Ήταν το 2008 όταν ο Νικήτας Γεωργόπουλος διαπίστωσε ότι τα διαθέσιμα share buttons που βρίσκονταν εγκατεστημένα στις ιστοσελίδες, δεν προσέφεραν τίποτε άλλο από ένα απλό διαμοιρασμό του περιεχομένου τους (δηλαδή κείμενο, εικόνες, βίντεο), στα διαθέσιμα κοινωνικά δίκτυα, π.χ. facebook, twitter, κλπ, χωρίς να διαθέτουν εργαλεία δημιουργίας εισοδήματος για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων. Ο Νικήτας εγκατέλειψε το επάγγελμα του γραφίστα που είχε σπουδάσει και αποφάσισε να ασχοληθεί με το web programming. Η ιδέα του ήταν να δημιουργήσει πιο ισχυρά share buttons, μελετώντας τον ανταγωνισμό και πειραματίζοντας με γλώσσες προγραμματισμού. Κάπως έτσι ήταν που γεννηθήκε η ιδέα της E-MAILIT.
Για τα 4 επομενα χρόνια η E-MAILiT ήταν ένα side-project για τον δημιουργό της. Ωστόσο οι κόποι και η επιμονή που έδειξε στο project δεν άργησαν να ανταμειφθούν. Οι πρώτοι που εμπιστεύτηκαν την πλατφόρμα που είχε σχεδιάσει ήταν το MTV το οποίο εγκατέστησε στην ιστοσελίδα του τα share buttons της E-MAILiT. Μετά το 2012, και για τα επόμενα 3 χρόνια, συνεχιζόταν η ανάπτυξη της πλατφόρμας. Από το 2015 και έπειτα, σημειώθηκε μία εξαιρετικά απότομη αύξηση της χρήσης της υπηρεσίας σε 194 χώρες, φτάνοντας τις 4 δισεκατομμύρια εμφανίσεις, σε σύνολο περίπου 20 χιλιάδων ιστοσελίδων. Χωρίς να δαπανηθεί ούτε ένα σεντ σε μάρκετινγκ κινήσεις, γρήγορα έγινε σαφές ότι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων λάτρευαν την E-MAILiT.
Ο Νικήτας Γεωργόπουλος μίλησε στο iΕidiseis.gr για το πως κατάφερε η ιδέα του να πάρει σάρκα και οστά και να πετύχει.
1. Πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας της start-up E-MAILiT;
Η start-up E-MAILiT δημιουργήθηκε το 2008, την εποχή που διαπίστωσα ότι τα διαθέσιμα share buttons που βρίσκονταν εγκατεστημένα στις ιστοσελίδες, δεν προσέφεραν τίποτε άλλο από ένα απλό διαμοιρασμό του περιεχομένου τους (δηλαδή κείμενο, εικόνες, βίντεο), στα διαθέσιμα κοινωνικά δίκτυα, π.χ. facebook, twitter, κλπ, χωρίς να διαθέτουν εργαλεία δημιουργίας εισοδήματος για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, με στόχο τη μεγαλύτερη διάδραση των επισκεπτών.
2. Τι είναι η E-MAILiT ;
Η E-MAILIT, είναι η πρώτη AdTech start-up εταιρία στην Ευρώπη, που επιτρέπει το διαμοιρασμό περιεχομένου ιστοσελίδων. Η υπηρεσία σημειώνει 70 εκατομμύρια εμφανίσεις μηνιαίως, σε 200 χιλιάδες σελίδες ιστοτόπων, από 25 εκατομμύρια χρήστες.
3. Από το 2008 έως σήμερα ποια είναι τα σημαντικότερα βήματα της εταιρίας;
Από το 2008 έως το 2012, η ανάπτυξη της πλατφόρμας ήταν μία one man show προσπάθεια, όπου εκείνη την περίοδο, καθόμουν τα Σαββατοκύριακα και έγραφα κώδικα, προωθούσα το site στα social media, έκανα ανάλυση ανταγωνισμού καθώς και άλλες επιχειρηματικές κινήσεις. Μετά το 2012, και για τα επόμενα χρόνια, συνεχιζόταν η ανάπτυξη της πλατφόρμας με τη βοήθεια του Σπύρου, ο οποίος ανέλαβε εξ ολοκλήρου τον προγραμματισμό της E-MAILiT και μαζί πορευόμαστε έως και σήμερα, έχοντας δημιουργήσει μία υπέροχη φιλία, εκτός από την τέλεια συνεργασία που ήδη έχουμε.
Από το 2015 και έπειτα, σημειώθηκε μία εξαιρετικά απότομη αύξηση της χρήσης της υπηρεσίας σε 194 χώρες, φτάνοντας τις 4 δισεκατομμύρια εμφανίσεις, σε σύνολο περίπου 20 χιλιάδων ιστοσελίδων. Χωρίς να δαπανηθεί ούτε ένα σεντ σε μάρκετινγκ κινήσεις, γρήγορα έγινε σαφές ότι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων λάτρευαν την E-MAILiT.
4. Ποιος ήταν ο πρώτος σας πελάτης και ποιοι είναι σήμερα αυτοί που σας εμπιστεύονται;
Το MTV ήταν εκείνο που πρώτο έδειξε εμπιστοσύνη στην πλατφόρμα που είχα σχεδιάσει και εγκατέστησε το MTV στην ιστοσελίδα τα share buttons της E-MAILiT. Πελάτες μας είναι ιστοσελίδες υπουργείων, εταιριών, μέσων διαφήμισης κλπ, από ολόκληρο τον κόσμο.
