Ο σάλος που δημιουργήθηκε ύστερα από την τοποθέτηση αφισών για τα «αγέννητα παιδιά» στο μετρό, από το κίνημα «αφήστε με να ζήσω», που τοποθετείται κατά των αμβλώσεων με άρθρα και δημοσιεύσεις, προκάλεσε την παρέμβαση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, το οποίο έδωσε εντολή να αφαιρεθεί από τους σταθμούς το επίμαχο υλικό.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, «το υπουργείο δεν είχε την παραμικρή ενημέρωση, όπως και η κυβέρνηση» ενώ τονίζει πως η εν λόγω καμπάνια στρέφεται «εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών».
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.
Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο υπουργείο και η κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους. Για το λόγο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».
Στην αφίσα αναφερόταν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή».
Στην καμπάνια χρησιμοποιήθηκε το ίδιο μήνυμα που είχε τυπωθεί στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας SporTime στις 29 Δεκεμβρίου. Αφορμή για το πρωτοσέλιδο ήταν η «ημέρα του αγέννητου παιδιού», η οποία θεσμοθετήθηκε από την Ιερά Σύνοδο.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Μυλόπουλο, πρώην πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αρμόδια για τις διαφημίσεις αυτές είναι η ΣΤΑΣΥ Α.Ε., που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
Παρέμβαση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ στο μετρό του Μεταξουργείου
Νωρίτερα, έχοντας ως σύνθημά της «Τα σώματά μας μας ανήκουν», η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποίησε παρέμβαση στο μετρό Μεταξουργείου.
Φωτογραφίες από την παρέμβαση δημοσίευσαν στο Facebook με την ακόλουθη λεζάντα:
«Τα σώματά μας, μας ανήκουν!
Την ώρα που οι γυναικοκτονίες γίνονται καθημερινότητα, οι καταγγελίες για βασανισμούς από την αστυνομία έχουν πληθύνει, επιλέγουν να χτυπήσουν το δικαίωμα στην άμβλωση.
Εκκλησία, κυβέρνηση και ΚΙΝΑΛ έγιναν ένα ενάντια στα δικαιώματα μας.
Κάτω τα χέρια σας από τα σώματα μας. Κάτω τα χέρια σας από την νεολαία!».