διάδρομοι παρέμειναν και θα παραμείνουν ανοικτοί, επισημαίνεται στην ανακοίνωση
Η Fraport Greece ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις πτήσεων που παρουσιάστηκαν, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε χαμηλή νέφωση που επικρατεί στο αεροδρόμιο και ήταν αποτέλεσμα αποφάσεων των αεροπορικών εταιριών.
Στο μεταξύ τέλος έλαβε η ταλαιπωρία για τους 89 επιβάτες που παρέμεναν από την Παρασκευή στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, έπειτα από εκτροπή της πτήσης της Ryanair Λονδίνο – Θεσσαλονίκη.
Στις 16.58 έφτασαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» οι 89 επιβάτες με πτήση που ναύλωσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έπειτα από συνεννόηση με την αεροπορική εταιρεία Aegean, σύμφωνα με ενημέρωση από την αεροπορική εταιρεία.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο επικοινωνίας της Fraport Γιάννη Παπάζογλου η κατάσταση στο αεροδρόμιο έχει ομαλοποιηθεί.
Οι υπόλοιποι επιβάτες της Ryanair μεταφέρθηκαν με πούλμαν από την Τιμισοάρα στη Θεσσαλονίκη.
Όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης: «Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης».
Να σημειωθεί πως ο κ. Σπίρτζης ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η αεροπορική εταιρεία Ryanair εκπλήρωσε όλες τις υποχρεώσεις της απέναντι στους επιβάτες της πτήσης της από το Λονδίνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.
Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.
Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας.
Τέλος, και σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Μεταφορών από τον εκπρόσωπο επίγειας εξυπηρέτησης της Αεροπορικής Εταιρείας Ryanair, στο αεροσκάφος επέβαιναν 182 ενήλικες και δύο παιδιά.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επικοινώνησε με επιβάτες που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα και έπειτα από προφορικές καταγγελίες επιβατών έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν τη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την Αεροπορική Εταιρεία Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της Πολιτικής Ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.
{https://www.youtube.com/watch?v=L6zd7HpZYgc}