Η κυρία Λίνα Μενδώνη, βαρύνεται με κάποια από τα επαχθέστερα έργα της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Η εξωκοινοβουλευτική υπουργός – που το βράδυ των εκλογών ήταν δίπλα στη Φώφη Γεννηματά και το πρωί βρέθηκε στο υπουργικό Συμβούλιο του Μητσοτάκη - εμπλέκεται στο τσιμέντωμα της Ακρόπολης, την κακοποίηση των αρχαίων της Θεσσαλονίκης, την προσπάθεια κάλυψης του Λιγνάδη και τώρα σε νομιμοποίηση αρχαιοκαπηλίας.
Πρόκειται για τη διαβόητη συμφωνία που δήθεν θα επαναπατρίσει 161 κυκλαδικές αρχαιότητες, αλλά απλώς νομιμοποίησε τον διεθνή αρχαιοκάπηλο που τις κατείχε, εκχώρησε την εκμετάλλευσή τους σε μια offshore και έσυρε την Βουλή στο ξέπλυμα της μεθόδευσης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε το σκάνδαλο και τη ντροπιαστική νομοθετική πρωτοβουλία . Αλλά κανείς από τις γραμμές του δεν περιέγραψε το ανοσιούργημα τόσο αδρά, όσο η βουλευτής του Καλλιόπη Βέττα - με άρθρο της στο Documento..
Η συμμετοχή της στην ανάδειξη του σκανδάλου φέρνει στο προσκήνιο ένα εγγενές πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ: την αδυναμία να τοποθετήσει στην πρώτη γραμμή στελέχη του με προφανή επάρκεια και κοινωνική αποδοχή.
Η γραφειοκρατία που κατείχε ως πρόσφατα τα κομματικά αξιώματα , κρατούσε για λογαριασμό της τη δημοσιότητα του χώρου, εκτοπίζοντας όσους παράγουν δημοσιότητα με το έργο τους.
Η Βέττα ανήκει σ αυτή την κατηγορία, ως μια από τις σπουδαιότητες καλλιτέχνιδες της γενιάς της.
Ένα φωτεινό πρόσωπο στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, με σπουδαίες ερμηνείες και συνεργασίες με πολύ μεγάλους Έλληνες και ξένους δημιουργούς.
Ως πολιτικό την «ανακάλυψαν» οι ψηφοφόροι της Κοζάνης - η ερμηνεύτρια είναι αυτή τη στιγμή η πιο σημαντική προσωπικότητα που έχουν - και της έδωσαν τη μοναδική έδρα του 2019 , αφήνοντας εκτός του τέσσερις βουλευτές που είχε ο ΣΥΡΙΖΑ στην προηγουμένη Βουλή.
Στα περισσότερα από τρία χρόνια που διέρρευσαν έκτοτε, αυτό σπουδαίο «άσσετ»- για να θυμηθούμε μια παλιά διατύπωση του Τσίπρα που χαραμίσθηκε σε λάθος άνθρωπο - δεν αξιοποιήθηκε.
Ούτε στη Βουλή, ως μέλος των επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Προστασίας Περιβάλλοντος, ούτε στην ευρύτερη δραστηριότητα του κόμματος
Δεν οργανώθηκε ούτε μια συναυλία της, για να πλαισιώσει κάποια δραστηριότητα. Δεν αξιοποιήθηκε το επικοινωνιακό εκτόπισμα που έχει ως καταξιωμένη καλλιτέχνιδα και δεν καρφώθηκε στη μαρκίζα το ήθος της δημόσιας παρουσίας της..
Στις σημερινές συνθήκες η Καλλιόπη Βέττα είναι για την Αριστερά, απέναντι στην ελληνική κοινωνία, ότι ήταν παλαιότερα η Μαρία Φαραντούρη.
Συν την παρουσία της στη Βουλή. Ο τρόπος που ανέδειξε με ένα μόνο άρθρο το «κυκλαδικό» σκάνδαλο, έδειξε την ικανότητα της να εξοικειώνει την κοινή γνώμη με τους γρίφους της πολιτικής, περισσότερα εύληπτα από πεπειραμένους κοινοβουλευτικούς του κόμματος.
Δεν είναι απλώς «μεγάλη φωνή» στο τραγούδι, αλλά και συγκροτημένη φωνή στην πολιτική -κι αυτά την καθιστούν υπόδειγμα ανανέωσης.