Οι ερωτώντες βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με πρώτο υπογράφοντα τον Μάριο Κάτση, επισημαίνουν ότι οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών δεν προχώρησαν στις απαραίτητες ενέργειες προετοιμασίας, με προσλήψεις και επενδύσεις επέκτασης της χωρητικότητας του δικτύου τους, ώστε να αντιμετωπίσουν την ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση που επιβεβαιώθηκε από την πραγματικότητα των ημερών.
«Τα αποτελέσματα τα ζουν στην καθημερινότητά τους οι πολίτες που είτε παραγγέλνουν ηλεκτρονικά προϊόντα από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε χρησιμοποιούν υπηρεσίες ταχυμεταφορών» σημειώνουν. Καταλογίζουν δε στον κ. Γεωργιάδη ότι «παρακολουθεί τις εξελίξεις χωρίς να έχει κάνει την παραμικρή δομική παρέμβαση, παρόλο που τα προβλήματα παρατηρούνται εδώ και αρκετό καιρό».
Καταγγελίες για παραβιάσεις όρων της άδειας λειτουργίας
Οι 50 βουλευτές φέρνουν στο φως καταγγελίες πως συγκεκριμένες εταιρείες ταχυμεταφορών, παραβιάζουν τους όρους της άδειάς τους, δεν προβαίνουν, όπως υποχρεούνται, σε δεύτερη κοινοποίηση εφόσον δεν βρεθεί ο παραλήπτης του ταχυδρομικού αντικειμένου. Επίσης, σημειώνουν ότι έχουν αναφερθεί ακόμα και περιπτώσεις όπου για να γλυτώσουν χρόνο, προβαίνουν κατευθείαν στην 1η κοινοποίηση χωρίς να αναζητήσουν πρώτα τον παραλήπτη. Ακόμη τονίζουν ότι οι τεράστιες καθυστερήσεις σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχουν οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση των σχετικών καταγγελιών πολιτών προς τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τις ανεξάρτητες Αρχές του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Οι καταγγελίες αυτού του είδους προς την ΕΕΤΤ φέρονται να έχουν 20πλασιαστεί σε καθημερινή βάση, σε σχέση με πριν το δεύτερο lockdown, κάτι που φαίνεται πως έχει οδηγήσει την Αρχή σε πλήθος κλήσεων εταιρειών ταχυμεταφορών προς ακρόαση για διερεύνηση των καταγγελιών και ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων. Επίσης, στο φως της δημοσιότητας έρχονται συνεχώς καταγγελίες για εξοντωτικά ωράρια των ταχυμεταφορέων σε ένα από τα πιο επικίνδυνα επαγγέλματα.
Δεν έγιναν προσλήψεις ούτε υπήρξε προετοιμασία στα ΕΛΤΑ
Ειδικά δε για την εταιρεία Ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι όφειλε ήδη από το πρώτο lockdown να έχει προχωρήσει σε γενναία επέκταση και αναδιοργάνωση των υποδομών, καθώς και σε προσλήψεις προσωπικού. Καταγγέλλουν δε ότι η διοίκηση των ΕΛΤΑ όχι μόνο δεν προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειας, αλλά αντίθετα αύξησε τις αμοιβές της, προχώρησε σε πρόσληψη υψηλόμισθων μετακλητών με κλειστά τριετή συμβόλαια, καθώς και σκανδαλώδεις αποφάσεις αναθέσεις υπηρεσιών σε ιδιώτες, όπως η μνημειώδης απόφαση ανάθεσης έργου 250.000 ευρώ συν ποσοστών επί πωλήσεων, για κατασκευή πλατφόρμας e-market place σε εταιρία-«φάντασμα» ιδιοκτησίας δυο φυσικών προσώπων, η οποία είχε συσταθεί μία μέρα πριν την απόφαση ανάθεσης, με βάση δήθεν οικονομικής προσφοράς που είχε καταθέσει μέρες πριν καν συσταθεί.