Αργά το βράδυ της Τρίτης κατατέθηκε στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών με υπογραφή Κυριάκου Πιερρακάκη για τους δανειολήπτες που έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη, ανοίγοντας τον δρόμο για την πλήρη εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Αρείου Πάγου.
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας διευκρινίζεται ότι οι τόκοι θα υπολογίζονται επί της μηνιαίας δόσης που καταβάλλει ο οφειλέτης και όχι επί του συνολικού ύψους της οφειλής. Σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο, η αποσαφήνιση αυτή οδηγεί σε χαμηλότερη μηνιαία επιβάρυνση για τους δανειολήπτες.
Παράλληλα, προβλέπεται η αναδρομική αναγνώριση ποσών που καταβλήθηκαν επιπλέον από τους οφειλέτες, τα οποία θα συμψηφίζονται προς όφελός τους.
Η τροπολογία ενσωματώθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια την Τετάρτη. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ακόμη διατάξεις για την αύξηση του ακατάσχετου ορίου τραπεζικών λογαριασμών στα 1.600 ευρώ για οφειλές προς το Δημόσιο και τις τράπεζες, μέτρα για την αντιμετώπιση του παράνομου τζόγου, παρεμβάσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό και το ιδιωτικό χρέος, καθώς και αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων για την επιστροφή ενοικίου.
Αναλυτικά, η τροπολογία Πιερρακάκη καθορίζει το νέο πλαίσιο εφαρμογής για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη και τις προβλεπόμενες διαδικασίες συμψηφισμού των επιπλέον καταβολών.
Διαβάστε την τροπολογία:


