Μια νέα γραμμή, νεοι σταθμοί αλλά και εκκίνηση των πρώτων εργασιών για τη γραμμή 4 έρχονται το 2019 για το Μετρό της Αθήνας.
Ήδη στη τελική ευθεία έχει μπει ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της νέας γραμμής 4 του Μετρό και πιο συγκεκριμένα για το πρώτο τμήμα, Αλσος Βεϊκου – Γουδί.
Ο φάκελος έχει ήδη σταλεί για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ μικρή παράταση αναμένεται να δοθεί στην κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για το πρώτο τμήμα της γραμμή 4 του μετρό Αθήνας από τις τρεις κοινοπραξίες που πέρασαν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.
Η ημερομηνία είχε οριστεί για σήμερα 15 Ιανουαρίου, ωστόσο όπως όλα δείχνουν θα δοθεί μία μικρή παράταση για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων.
Ο προϋπολογισμός του έργου της γραμμής 4 του Μετρό ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ.
Γραμμή 4: Μήκος 12,8 χιλιόμετρα και 15 νέοι σταθμοί
Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, καθώς και εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
Παραδίδονται το 2019 οι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά
Χρονιά εξελίξεων είναι το 2019 για την επέκταση του Μετρό προς το Πειραιά καθώς τον Ιούνιο του 2019 παραδίδονται οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Αντίστοιχα, η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» εκτιμάται έως τον Ιούνιο του 2021, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε ένα χρόνο από σήμερα, η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.
Υπενθυμίζεται ότι στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται η δημιουργία συγκοινωνιακού κέντρου, καθώς εκεί θα «συναντώνται» ηλεκτρικός, μετρό, προαστιακός, τραμ και θα συνδέονται με το λιμάνι. Όταν δε ολοκληρωθεί η γραμμή 3 του μετρό, θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.