5. Πριν δημιουργήσεις το E-MAILiT ποια ήταν η ενασχόλησή σου;
Πριν ξεκινήσω το E-MAILiT, ήμουν γραφίστας. Αφού κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η γραφιστική δεν είχε τίποτε άλλο να μου προσφέρει σε επιπλέον γνώσεις και εμπειρίες, επειδή ήδη σε νεαρή ηλικία είχα διδάξει στα δημόσια ΙΕΚ και ασχοληθεί τα χρόνια που ακολούθησαν με ό,τι είχε σχέση με τις εκτυπώσεις, αποφάσισα να ασχοληθώ με το web programming και να δημιουργήσω τα πιο ισχυρά share buttons, μελετώντας τον ανταγωνισμό και πειραματίζοντας με γλώσσες προγραμματισμού.
Νικήτας Γεωργόπουλος: Ιδρυτής της E-MAILiT
6. Ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας συνεργάτες;
Το 2018, η investors matchmaking πλατφόρμα Ιn4Capital.com και τα στελέχη της, εισήλθαν ως στρατηγικοί συνεργάτες και μέτοχοι. Βοήθησαν να αποκτήσει η start-up, εταιρική μορφή, με έδρα το Λονδίνο της Μ. Βρετανίας, με σκοπό να αναβαθμιστεί το επίπεδο καινοτομίας και επιχειρησιακής δράσης καθώς και τη διοργάνωση επαφών με επενδυτές, εταιρείες αλλα και συμβουλευτική γύρω από τη χάραξη της στρατηγικής της εταιρείας.
7. Γιατί η έδρα της εταιρίας είναι στο Λονδίνο;
Επειδή η πλατφόρμα είναι διεθνής, οι κυριότερες αγορές στις οποίες θέλουμε να εισέλθουμε περισσότερο δυναμικά, είναι της Αμερικής, της Ευρώπης και της Ασίας και αυτό διευκολύνει ποικιλοτρόπως να έχει η εταιρία μας έδρα το Λονδίνο, από άποψη αναζήτησης πελατών, συνεργατών και επενδυτών.
8. Παρουσίασε μας με λίγα λόγια τα μέλη της ομάδας; Πόσοι εργάζεστε σήμερα στο project;
Η εταιρία μας αποτελείται από μία ομάδα, συνολικά, 4 μελών (Σπύρος Καλλώνης/CTO, Νίκος Σακελλαρίου/CIO/Artificial Intelligence - Machine Learning και Λευτέρης Κόντος/Head of Mergers and Acquisitions).
9. Που διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;
Διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό επειδή γνωρίζουμε πώς να συνδιάσουμε τον διαμοιρασμό περιεχομένου και τη δυνατότητα να κερδίζουν οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων επιπλέον χρήματα από το site τους, με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.
10. Ποιο είναι οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητη και συμφέρουσα τη χρήση των εργαλείων της E-MAILiT;
Η εταιρία μας καινοτομεί στην προσπάθεια των ιδιοκτητών ιστοσελίδων να δημιουργούν έσοδα μέσω των διαφημίσεων που προβάλλονται στις σελίδες τους, με τρόπο που δεν παρεμβαίνει στον εικαστικό σχεδιασμό των ιστοσελίδων και ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας έχει τον απόλυτο έλεγχο της διαφήμισης, λαμβάνοντας το 100% των εσόδων. Οι διαφημίσεις προβάλλονται στο κέντρο οποιασδήποτε οθόνη συσκευής, μετά το share, και αυτό συνεπάγεται κατακόρυφη αύξηση του CTR (Click-Through-Rate), μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πιο ενεργούς χρήστες, με περισσότερα έσοδα για τους κατόχους ιστοσελίδων.
Επίσης, οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, μπορούν να χρησιμοποιούν τα share buttons της πλατφόρμας, απενεργοποιώντας με το πάτημα ενός κουμπιού τη συλλογή δεδομένων, με σκοπό την πώληση από τρίτες διαφημιστικές εταιρείες, εξασφαλίζοντας την προστασία της δικής τους ιδιωτικότητας αλλά και των επισκεπτών τους. Άλλοι δύο λόγοι καθιστούν απαραίτητη και συμφέρουσα τη χρήση των εργαλείων της E-MAILiT με την προσθήκη της Τεχνητής Νοημοσύνης, αναβαθμίζοντας την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία της πλατφόρμας, 1. Social insights, και 2. Διαχείριση social media marketing.
11.Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;
Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια, είναι να επενδύουμε σε ανθρώπινο δυναμικό και να βελτιώνουμε την εμπειρία των χρηστών του διαδικτύου σε ό,τι αφορά τον διαμοιρασμό περιεχομένου. Η ανάγκη του κόσμου να μοιράζεται πληροφορίες με τους συνανθρώπους του πάντα θα υπάρχει, ωστόσο τώρα, στην εποχή των έξυπνων συσκευών και της Τεχνητής Νοημοσύνης, όλα θα γίνουν πιο αυτοματοποιημένα στο χώρο του social networking.
Γι' αυτό και η εταιρία μας επιθυμεί να συμμετέχει στο επιχειρηματικό start-up οικοσύστημα ενεργά, έτσι ώστε να μετατρέψει τις ιστοσελίδες, παγκοσμίως, σε έξυπνες, με την προσθήκη της Τεχνητής Νοημοσύνης, συνδυαστικά με το social sharing, δημιουργώντας παράλληλα ένα ευφυές προσωποποιημένο διαδίκτυο, επαναπροσδιορίζοντας ταυτόχρονα την online διαφήμιση.