Σε σαφή διαφοροποίηση από τη διάταξη του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης προχώρησε ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ, Μίλτος Χρυσομάλλης, θέτοντας ζήτημα αντισυνταγματικότητας της ρύθμισης που προβλέπει την αποχή των ΟΤΑ από την άσκηση ένδικων μέσων σε θετικές πρωτόδικες αποφάσεις συμβασιούχων υπαλλήλων τους, οι οποίες αναγνωρίζουν ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Ο κ. Χρυσομάλλης, λίγο πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δημιουργεί «σοβαρή διάκριση που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί».
Σε τροπολογία που κατέθεσε, σημειώνει ότι η εφαρμογή της διάταξης μόνο σε υπαλλήλους που εργάζονται σε συγκεκριμένους τομείς συνιστά άνιση μεταχείριση και δεν δικαιολογείται από ειδικούς ή εμπεριστατωμένους λόγους.
«Το αποτέλεσμα είναι να καταλήγουμε σε μια κατάσταση, στην οποία προσωπικό με τα ίδια προσόντα και τις ίδιες συνθήκες πρόσληψης και εργασίας να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τον νόμο, με μόνο κριτήριο την υπηρεσία που εργάζεται, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ειδικοί ή άλλοι εμπεριστατωμένοι λόγοι που να δικαιολογούν τη διάκριση αυτή, ή παράλληλα προσωπικό υψηλών τυπικών προσόντων να μην μπορεί να ωφεληθεί από τη διάταξη αυτή, μόνο και μόνο λόγω της υπηρεσίας που βρίσκεται», αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «αυτή η συνθήκη αντίκειται στο Σύνταγμα και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος, ειδικά από τη στιγμή που δεν προκαλεί επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού».
Ο βουλευτής ζητά την τροποποίηση της διάταξης, ώστε να αφαιρεθεί η διάκριση ανά υπηρεσία και να εφαρμοστεί σε κάθε συμβασιούχο υπάλληλο των ΟΤΑ που έχει δικαιωθεί δικαστικά σε πρώτο βαθμό, με μόνη προϋπόθεση να έχει εργαστεί από 1.1.2023 για τουλάχιστον δύο έτη συνολικά.


