Δύο τάνκερ συγκρούστηκαν και τυλίχθηκαν στις φλόγες την Τρίτη 17 Ιουνίου κοντά στα Στενά του Ορμούζ, σε μια περίοδο όπου η ηλεκτρονική παρεμβολή έχει αυξηθεί, λόγω της σύγκρουσης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί πληρωμάτων ή διαρροή φορτίου, ωστόσο το περιστατικό προκαλεί ανησυχία.
Από την Παρασκευή 13 Ιουνίου, έπειτα από την έναρξη της νέας εμπόλεμης σύρραξης στη Μέση Ανατολή, καταγράφηκαν παρεμβολές που επηρέασαν τα συστήματα ναυσιπλοΐας κοντά στον κρίσιμο αυτό θαλάσσιο διάδρομο ανάμεσα στο Ιράν και το Ομάν, από όπου διέρχεται περίπου το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές φορές τα πλοία να πλέουν στα τυφλά.
BREAKING:
An oil tanker is on fire in the Strait of Hormuz pic.twitter.com/C8Xs2EsGSy
— Visegrád 24 (@visegrad24) June 17, 2025
Η Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι απομάκρυνε 24 άτομα από το ένα δεξαμενόπλοιο, το «Adalynn», τα οποία μετέφερε στο λιμάνι του Χορ Φακκάν, μετά το περιστατικό που σημειώθηκε 24 ναυτικά μίλια από την ανατολική ακτή της χώρας.
⚠️ Harrowing images of dark fleet tanker ADALYNN (IMO #9231767) post collision. pic.twitter.com/Y1FUBNNtis
— Ed Finley–Richardson (@ed_fin) June 17, 2025
Σύμφωνα με την εταιρεία ιδιοκτήτρια του δεύτερου πλοίου, του «Front Eagle», που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Όσλο, το πλήρωμά του είναι ασφαλές και δεν εντοπίστηκε θαλάσσια ρύπανση, παρά την πυρκαγιά στο κατάστρωμα.
► Παρακολουθήστε λεπτό προς λεπτό τις εξελίξεις από τη Μέση Ανατολή.
Πώς έγινε η σύγκρουση μεταξύ των τάνκερ
Το «Front Eagle» μετέφερε 2 εκατομμύρια βαρέλια ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό το Τζουσάν στην Κίνα, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης TankerTrackers. Το «Adalynn», δεξαμενόπλοιο κατηγορίας Suezmax, ιδιοκτησίας της ινδικής εταιρείας Global Shipping Holding Ltd, δεν μετέφερε φορτίο και κατευθυνόταν προς τη Διώρυγα του Σουέζ, στην Αίγυπτο.
Η TankerTrackers ανέφερε με ανάρτησή της στο Χ ότι το «Front Eagle» κινείτο νότια με ταχύτητα 13,1 κόμβων όταν πραγματοποίησε δεξιόστροφη στροφή, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με την αριστερή πίσω πλευρά του Adalynn, το οποίο έπλεε νοτιοανατολικά με 4,8 κόμβους.
Incident Report: Collision in the Gulf of Oman (2025-06-17 at 25.2869, 56.79017)
Vessels Involved:
FRONT EAGLE (9855343)
– Size Class: VLCC Supertanker
– Cargo: Approximately 2 million barrels of Iraqi crude oil
– Destination: Zhoushan, China
ADALYNN (9231767)
– Size Class:… pic.twitter.com/9WuTrMiNlb
— TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) June 17, 2025
Τα Στενά του Ορμούζ είναι το μοναδικό πέρασμα που συνδέει τον Περσικό Κόλπο με τον Κόλπο του Ομάν και τη θάλασσα της Αραβίας προς τα νοτιοανατολικά. Μεταξύ αρχών του 2022 και του περασμένου μήνα, από τα Στενά διέρχονταν καθημερινά περίπου 17,8 έως 20,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, συμπυκνωμάτων και καυσίμων, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa.
Το πολυεθνικό Κέντρο Πληροφοριών JMIC της ναυτικής δύναμης Combined Maritime Forces των ΗΠΑ εξέδωσε αυτήν την εβδομάδα προειδοποίηση, σημειώνοντας ότι έλαβε αναφορές για ηλεκτρονικές παρεμβολές που προέρχονται από την περιοχή του ιρανικού λιμανιού Μπαντάρ Αμπάς και άλλες περιοχές του Κόλπου. Το Ιράν στο παρελθόν έχει απειλήσει με κλείσιμο των Στενών ως αντίποινα σε δυτικές πιέσεις, ενώ κάτι παρόμοιο προέκυψε και κατά τη διάρκεια του Σαββάτου (14/6).