Για «συρρίκνωση» του περιεχομένου σε διάφορα προϊόντα, την ώρα που η τιμή τους δεν έχει μειωθεί, προειδοποιεί τους καταναλωτές το γαλλικό σούπερ μάρκετ Carrefour.
Συγκεκριμένα, έχει τοποθετήσει αυτοκόλλητα στα ράφια του αυτή την εβδομάδα με τον τίτλο «srinkflation» από το srink (συρρίκνωση) και inflation πληθωρισμός)
Ανάμεσα στα προϊόντα στα οποία τοποθετήθηκε η «ταμπέλα της ντροπής» είναι το Lipton Ice Tea, η σοκολάτα Lindt και το παγωτό Viennetta. Οι αγοραστές ενημερώνονται εάν τα μπουκάλια είναι μικρότερα ή το περιεχόμενο της συσκευασίας ελαφρύτερο.
Η εταιρεία Carrefour δήλωσε ότι ήθελε να ασκήσει πίεση στους υπευθύνους, ώστε να διατηρήσουν τις τιμές χαμηλά, σύμφωνα με το BBC.
{https://twitter.com/BFMTV/status/1701102561195917324}
«Προφανώς, ο στόχος του στιγματισμού αυτών των προϊόντων είναι να μπορούμε να πούμε στους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε ο Stefen Bompais, διευθυντής επικοινωνίας πελατών στην Carrefour.
Η Carrefour εντόπισε 26 προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί, χωρίς να ταιριάζουν με μείωση της τιμής, που κατασκευάστηκαν από κολοσσούς τροφίμων, όπως η Nestle, η PepsiCo και η Unilever. Η Carrefour εξήγησε για παράδειγμα, ότι η φόρμουλα γάλακτος για βρέφη Guigoz που παρήγαγε η Nestle είχε μετατραπεί από το μέγεθος συσκευασίας των 900g σε 830g,.
Ένα μπουκάλι Lipton Ice Tea με γεύση ροδάκινο χωρίς ζάχαρη, που παράγεται από την PepsiCo, συρρικνώθηκε στα 1,25 λίτρα από 1,5 λίτρο, ανέφερε το σούπερ μάρκετ. Η Viennetta, κατασκευασμένη από την Unilever, έχει συρρικνωθεί από 350 γραμμάρια σε 320 γραμμάρια.
Η Carrefour, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάερκετ της Γαλλίας, επισημαίνει τα εν λόγω προϊόντα με πινακίδες στα ράφια που γράφουν: «Αυτό το προϊόν έχει μειωθεί σε όγκο/βάρος και η πραγματική τιμή που χρεώνει ο προμηθευτής έχει αυξηθεί». Προς το παρών, οι παραπάνω εταιρείες δεν έχουν σχολιάσει την κίνηση της Carrefour.
Οι Γάλλοι έμποροι λιανικής και οι κατασκευαστές τροφίμων έχουν δεχθεί πιέσεις να μειώσουν τις τιμές, όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι αγοραστές αγωνίζονται με απότομα αυξανόμενες τιμές.
Τον Ιούνιο ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ κάλεσε 75 εμπόρους λιανικής και ομάδες καταναλωτών σε μια συνάντηση σχετικά με τις τιμές και κατηγόρησε τους κατασκευαστές ότι δεν τήρησαν τη γραμμή του πληθωρισμού.