Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών αυξήθηκαν με διψήφιους ρυθμούς και έσπασαν το φράγμα των 30 δισ. ευρώ, φθάνοντας στα 33,02 δισ. ευρώ, αύξηση 15,8% σε σχέση με το 2017 και τα 21,55 δισ. ευρώ μη συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, ήτοι αύξηση 10,4% σε σχέση με το 2017.
Πιο αναλυτικά, οι εξαγωγές της Ελλάδας προς την ΕΕ (28) συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο 52,2% επί των συνολικών εξαγωγών. Το μερίδιό τους κατά το 2017 ανερχόταν σε 53,1%. Στον αντίποδα, οι εξαγωγές προς τις Τρίτες Χώρες το 2018 σημείωσαν άνοδο και καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο επί των συνολικών εξαγωγών 47,8% από 46,9% στο αντίστοιχο δωδεκάμηνο του 2017.
Οι εισαγωγές στο διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2018 αυξήθηκαν κατά 4,63 δισ. ευρώ ή κατά 9,4%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 53,75 δισ. ευρώ έναντι 49,13 δισ. ευρώ κατά το 2017. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αυξήθηκαν στα 37,76 δισ. ευρώ από 36,91 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 849,1 εκατ. ευρώ ή κατά 2,3%.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα ενισχύθηκε οριακά το 2018 κατά 117 εκατ. ευρώ ή κατά 0,6%, στα 20,73 δισ. ευρώ από 20,62 δισ. ευρώ το 2017. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα μειώθηκε στα 16,21 δισ. ευρώ από 17 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1,17 δισ. ευρώ, ή κατά -6,7%.
Η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το 2018 να αποτελεί το σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών ενώ στη δεύτερη θέση παραμένει η Γερμανία όπως και το 2017. Ακολουθεί η Τουρκία και στη συνέχεια η Κύπρος στις ίδιες θέσεις με το περσινό έτος.
Ο Λίβανος ανέβηκε κατά μία θέση στη σχετική κατάταξη (5η), ενώ η Βουλγαρία υποχώρησε στην 6η θέση (από την 5η). Στην 7η και 8η θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες κατά το 2017 είχαν αντίστροφη σειρά. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών, συμπληρώνουν –με άνοδο κατά δύο θέσεις η καθεμία από το 2017, η Αίγυπτος (9η θέση από 11η) και η Ισπανία (10η από 12η).
Πλην της πρώτης δεκάδας των χωρών-πελατών των ελληνικών προϊόντων για το 2018, αξίζει να σημειωθεί, η άνοδος στην κατάταξη της Κίνας (13η θέση από 17η) και της Σλοβενίας κατά δέκα θέσεις (20η θέση από 30η) σε σχέση με το 2017.