Ποια είναι άραγε η αληθινή απεικόνιση των δισεκατομμυριούχων; Έχουν σχέση με τους χαρακτήρες των τηλεοπτικών ταινιών και σειρών;
Οι ψυχολόγοι έχουν εξετάσει τη σχέση μεταξύ του πλούτου ενός ατόμου και των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς του για να καταλάβουν τι χρειάζεται για να ανήκει κάποιος στην πλούσια ελίτ.
Τα ευρήματά τους καταλήγουν σε πέντε βασικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τη Daily Mail.
Η μελέτη, που διεξήχθη από ερευνητές στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο και τη Νορβηγική Σχολή Διοίκησης, έλαβε υπόψη πολλούς παράγοντες της καθημερινής ζωής.
Λίγο περισσότεροι από 3.200 συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τα πολύτιμα φυσικά υπάρχοντά τους, την περιουσία τους και άλλες προσωπικές επενδύσεις τους.
Αν και δεν ήταν δισεκατομμυριούχοι, περίπου το 10,8% από αυτούς έβγαζαν 75.000 λίρες ή περισσότερο κάθε χρόνο, ενώ το 23,7% είχε εισόδημα νοικοκυριού μικρότερο από 20.000 λίρες.
Στη συνέχεια, αυτά τα χαρακτηριστικά εξετάστηκαν σε σχέση με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των «Μεγάλων Πέντε»: άνοιγμα στην εμπειρία, ευσυνειδησία, εξωστρέφεια, ευχαρίστηση και νευρωτισμός.
Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η ευσυνειδησία σχετίζεται θετικά με τα επίπεδα πλούτου, πράγμα που σημαίνει ότι οι πλούσιοι είναι πιο πιθανό να αισθάνονται ισχυρότερο αίσθημα ευθύνης.
Οι εύποροι ήταν πολύ λιγότερο νευρωτικοί αλλά και λιγότερο εξωστρεφείς, με αυτά τα χαρακτηριστικά να συνδέονται με χαμηλότερες αποταμιεύσεις και περισσότερες δαπάνες για ακριβά αγαθά.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο μέσος άνθρωπος είναι πολύ πιο παρορμητικός - αγοράζοντας υπερτιμημένα αντικείμενα και λαμβάνοντας κακές επενδυτικές αποφάσεις - από τον υπερπλούσιο.
«Πρώτον, κανείς δεν πρέπει να θεωρήσει ότι εάν θέλετε να βελτιώσετε την οικονομική σας κατάσταση, θα πρέπει να αλλάξετε την προσωπικότητά σας», δήλωσε στο Psypost ο καθηγητής Mark Fenton - O'Creevy, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης .
«Μάλλον, οι γνώσεις αυτής της μελέτης μπορεί να βοηθήσουν όσους προσφέρουν οικονομικές συμβουλές να προσαρμόσουν τις συμβουλές τους στην προσωπικότητα των πελατών τους», τόνισε.
Οι άνθρωποι με τον περισσότερο περιουσιακό πλούτο θεωρήθηκαν λιγότερο ανοιχτοί σε εμπειρίες
«Έτσι, για παράδειγμα, αν ένας πελάτης έχει υψηλή ευσυνειδησία, αυτό είναι χρήσιμο. Ωστόσο, για παράδειγμα, τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι οι εξωστρεφείς, ευχάριστοι πελάτες που δεν έχουν ευσυνειδησία μπορεί να χρειάζονται πρόσθετη υποστήριξη για να κάνουν τακτικές αποταμιεύσεις και οι εξωστρεφείς μπορεί να είναι πιο επιρρεπείς σε παρορμητικές δαπάνες σε φυσικά είδη που μειώνουν την ικανότητα επένδυσης», πρόσθεσε ο O'Creevy.
Όσοι είχαν περισσότερο περιουσιακό πλούτο θεωρήθηκε ότι ήταν λιγότερο ανοιχτοί σε εμπειρίες επίσης, χάρη στο ότι ήταν «δεμένοι» με σπίτια.
«Η διαφάνεια συνδέθηκε αρνητικά με τον πλούτο της ιδιοκτησίας, πιθανώς επειδή αυτού του είδους ο πλούτος «δεσμεύει για μεγάλες χρονικές περιόδους και αποτρέπει τον πειραματισμό που σχετίζεται με το να είσαι ανοιχτός στην εμπειρία», έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης.
Ωστόσο, ο καθηγητής Fenton-O'Creevy ισχυρίζεται ότι αυτή η έρευνα είναι μόνο ένα «στιγμιότυπο στο χρόνο», προσθέτοντας σε μια ήδη ανάμεικτη εικόνα των προσωπικοτήτων και της επίδρασης των οικονομικών εισοδημάτων.
«Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να διερευνήσει ποιοι παράγοντες μετριάζουν αυτές τις σχέσεις, εξηγώντας ενδεχομένως αντιφατικά ευρήματα», σημείωσε.