Την ώρα που οι συγεννείς των 132 επιβαινόντων της μοιραίας πτήσης των κινεζικων αρχών περιμένουν με αγωνία τα νεότερα για αίτια της συντριβής, η ειδικός στις αεροπορικές τεχνολογίες, Sally Gethin έδωσε μία νέα τροπή στο θρίλερ με τη συντριβή του αεροπλάνο. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, όλοι οι επιβάτες ήταν λιπόθυμοι την ώρα της συντριβής με τον πιλότο του Boeing 737 να ανακτά για κάποια δευτερόλεπτα τις αισθήσεις του, προσπαθώντας να τους σώσει.
Τα δεδομένα της πτήσης, σύμφωνα με την Gethin δείχνουν πως υπήρξε ένα διάστημα 10 με 20 δευτερόλεπτα κατά τα οποία ο πιλότος συνήλθε και προσπάθησε να αποκτήσει τον έλεγχο του αεροπλάνου πριν τη συντριβή.
{https://twitter.com/Frontlinestory/status/1506142486472773633}
«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται σημαντικά, ωστόσο μεγάλο μέρος της εκπαίδευσής τους γίνεται σε προσομοιωτές. Στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να κατακλυστούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως startle effect και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτείς γι' αυτό», τόνισε.
«Ακόμα και οι έμπειροι πιλότοι μπορούν να παρασυρθούν απροειδοποίητα και τότε μπορούν να λάβουν μία κακή απόφαση. Πλέον γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», συμπλήρωσε.
Η Gethin για τα αιτία του δυστυχήματος είπε ότι είναι «πολύ νωρίς για να κάνουμε εικασίες». Ορισμένες πιθανότητες θα μπορούσαν να ήταν δυσλειτουργία στην ουρά, ο καιρός ή πολλά προβλήματα μαζί που μπορεί να επηρέασαν το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά επί του σκάφους» ή ένα πρόβλημα καλωδίωσης.
Η μοιραία πορεία του Boeing
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar24, το αεροσκάφος έχασε μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό κάπου 21.250 πόδια (6.477 μέτρα), προτού εξαφανιστεί από τα ραντάρ μετά τις 14:22 (τοπική ώρα· στις 08:22 ώρα Ελλάδας).
Κατόπιν, έπειτα από σύντομη άνοδο, άρχισε να χάνει ξανά ύψος, 4.625 πόδια (1.410 μέτρα), σύμφωνα με τον ιστότοπο, για να βρεθεί στα 3.225 πόδια (983 μέτρα) από τα έδαφος. Δεν υπάρχουν δεδομένα της πτήσης μετά τις 14:22.
Σπάνιες καταστροφές
Τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι μάλλον σπάνια στην Κίνα, όπου ο τομέας των αερομεταφορών αναπτύχθηκε θεαματικά τις τελευταίες δεκαετίες και όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι γενικά αυστηρά.
Το τελευταίο μείζον αεροπορικό δυστύχημα στη χώρα έγινε τον Αύγουστο του 2010. Αεροσκάφος της Henan Airlines είχε συντριβεί στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, με αποτέλεσμα περίπου σαράντα επιβαίνοντες να σκοτωθούν.
Το αεροπορικό δυστύχημα με τον βαρύτερο απολογισμό θυμάτων στην ιστορία της Κίνας είχε γίνει το 1994. Αεροσκάφος Tupolev 154 της China Northwest Airlines είχε συντριβεί λίγη ώρα μετά την απογείωσή του στη Σιάν (βόρεια) με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 160 επιβαίνοντες.
Πολλοί κινέζοι επιβάτες χάθηκαν εξάλλου τον Μάρτιο του 2014, στην αινιγματική εξαφάνιση του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MH370 της Malaysian Airlines με προορισμό το Πεκίνο.