Την ώρα που στα σύνορα της Ρωσίας συνωστίζονται δεκάδες χιλιάδες πολίτες σε μάχιμη ηλικία προκειμένου να βγουν από τη χώρα για να αποφύγουν την επιστράτευση, η εικόνα στις αφίξεις είναι ακριβώς η αντίθετη.
Συγκεκριμένα, ενώ στα χερσαία σύνορα της Ρωσίας παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων και στα ρωσικά αεροδρόμια επικρατεί χάος από Ρώσους που εγκαταλείπουν άρον-άρον τη χώρα με το διαβατήριο στο χέρι, οι πτήσεις προς τη Ρωσία φαίνεται πως δεν έχουν ζήτηση.
{https://twitter.com/nexta_tv/status/1575028188702736384}
Αυτό τουλάχιστον φαίνεται από ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο Twitter, το οποίο δείχνει εικόνες από την άδεια καμπίνα ενός Boeing που κατευθύνεται στη Ρωσία.
Μοναδικοί επιβάτες σε ολόκληρο το αεροσκάφος είναι ένας πατέρας με τον γιο του.
{https://twitter.com/nexta_tv/status/1574869024479088640}
Χαμός για μία θέση ακόμα και σε ιδιωτικά τζετ
Την ίδια ώρα, οι θέσεις σε ιδιωτικά τζετ για πτήσεις εκτός Ρωσίας έχουν γίνει ανάρπαστες.
Σύμφωνα με τον Guardian, oι επιβάτες λέγεται ότι κατευθύνονται κυρίως προς την Αρμενία, την Τουρκία και το Αζερμπαϊτζάν, οι οποίες επιτρέπουν στους Ρώσους την είσοδο χωρίς βίζα. Πληρώνουν από 20.000 έως 25.000 ευρώ για μια θέση σε ιδιωτικό αεροπλάνο, ενώ η τιμή ενοικίασης ενός οκταθέσιου τζετ κυμαίνεται από 80.000 έως 140.000 ευρώ, δηλαδή πολλές φορές ακριβότερα από το κανονικό ναύλο.
«Η κατάσταση είναι απολύτως τρελή αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Yevgeny Bikov ο διευθυντής μιας εταιρείας ιδιωτικών τζετ. «Θα λαμβάναμε 50 αιτήσεις την ημέρα- τώρα είναι περίπου 5.000».
«Απλώς αδυνατούμε να βρούμε θέσεις για όλους»
Ο Bikov δήλωσε ότι η εταιρεία του άρχισε να ναυλώνει μεγαλύτερα εμπορικά αεροπλάνα σε μια προσπάθεια να καλύψει τη ζήτηση και να μειώσει τις τιμές. «Όμως απλά αδυνατούμε να βρούμε αρκετές θέσεις για όλους», είπε, προσθέτοντας ότι η φθηνότερη θέση σε ναυλωμένο εμπορικό αεροπλάνο για το Ερεβάν κοστολογείται σε περίπου 200.000 ρούβλια (3.000 ευρώ).
Η FlightWay, η οποία προσφέρει πτήσεις με ιδιωτικά τζετ, δήλωσε ότι παρουσιάζει αύξηση των αιτήσεων για πτήσεις χωρίς επιστροφή προς την Αρμενία, την Τουρκία, το Καζακστάν και το Ντουμπάι. «Η ζήτηση έχει αυξηθεί κατά 50 φορές», δήλωσε ο Eduard Simonov, επικεφαλής της εταιρείας.
Ο ίδιος δήλωσε ότι η διαθεσιμότητα τζετ προς ενοικίαση ήταν σοβαρά περιορισμένη μετά την επιβολή κυρώσεων από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο στη Ρωσία λίγο μετά την έναρξη της σύγκρουσης, οι οποίες απαγόρευαν τη μίσθωση ή την ασφάλιση αεροσκαφών για χρήση στη Ρωσία.
«Όλες οι ευρωπαϊκές εταιρείες ιδιωτικών τζετ έχουν εγκαταλείψει την αγορά. Η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά τώρα και οι τιμές είναι στα ύψη σε σύγκριση με έξι μήνες πριν», δήλωσε ο Simonov.
Δεν είναι μόνο οι πολύ πλούσιοι που επιθυμούν να κάνουν χρήση των ιδιωτικών τζετ, με ορισμένες εταιρείες να ναυλώνουν αεροπλάνα για να βγάλουν από τη χώρα το ανδρικό προσωπικό τους. Σύμφωνα με το ρωσικό επιχειρηματικό πρακτορείο Kommersant, μια εταιρεία σχεδιασμού βιντεοπαιχνιδιών στη Μόσχα ναύλωσε μια ολόκληρη πτήση για να βγάλει τους υπαλλήλους της από τη χώρα.