Στο πλαίσιο έρευνας που πραγματοποίησε η αμερικανική εφημερίδα πενήντα πρώην υπάλληλοι του Facebook και εταιρικοί συνεργάτες αποκάλυψαν ότι το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης επέτρεψε σε εταιρείες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα παρά το γεγονός ότι είχαν τεθεί σε εφαρμογή μέτρα προστασίας απορρήτου.
Συνολικά, οι συμφωνίες που περιγράφονται στα έγγραφα έχουν ωφελήσει περισσότερες από 150 εταιρείες – οι περισσότερες από αυτές είναι επιχειρήσεις τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών καταστημάτων λιανικής πώλησης και χώρων ψυχαγωγίας, αλλά και αυτοκινητοβιομηχανίες και οργανώσεις μέσων ενημέρωσης. Οι εφαρμογές των εταιριών αυτών είχαν πρόσβαση σε δεδομένα εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων το μήνα, σύμφωνα με τα αρχεία. Οι συμφωνίες, οι παλαιότερες από τις οποίες χρονολογούνται από το 2010, ήταν όλες ενεργές το 2017 και μερικές εξακολουθούν να ισχύουν και φέτος.
Σύμφωνα με το άρθρο, το Facebook έδωσε τη δυνατότητα στο Netflix, το Spotify και την Royal Bank of Canada, μεταξύ άλλων, να διαβάζουν, να γράφουν ή ακόμα και να διαγράφουν γραπτά μηνύματα χρηστών, και να βλέπουν όλους τους συμμετέχοντες σε ένα thread, προνόμια που υπερβαίνουν κατά πολύ τα απαιτούμενα για την ενσωμάτωση του Facebook στα συστήματά τους. Σε δηλώσεις τους στην εφημερίδα, το Spotify και το Netflix δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν ότι είχαν λάβει συγκεκριμένη πρόσβαση και πως δεν έκαναν χρήση της.
Επίσης, η εταιρεία του Ζούκερμπεργκ επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, γνωστή ως Bing, να «βλέπει» τα ονόματα όλων των φίλων ενός χρήστη του Facebook, χωρίς τη συγκατάθεσή του.
Στην Amazon δόθηκε η δυνατότητα να αντλεί τα ονόματα χρηστών και τα στοιχεία επικοινωνίας τους μέσω των φίλων τους, ενώ η Yahoo μπορούσε ακόμα και να παρακολουθεί προβολές stream από post φίλων.
Από την περσινή χρονιά, η Sony, η Microsoft και η Amazon μπορούσαν να μαθαίνουν τις διευθύνσεις email χρηστών, μέσω των λογαριασμών των φίλων τους.
Το Facebook διέψευσε το βράδυ της Τρίτης ότι οι προαναφερόμενες εταιρείες έκαναν κατάχρηση των δεδομένων των χρηστών, αν και απέφυγε να αναφερθεί στον όγκο των δεδομένων που προσφέρθηκαν στους συνεργάτες του. Ο Στιβ Σάτερφιλντ, διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας του Facebook δήλωσε ότι «Οι συνεργάτες του Facebook δεν μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών και είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι το κάνουν».