Η Κύπρος έκανε σήμερα (06/05) τη δεύτερη τεχνική πρόβα της για τη Eurovision 2022, που γίνεται στο Τορίνο, και το νησί της Αφροδίτης εκπροσωπείται από την Ανδρομάχη και το τραγούδι «Ela Ela».
Χαρακτηριστικά, η τεχνική πρόβα της κυπριακής αποστολής που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο, ήταν ανοικτή για τους διαπιστευμένους fans και δημοσιογράφους και έτσι το iEidiseis είχε την ευκαιρία να την παρακολουθήσει, με την τηλεοπτική κάλυψη του δεύτερου ημιτελικού, ο οποίος θα γίνει την Πέμπτη (12/05).
Η γέννηση της Αφροδίτης από την Ανδρομάχη
Στη σκηνή του «PalaOlimpico», για την κυπριακή αποστολή δέσποσε ένα μεγάλο κοχύλι στο οποίο προβάλλονταν γραφικές απεικονίσεις και στη μέση του στεκόταν η Ανδρομάχη, αναπαριστώντας κατ' αυτόν τον τρόπο τη γέννηση της Αφροδίτης, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί από τον Σάντρο Μποτιτσέλι στον ομώνυμο πίνακα ζωγραφικής.
Ως προς τους φωτισμούς, κυριάρχησαν το μπλε, το μοβ και το πορτοκαλί χρώμα με το αποτέλεσμα σε ορισμένα σημεία να είναι αδικαιολόγητα σκοτεινό σε ένα τόσο ρυθμικό τραγούδι, ενώ άκρως εντυπωσιακά ήταν τα πλάνα με τον καταρράκτη της σκηνής που έκαναν τα πάντα να μοιάζουν με κύμα της θάλασσας.
Η φωνητική απόδοση της Ανδρομάχης δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή στην πρώτη από τις τρεις σημερινές δοκιμές, ιδίως στα κουπλέ που έχουν και αγγλικούς στίχους, αλλά κάθε επόμενη φορά ήταν όλο και καλύτερη. Άλλωστε, σε αυτό ίσως να έπαιξε ρόλο και ότι η πρόβα έγινε στις 11:30 το πρωί.
Πάντως, η τρίτη δοκιμή της κυπριακής αποστολής είχε τεχνικά προβλήματα αφού διακόπηκε μετά το πρώτο κουπλέ μιας και η Ανδρομάχη ανέφερε στους διοργανωτές πως δεν μπορούσε να ακούσει πολύ καλά τη μουσική από το ακουστικό της.
{https://youtu.be/Tsx3FjAKUaI}
Ο πίνακας ζωγραφικής με τη «Γέννηση της Αφροδίτης» από τον Σάντρο Μποτιτσέλι
Η «Γέννηση της Αφροδίτης» είναι πίνακας ζωγραφικής του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγέννησης, Σάντρο Μποτιτσέλι. Φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1485-1486. Σήμερα βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Ουφίτσι στη Φλωρεντία, στην αίθουσα που είναι αφιερωμένη στο μεγάλο δημιουργό. Αποτελεί μια από τις αρτιότερες αισθητικά δημιουργίες του εν λόγω καλλιτέχνη. Η έμπνευση για τον πίνακα δίνεται από μια μυθολογική αφήγηση του Οβιδίου και συνιστά μια νεοπλατωνική αλληγορία βασισμένη στην αντίληψη της αγάπης ως γενεσιουργού δύναμης.
Σύμφωνα με τον αρχαίο ελληνικό μύθο, όταν ο Κρόνος πήρε τη βασιλεία από τον πατέρα του, τον Ουρανό, έκοψε τα γεννητικά του όργανα και τα πέταξε στη θάλασσα. Από τους αφρούς της θάλασσας αναδύθηκε κοντά στην Κύπρο (σύμφωνα με την επικρατέστερη παράδοση) η θεά Αφροδίτη.
Μάλιστα, στον πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι, η θεά Αφροδίτη αναδύεται από το νερό μέσα σε ένα όστρακο που φυσούν ο Ζέφυρος και η Αύρα προς την ακτή της Κύπρου ή των Κυθήρων και στην ακτή την υποδέχεται μια από τις Ώρες, θεότητες των εποχών, που της προσφέρει έναν μανδύα. Σύμφωνα με ορισμένους ερμηνευτές, η γυμνή θεά είναι σύμβολο πνευματικής και όχι γήινης αγάπης.
Η ανατομία της Αφροδίτης δεν αποτελούν εκφράσεις κλασικού ρεαλισμού, όπως στα έργα του Ραφαήλ ή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και το σχέδιο είναι αρμονικό και ντελικάτο: οι γραμμές κομψές και δημιουργούν, με τα κύματα που σκάνε στην ακτή, τις πτυχώσεις των ρούχων, την αρμονική ροή των μαλλιών της θεάς, διακοσμητικά κυματοειδή παιχνιδίσματα.
Ακόμα, τα χρώματα είναι φωτεινά, οι μορφές καθαρές και ραφιναρισμένες και το γυμνό σώμα της Αφροδίτης είναι ύμνος στην κλασσική ομορφιά και στην αγνότητα της ψυχής, ενώ για τη στάση της ο Σάντρο Μποτιτσέλι ακολούθησε το πρότυπο της «Αιδήμονος Αφροδίτης».